fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחיית המתים של טליה אנוקנין

פרסום שווא על מותה של תושבת חדרה הופץ ברשתות החברתיות: "זה ייקח קצת זמן, אבל בסוף נגלה מי הפיץ את הפוסט הזה."
"פחדתי בעיקר על אמא שלי". טליה אנוקנין
"פחדתי בעיקר על אמא שלי". טליה אנוקנין

אין חדרתי שלא נחשף השבוע למודעת האבל של הפעילה החברתית טליה אנוקנין, שהיא גם אחותו של חבר המועצה האולגאי צ'יקו וקנין. המודעה, שהתבררה עד מהרה כמזויפת, הופצה באופן ויראלי בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ והגיעה גם לבני משפחתה וחבריה הקרובים ביותר של טליה.

במודעה, שעוצבה כמודעת אבל לכל דבר, נכתב בזו הלשון: "בצער רב וביגון קודר אנו מודיעים על פטירתה של בת, אחות, דודה, אנוקנין טליה". נכללו בה גם פרטים על מועד ההלוויה ועל מקום הקבורה וכן פרטים על הכתובת בה האבלים יישבו שבעה.

מודעת האבל המזויפת
מודעת האבל המזויפת

לטליה וגם לצ'יקו יש הערכות לגבי זהותם של האחראים למעשה המזעזע הזה. לדבריהם, מדובר במעשה עברייני שנועד לעצור ולשתק את פעילותו של צ'יקו בגבעת אולגה באמצעות הפחדה ופגיעה בבני משפחתו, כפי שנעשה בעבר בדרכים אחרות.

בבוקר יום שישי, טליה התעוררה מרטט הטלפון שלה, שצלצל ללא הפסקה. על הקו הייתה חברתה קרנית קעטבי. "עניתי לטלפון וקרנית צרחה בצרחות של שמחה 'את חיה, את חיה'. לא הבנתי על מה היא מדברת, ואז היא שלחה לי את מודעת האבל שלי, שהגיעה אליה בוואטסאפ".

באופן מתבקש, טליה הייתה נסערת מאד ובעיקר דאגה לאמה. "פחדתי על אמא שלי, לא ידעתי אם היא ראתה את מודעת האבל, אם סיפרו לה על זה. דיברתי איתה והסברתי לה, היא לקחה את זה מאד קשה, בכל זאת, יש לה אותי ואת אחי".

אחרי שהרגיעה את אמה, התפנתה למבול הטלפונים וההודעות של בני משפחה, חברים ומכרים מודאגים שפנו אליה בעקבות הפוסט. אז גם התחילה להבין את גודל העניין. "זה לא פשוט להתעורר בבוקר ולראות את מודעת האבל של עצמך, אני לא מבינה את הרמה הנמוכה שאנשים מגיעים אליה", היא אומרת, אך גם לא שוכחת להתבדח, "על כל הסלבים בישראל הפיצו שמועות כאלה, אז כנראה שאני בחברה טובה."

ההודעה שנשלחה לקרנית קעטבי, חברתה של טליה
ההודעה שנשלחה לקרנית קעטבי, חברתה של טליה

בפוסט בו התייחסה לנושא, כתבה טליה: "לא נבקש ואהבת לרעך כמוך כי תכלס, לא יקרה. לא נבקש כבוד הדדי, כי מסתבר שיש כאלה שלא יודעים מהו כבוד זה. אחרי הטלטלה מאחלת מכל לבי בריאות הנפש לאלו שזקוקים לה נואשות. אאחל שלווה ורוגע לאלו שלא יודעים מה זה. אהבת חינם בדגש על ה'חינם', לאלו שלא יודעים אהבה מהי". את הפוסט סיימה במילים: "אחרי ששלחו אותי לעולם הבא, חזרתי עם כוחות מחוזקים להינעל על כל מה ומי שחשוב לי".

צ'יקו, אחיה של טליה, התעורר גם הוא ביום שישי בבוקר לעשרות שיחות שלא נענו והודעות רבות. "לקח לי קצת זמן לעכל, רק לפני שבועיים קברנו את דוד שלי והייתי בטוח שמתכוונים אליו. שתיתי כוס קפה, פתחתי את הטלפון ונחרדתי. משפחה שלמה מכל רחבי הארץ זועקת ודואגת. המודעה הזו הופצה בכל מקום ואנשים האמינו שמדובר במשהו אמיתי".

חבר המועצה, שהודיע לפני שבועות אחדים שהוא שוקל לעזוב את הקואליציה, מדבר על התנהלות עבריינית מצד גורמים מסוימים ומבטיח כי זה לא יעבור בשתיקה. "כנראה שאנחנו עושים את העבודה שלנו כמו שצריך והרבה אנשים כבר מבינים את זה, אז הם מנסים להפחיד אותי ולייאש אותי, אבל עכשיו אני אשב להם כמו עצם בגרון, אני לא אוותר ולא אתפטר מהקואליציה. אני אלחם עד הסוף. אולי הם לא מבינים, אבל בדרך הזאת, הם רק מחזקים אותנו."

צ'יקו מזכיר את מקרה השריפה של בית העסק שלו, שארעה לפני חודשים אחדים וגם אותה הוא מייחס לאותם גורמים, לגביהם התבטא פעמים רבות. טליה לעומתו, מעלה סברה שישנם גורמים נוספים שייתכן והיו מעורבים ביצירת המודעה והפצתה. "באופן אישי, אני יודעת שיש קבוצות וואטסאפ פעילות שחבריהן מקבלים הנחיות כיצד לפעול ונגד מי. קיבלתי לא אחת צילומי מסך מתוך הקבוצות הללו, כשהאג'נדה היא ברורה – לפגוע בצ'יקו ולפגוע ב'יחד למען אולגה'."

מאז הופצה המודעה ביום שישי, היא עברה כמו אש בשדה קוצים והגיעה לאלפי אנשים, כך שהנזק נעשה. עם זאת, ייתכן שזהות האשמים תתגלה בפני כולם בקרוב. "מה שאני יודעת להגיד היום זה שנפתח יוזר בפייסבוק ללא שם, ללא תמונה וללא חברים, אך ורק לשם מטרת הפצת הפוסט ונסגר לאחר מכן. מדובר בעניין של דקות. כעת בודקים את כתובת ה-ip ממנה נפתח היוזר וגם את ספקית האינטרנט בה השתמשו. זה ייקח קצת זמן, אבל בסוף נדע מי הפיץ את הפוסט".

ועל צ'יקו אחיה אומרת טליה, "אם צ'יקו וקנין לא היה קיים, גבעת אולגה מזמן הייתה נעלמת לאבדון. לא רק שציקו לא עוזב את הפוליטיקה המקומית, הוא ממשיך בכל הכוח".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות