fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תיאטרון הביכורים חוזר לבמה

אירוע התרבות היוקרתי של חדרה ייערך בחנוכה זו השנה השלישית ואתם מוזמנים. על פני שלושה לילות קסומים, יציגו שלוש הצגות בכורה מצוינות, רגע לפני שהן פורצות לבמות הגדולות ביותר בתיאטרון הישראלי.
"הפלאפל של גבאי"- ההצגב הזוכה לשנת 2018. ומי תזכה השנה?
"הפלאפל של גבאי"- ההצגב הזוכה לשנת 2018. ומי תזכה השנה?

אז מה מחכה לנו השנה בתיאטרון הביכורים? כמיטב המסורת וכיאה לאירועי יוקרה מסוג זה, יצפו לכם שלוש הצגות איכותיות במחיר סמלי, צוות שופטים מהשורה הראשונה, כיבוד קל, שטיח אדום ואפילו צילום ממותג על קיר עיתונאים מיוחד.

שלוש ההצגות, נבחרו בקפידה מתוך עשרות שנשלחו לתחרות. כל אחת מההצגות תקבל במה מקצועית וייעוץ אמנותי לאורך החזרות. ההצגה הזוכה, שתיבחר ע"י צוות השופטים המכובד, תזכה גם בהמשך ליווי אומנותי וחשיפה נוספת בהמשך דרכה.

בין ארבעת השופטים תוכלו למצוא את יוני זיכהולץ, שחקן, במאי ויוצר המוכר מתפקידו בתוכנית 'החברים של נאור' ואוהד קנולר, שחקן ויוצר המוכר מתפקידו בסרט 'יוסי וג'אגר'. שניהם שפטו גם בתיאטרון הביכורים הקודם, אליהם יצטרפו השחקנית ורד פלדמן, ששיחקה בשלל סרטים ותוכניות טלוויזיה, ביניהם 'האלופה' ו'מתים לרגע', וריקי בליך, שחקנית וקומיקאית ששיחקה בין היתר בסרט 'הרפתקה בשחקים', לצד בת חדרה, הילה נתנזון.

בערב הראשון של תיאטרון הביכורים תוכלו לצפות בהצגה 'ג'אז בקו הבלגי'- פוסט טראומה, אובדן והקשר המיוחד בין כלבים לבני אדם על הבמה. מחזה אקשן מקורי העוסק במלחמה בלבנון, בשטחי הפקר של החיזבאללה שממולכדים במוקשים ובה נמתחים הקצוות האנושיים של טוב ורע והטוהר של חברו הטוב ביותר של האדם.

למחרת, תעלה הצגה בשם 'שורדות'– סיפור המבוסס על עדויות אמתיות וחושף עדויותיהן של 4 נשים במעגל הזנות, אשר הגורל לא האיר להן פנים. התמודדותן של נשים אשר חוות על בשרן כל מה שמציע להן הרחוב. ההישרדות ברחוב מציפה מלחמה פנימית מתמשכת, איך התמודדו עם החוק להפללת לקוח בישראל 2019, והאם יצליחו להשיג את מבוקשן.

בערב האחרון של תיאטרון הביכורים, תוכלו לצפות בהצגה 'סולמות וחבלים' – בצהרי יום שישי בהכנות לקראת שבת, דפיקה על הדלת מפתיעה את דפנה. אביה המת עומד בפתח אחרי שלוש  שנים של פרידה .בין השניים מתפתח דיאלוג רווי געגועים , כעס , אשמה והומור .

זוהי שנתו השלישית של תיאטרון ביכורים, שנולד ע"י עמותת פנאי העיר חדרה בהפקת המרכז העירוני לאומנויות הבמה והתיאטרון בשיתוף 'סטודיו במה' בניהול אופיר רוזן, ומדובר כבר בסוג של מסורת, כשהרעיון העומד מאחוריה הוא לתת במה לבמאים ושחקנים צעירים להציג את הצגות הבכורה שלהם על הבמה בחדרה, כשמפה הם ממשיכים לבמות הגדולות ביותר בתיאטרון הישראלי.

עם השנים, סטודיו במה הפך לאחת מהפנינות של העיר הזו ומקור לגאווה מקומית. "הילדים שמגיעים לכאן, בין אם לתקופה של שנה שנתיים או לשנים ארוכות, מקבלים פה מתנה לחיים, התהליך שהם עוברים פה הוא מדהים. יש כאן ילדים שמגיעים פה לרמות הכי גבוהות מבחינה מקצועית ומשתלבים בסדרות, סרטים ובתיאטראות כמו הבימה, קאמרי, גשר ועוד. מבחינתי, זו הטפיחה הכי טובה על השכם שיכולתי לקבל." מספר רוזן. "סטודיו במה פועל בעיר זו השנה ה 16 וממשיך לתת בית ומענה תרבותי וסופר מקצועי למאות תלמידים מחדרה והסביבה . אנו נמשיך בכל הכוח לגדל את הדור הבא של עולם הבמה!"

תיאטרון הביכורים ייערך בין התאריכים 24-26.12 באשכול פיס, בי"ס מדעים ואומנויות, רחוב באר אורה 1 בחדרה. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים פנו לאתר פנאי העיר חדרה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות