fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכנית בינוי מלונות פולג – אושרה

מתחם המלונות צילום רותי ברמן
מתחם המלונות צילום רותי ברמן

ועדת המשנה לתכנון ובנייה אישרה ביום שני השבוע, את תכנית הבינוי של מתחם המלונאות בחוף פולג, על אף שהוגשו כנגד התכנית 3 התנגדויות שונות: הראשונה על ידי 600 מתושבי עיר ימים ורמת פולג,  השניה על ידי אחד מבעלי הקרקע חברת אלעד מגורים, והשלישית על ידי חבר המועצה אדיר בנימיני.  כאמור, התב"ע הראשונית למלונאות אושרה בשנת 1997, אך שונתה ואושרה מחדש בשנת 2012 והיא חייבה אישור תכנית בינוי למתחם בטרם יוגשו בקשות להיתר בניה של יזמים. בתכנית הבינוי המקורית שפרסמה העיריה לפני כחצי שנה הוצג המתחם עם שישה בתי מלון בגובה של 8 קומות בתוספת ללובי כפול ומתחם עסקי בגודל של 13,500 מ"ר. המתחם המדובר הוא בשטח המתפרש בין הכביש המוביל אל החוף, רחובות שוש עטרי, אהוד מנור ועד עוזי חיטמן ועד לחוף עצמו. עד עתה, שווקו ליזמים ארבעה מגרשים על ידי רמ"י (שניים הנמצאים בסמוך לציר שוש עטרי ליזם מחו"ל והשניים הגדולים והמרכזיים לחברת אלעד מגורים השייכת ליצחק תשובה).

תכנית בינוי המלונות. הדמיה עיריית נתניה
תכנית בינוי המלונות. הדמיה עיריית נתניה

 

לדברי סגן ראש העיר, אלי דלל, אשר שימש כיו"ר הוועדה בפועל מדובר בתכנית מיטבית הנותנת מענה מקסימלי לצרכי השכונה ולתושבי העיר. "העמדת המבנים  תהיה בצורת L  ולא חומה חוסמת מה שיאפשר פתיחה של המבנים לכיוון הים בחללים שיווצרו ביניהם. המרחק בין אגפי בית המלון יהיה 60 מטר ובין בתי המלון לבנייני המגורים של עיר ימים יהיה 400 מטר. כמו כן החליטה הוועדה שלא ינתן היתר למגורים בתחום המלונאות וכי לא ניתן יהיה לרכוש במתחם יחידות נופש, כך שבתי המלון ישווקו כקומפלקסים מלונאים בלבד.

את התנגדות התושבים הציגו התושבים דודו סלמה, ריקה אידלמן ויום טוב תמיר. ההתנגדות הוגשה כבר לפני חצי שנה אך ועדת המשנה דחתה את הדיון בנושא עד לאחר הבחירות. בישיבתה השניה של ועדת המשנה שהתקיימה השבוע דנה הועדה בהתנגדות התושבים.

נציג המתנגדים. דודו סלמה צילום אורן לב
נציג המתנגדים. דודו סלמה צילום אורן לב

למה אתם מתנגדים?

דודו סלמה: "ראשית קבלנו הדמיה ברזולוציה נמוכה ממנה קשה להבין באופן ברור מה גלוי ומה לא. התנגדנו להקלות שנתנה העיריה בהתייחס לתקני החניה הן לחדרי מלון והן למתחם העיסקי. התנגדנו לתכנית התחבורה שקיבלה שהופקה בשנת 1997 ואינה מתאימה למציאות ולבעיות של המחר. להגיד שזה לא יוסיף לעומסי התנועה זה מגוחך. התנגדנו לכך שסגרו את הנגישות לחוף הים בכך שגזלו את מגרש החניה הקיים והעבירו אותו מאות מטרים מזרחה כך שתושבי העיר יצטרכו לחצות ברגל את כל מתחם המלון ואת כל המתחם העיסקי ואז לצעוד עוד כמאה מטרים בכדי להגיע למים. נושא נוסף שלא בא לידי ביטוי בתכנית הוא שהתכנית התעלמה לחלוטין לאיחוד מגרשים שהעיריה בעצמה כבר אישרה לאלעד מגורים 5 חודשים לפני פרסום התכנית".

למה היזם אלעד מגורים התנגד?

"היזם כבר איחד את שני המגרשים למגרש אחד. הוא התנגד לתכנית הבינוי המקורית שבה היו אמורים לקום שני מבנים לבתי המלון בטענה שהוא רוצה גמישות תכנונית. הוא ביקש לבנות על המגרש המאוחד ארבעה מגדלים שכל צמד מחובר בלובי משותף בדומה לפרוייקטים למגורים שנבנו בשכונת עיר ימים. מבקשתו ניתן להסיק שהוא חושב על מגורים ולא על מלונאות. גם התנגדותו לחניה תת קרקעית שמייקרת את הבניה אינה עולה בקנה אחד עם תקני החניה לחדרי מלון ולמתחם העסקי. כמו כן ניסה להרחיב את הטיילת העסקית על חשבון שטחי ציבור".

במידה ולא יוגש ערר על התכנית שאושרה, תתחיל עיריית נתניה לעבוד על פיתוח השטח והיזמים יוכלו להגיש היתרים ובהם גם בקשות לשינויים בתכנית.

תכנית מיטבית. אלי דלל צילום רן אליהו
תכנית מיטבית. אלי דלל צילום רן אליהו

דלל: "תכנית הבינוי אינה מוסיפה זכויות בנייה על התב"ע המאושרת ולפיכך גם לא משנה את הלחץ התחבורתי במתחם. כמו כן בתכנית הבינוי יש התייחסות למעבר האקולוגי שנדון גם בוועדה לשמירת הסביבה החופית ותוכנן על פי חוות דעת אקולוגית. מדובר בהישג בלתי רגיל לתושבי העיר שכן הצלחנו להעביר בוועדה תכנית אופטימלית המאפשרת ניצול זכויות בנייה המוקנות על פי התב"ע שבתוקף ובמקביל תכנית המבטיחה הנאה של התושבים מהנוף ומהמרחב הציבורי וממזערת כל ניסיון של פגיעה באיכות החיים של התושבים וכן חוסמת כל אופציה לשינוי ייעוד למגורים בעתיד."

בכוונת חברת אלעד ישראל מגורים בע"מ שהיא בעלת הזכויות במקרקעין להמשיך ולפעול ולממש את מלוא הזכויות המגיעות לה.

האם תושבי עיר ימים פולג כבר נערכים להגיש ערר על החלטת הוועדה?

דודו סלמה: "עדיין לא קיבלנו את החלטת הוועדה. כאשר יפורסם הפרוטוקול, נלמד את החלטת הוועדה ונקבל החלטה בנוגע לצעדים הבאים."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות