fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פטריגיום – חושבים על ניתוח להסרת פטריגיום? הנה כמה דברים שכדאי לדעת

צילום: Shutterstock

פטריגיום, המכונה גם "עין הגולש" הוא תופעה רפואית בה מתפתח מעין גידול לא סרטני על פני העין העשוי כלי דם. במרבית המקרים השפעותיו אסתטיות בלבד אך לעתים נדירות הוא יכול לגרום לנזק לראייה ולקרנית. בשני המקרים הללו ניתן לבצע ניתוח כריתת פטריגיום אצל מנתח עיניים מומחה בתחום. הניתוח נעשה באמצעים מתקדמים ועדינים ונחשב אפקטיבי וקל יחסית. כדי לבדוק אם ניתן ואם כדאי לבצע ניתוח שכזה מומלץ לפנות לרופא עיניים ולאבחן את הפטריגיום ואת השפעתו על הראייה.

מדוע יש לי פטריגיום?

קשה לומר מהי הסיבה להתפתחות של פטריגיום אך ידוע כי אצל אנשים שסובלים מגרד ורגישות בעין יש סיכוי גבוה לפתח פטריגיום, כמו גם בקרב אנשים שנחשפים לשמש במשך שעות ארוכות. כדי למנוע החמרה של המצב מומלץ להשתמש במשקפי שמש עם מסנני קרינה משמעותיים. במקרה של גיוריים תכופים בעין מומלץ לגשת לבדיקה אצל רופא עיניים מומחה על מנת לטפל בבעיה באופן יסודי.

איך כדאי לטפל בפטריגיום?

אין ממש דרך לטפל בפטריגיום או להעלים אותו לאחר שכבר הופיע. הדרך היחידה לעשות זאת דורשת התערבות ניתוחית. עם זאת, ניתן לצמצם את הנזק על ידי שמירה על העיניים מחשיפה לשמש.

מה צפוי לקרות בניתוח להסרת פטריגיום?

ניתוח להסרת פטריגיום מתבצע על פי רוב תחת הרדמה מקומית. במקרים נדירים בלבד הוא יבוצע תחת הרדמה מלאה. את הניתוח מבצע המנתח באמצעים עדינים ומתקדמים במיוחד על מנת להבטיח טיפול ממוקד ואפקטיבי, ללא סיבוכים. במהלך הניתוח יסיר המנתח את הפטריגיום מעל לקרנית. בחלק מהמקרים יבוצעו תפרים בחלק של לחמית העין. בסיום הניתוח תיחבש העין בתחבושות שיוסרו רק יום לאחר הניתוח, על כן, חשוב להגיע עם מלווה.

למה לצפות בשלב ההחלמה מניתוח להסרת פטריגיום?

במרבית המקרים בשעות ובימים שלאחר הניתוח צפוי המנותח לחוש כאבים שילכו וייפחתו עם התקדמות ההחלמה. מאד חשוב להקפיד להשאיר את התחבושות על העיניים ללא מגע במשך יום שלם לאחר סיום הניתוח. עם הסרת התחבושת ניתן להתחיל בטיפול המשלים לניתוח והוא מריחת משחה או בנטילת טיפות שרשם הרופא. מטרת המשחה והטיפות לעזור להתאושש מהניתוח ולשמור על העין בריאה. בשבועות שלאחר הניתוח יתקיימו מספר פגישות מעקב על מנת לוודא כי הניתוח עבר בשלום וכי העין מחלימה באופן מיטבי.

סיכום: פטריגיום הוא נגע בעין שבמרבית המקרים לא גורם לנזק. במקרים נדירים הוא עלול לפגוע בראייה. בשני המקרים ניתן לבצע ניתוח להסרת הפטריגיום שנחשב לפשוט ואפקטיבי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות