fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קורס בינה עסקית – כל מה שצריך לדעת

צילום: FREEPIK

בשנים האחרונות עולם הבינה העסקית, המדע העוסק בניתוח נתונים, בניבוי ובתחזיות, עבר מהפכה ולמעשה מפריד בין מערכות ביני מסורתיות מהדור הישן, שמבוססות על שאילתות מובנות מראש ודוחות לבין מערכות מהדור החדש, שמאפשרות למשתמשים לחקור בחופש מוחלט את הנתונים ולהחליט החלטות מהירות, יעילות ומדויקות יותר על סמך דאטה. השינוי הבלתי נמנע נוצר בעקבות המעבר לביג דאטה ולייצור אינספור של נתונים במהירות רבה, מה שהצריך תשתית איכותית יותר וכלי שמאפשר לעבד, לסנן, לנתח ולהציג את המידע בהקשר הנכון.

תפקידו של מיישם הבינה העסקית

מיישם הבינה העסקית (מיישם BI או מפתח BI) הוא אקדמאי בעל רקע עסקי שעבר הסבה מקצועית הנחלקת לשלב עסקי ולשלב טכנולוגי. בין תפקידיו הוא צריך לתקשר את הצרכים והרצונות העסקיים לכלים טכניים, להכיר את מאפייני המערכת ויכולותיה ולהמחיש את הנתונים במגוון דרכים – גרפים, טבלאות, סמלים וכן הלאה. כדי שיוכל להצליח בתפקידו יהיה עליו לסיים בהצלחה קורס בינה עסקית .

מהו קורס BI?

קורס בינה עסקית הוא תוכנית ההכשרה המעשית ההופכת אקדמאי גם ללא רקע טכני לאנליסט נתונים או למפתח בינה עסקית. הקורס לרוב יחולק לשלושה שלבים – שני שלבים עיוניים ושלב אחד מעשי. השלבים העיוניים עוסקים בשני עולמות תוכן – האחד העולם העסקי – כיצד לדבר בשפה עסקית, כיצד לאתר מאפיינים עסקיים ולחקור אותם, הבנת שוק, התנהלות מול מנהלים בארגון וכן הלאה. החלק השני יעסוק בצד הטכנולוגי – כיצד להמחיש את הצרכים ואת הרצונות העסקיים באמצעות כלי המערכת, כיצד לכתוב קוד, תסריט בפייתון או ב-R (או בשניהם), כיצד לבצע שליפות נתונים ממסד הנתונים, כיצד לעבוד עם קוד API פתוח ולהתחבר למקורות מידע פנים וחוץ ארגוניים וכן הלאה. החלק השלישי של הקורס מחבר בין שני עולמות הידע הללו ומאפשר לסטודנט להתנסות, הלכה למעשה, ביישום מודל BI עם מסד נתונים עסקי – במסגרת הפרויקט הסטודנט יתחבר למגוון מקורות מידע, יבנה החזיות (וויזואליזציות)  ויציג פרויקט גמר שישמש אותו כתיק עבודות ראשוני.

מהן אפשרויות ההעסקה לבוגרי קורס BI?

בוגרי קורס בינה עסקית יוכלו להשתלב בחברות שכבר יישמו כלי BI שונים לשמש כמיישמי המערכת – יהיה עליהם לתקן דוחות קיימים או ליצור דוחות חדשים, ליצור החזיות ולוחות מחוונים (דשבורדים) בהתאם לצורכי הארגון, להדריך משתמשים לבצע שימוש נכון במערכת ולתחזק את בסיס הנתונים באמצעות שאילתות וטיוב נתונים. התפקיד דינמי מאוד, מצריך שילוב יכולות בין-אישיות גבוהות – תקשורת ברורה, הקשבה והבנה עסקית וכן שילוב של יכולות טכנולוגיות – היכרות עם הכלי, היכרות עם שפת הפיתוח והתנהלות עם אנשי פיתוח לצורך פתרון בעיות מורכבות.

תוכניות הכשרה מקיפות הכוללות חלק עיוני עסקי, חלק עיוני טכנולוגי וחלק מעשי טכנולוגי יכשירו את הסטודנט לתפעל באופן מלא מערכות בינה עסקית החל מהתקנת המערכת והטמעתה ועד לפיתוחה ולתפעולה השוטף. יש להדגיש שקורס בינה עסקית מתאים גם למועמדים ללא רקע טכנולוגי שכן במסגרת הקורס נלמדים כלי השאילתות וניתנות אפשרויות רבות להטמיע כישורים טכנולוגיים והתנסות בסביבות תרגול. הבוגרים המוצלחים בדרך כלל מגיעים עם רקע עסקי בתפעול, במכירות ובהדרכה ומשלבים בין שני העולמות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות