fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבים מחדרה והסביבה עתרו לבג"ץ לביטול הקמת שדה התעופה

לעתירה צורפו חוות דעת של מומחים בינלאומיים המראות כי הבחירה במזרח חדרה אינה סבירה, וכי הקמת שדה התעופה חורגת מדרישות בטיחות מקובלות
הפגנה נגד הקמת שדה התעופה במזרח חדרה
הפגנה נגד הקמת שדה התעופה במזרח חדרה

בעתירה שהוגשה השבוע לבג"ץ דורשים תושבים מחדרה, מנשה ועמק חפר לבטל את החלטת הוות"ל להקים במזרח חדרה את שדה התעופה.

את התושבים מייצג עו"ד תומר מירז ולעתירה מצורפת חוות דעת שהוכנה על ידי פרופסור פאול פייגין, דיקן הפקולטה לסטטיסטיקה בטכניון, המוכיחה את השגיאות הגסות ועיוות הנתונים שאפשרו את בחירת המיקום לשדה התעופה. כמו כן צורפה חוות דעת של ארון ראו, מומחה בעל שם עולמי אשר עבד בארגון התעופה הבינלאומי ותיכנן שדות תעופה ומערכי בטיחות, הקובעת כי הקמת השדה בחלופה הנבחרת הינה לא סבירה וכוללת סתירה חמורה מול דרישות הבטיחות של הרגלוציה המקובלת. לפי חוות הדעת, הבעיות הבטיחותיות נובעות מהקרבה למנחת עין שמר, נתיב רכבת ישראל וצירי תנועה ראשיים.

בעתירה מפרטים התושבים טענות אשר לא עלו לדיון בוות"ל. התושבים מראים בעתירתם כי קיימת חריגה בוטה מחוק הטיס ומכללי הוראות הקמת שדות תעופה, לרבות התעלמות מתקינה מחייבת הנמצאת באמנות בינלאומיות עליהן חתומה מדינת ישראל.

עוד לפי העתירה, הליך התכנון התעלם משיקולים כלכליים של הקמת שדה תעופה חדש בעלות של עד 2 מיליארד שקלים בזמן שקיימות חלופות זולות כמו פיזור השימושים בשדות תעופה קיימים או השארת השדה בהרצליה, כפי שדורשים חלק מתושבי הרצליה עצמם.

בחודשים האחרונים מתנהל קמפיין ציבורי נרחב של עיריות ומועצות אזוריות, יחד עם תושבי האזור, כנגד החלטת הוות"ל. מטה המאבק דורש את ביטול ההחלטה שתפגע אנושות באורח החיים של מעל 250,000 תושבים המתגוררים בחדרה, פרדס חנה והישובים הכפריים באזור. מטה המאבק טוען כי עבור כמה עשרות טייסים פרטיים מוקרב אזור שלם, לרבות עתיד הפיתוח של חדרה, שטחים חקלאיים ואזור בעל ערכי טבע וסביבה ייחודיים.

עתירת התושבים מצטרפת לשתי עתירות קודמות שהגישו עיריית חדרה ומועצה אזורית מנשה ובהן שורת טענות הנוגעות לשגיאות התכנוניות וההליך הפגום שהוביל להחלטה על הקמת שדה התעופה במזרח חדרה.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות