fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כיצד מומלץ לסייע לחולי סרטן?

צילום: FREEPIK

הגילוי הכי משמעותי בחיינו הוא אבחון סרטן. אבחון זה עשוי להיות מטלטל. זוהי הזדמנות חשובה בשבילנו להיות דמות יציבה וחזקה בחייהם ולסייע בכל דרך שאפשרית לנו. לעתים קרובות מדי, אולם, אנשים בסביבתם של חולי סרטן עשויים להישאר עם השאלה "איך אפשר לעזור?". בתקופה כזו, בה אדם מתמודד עם משבר כה מורכב, מוטב שפשוט נפשיל שרוולים וניקח אחריות היכן שרק ניתן לעזור, מבלי לחכות להצעה. ההתמודדות עם מחלת סרטן גובה כוחות נפשיים רבים, מלווה בתופעות קשות כמו חולשה, נשירת שיער וטיפולים כואבים וקשים. לתמיכה שלנו, יכולה להיות השפעה לא מבוטלת על האופן בו האדם ינהל את המחלה. אלו כמה צעדים שנוכל לנקוט בהם.

לדאוג לקניות

כאמור, ההתמודדות עם המחלה גובה לא מעט כוחות. טיפולי כימותרפיה מחלישים מאוד את הגוף ומשימות שבעבר היו דבר של מה בכך, עשויים להיות מאתגרים מאוד. בתקופה כזו, קניות עשויות להפוך לאתגר. חשוב שנדאג שהבית יהיה מאובזר היטב, בעיקר במזון בריא שיאפשר לשמור על חיוניות ויחזק את המערכת החיסונית. גם אם אין לך זמן להגיע לסופר, תמיד אפשר להזמין משלוח. זו דאגה אחת פחות על הראש ולעתים – זה כל מה שצריך.

סיוע במטלות

בישול, ניקיון, כביסות, גינון ואפילו טיפול בילדים – אין ספק שהמשימות אף פעם לא נגמרות. בתקופת הטיפול ובעיקר אחרי סבבי כימותרפיה, יידרש סיוע רב במשימות הללו.

לדאוג גם למטפל העיקרי בחולי סרטן

לעתים קרובות, הסיוע הכי משמעותי שנוכל לתת לחולי סרטן הוא להעניק מעט אוויר לנשימה למטפל העיקרי שלהם. בני זוג, הורים וילדים למתמודדים עם המחלה עשויים להיסחט עד הקצה במהלך התקופה הזו. לפעמים, מספיק לתת להם יום חופש אחד כדי למלא מצברים ולהתמודד טוב בהרבה עם המציאות המורכבת הזו. נוכל לסייע בהסעה לבדיקות או לטיפולים ולהעניק תמיכה רגשית חשובה תוך כדי שאנו מבטיחים שלאדם שנמצא שם רוב הזמן, יש את כל הכוחות והכלים להתמודד עם המצב.

להציע פעילויות מעשירות חיים

יש לך כישורים מיוחדים? הדרכת יוגה? יצירה? נגרות? ידע בספרות או בקולנוע? זה כלל לא משנה במה המומחיות שלך, מה שבטוח הוא שהימים הארוכים בבית במהלך ההחלמה או ההתאוששות מכימותרפיה יכולים להיות מתסכלים מאוד עבור חולי סרטן. זה הזמן לשתף בידע ובמיומנויות שלך ולתכנן שלל פעילויות שיהפכו את השהייה הזו לנעימה יותר.

ללוות בפגישות אצל הרופא

מדובר בהרבה יותר מעוד רגע לארח לחברה. הביקורים אצל הרופא יכולים להיות מלחיצים ומבלבלים מאוד. התמיכה שלך יכולה לסייע מאוד בהתמודדות. לעתים קרובות, המטופל עשוי לשכוח את מה שנאמר לו בחדר. לכן, מומלץ מאוד להגיע עם עט ומחברת ולרשום את כל מה שהרופא אמר, כך ניתן תמיד לחזור אל זה, כשכל המידע זמין בכל רגע לשימוש.

להשתתף בתרומת שיער לחולי סרטן

חולי סרטן רבים מתמודדים עם נשירת שיער כחלק מתהליך הטיפול. לא פעם, התופעה פוגעת אנושות במצב הרוח, בדימוי העצמי ובמוכנות האדם לצאת מהבית. כל אלו גם יחד, קריטיים לסיכויי ההחלמה. כיום, ארגונים רבים מארגנים תרומה שיער לחולי סרטן של שיער אנושי. ניתן להשתמש בשיער ליצירת פאות שיאפשרו להתמודד עם נשירת שיער באופן מיטבי ולהעניק דבר משמעותי מאין כמותו לאדם בעת ההתמודדות עם המחלה.

פשוט להקשיב

מדובר בתקופה המאופיינת באי וודאות רבה ולא פעם, מפחידה מאוד. סביר מאוד להניח שהאנשים היקרים שלך רוצים לשתף. חשוב שנקשיב להם, בלי לתת עצות או המלצות או לזרוק עידודים ריקים לאוויר. לפעמים, כל מה שצריך זה פשוט להיות שם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות