fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יורו טריפ: משלב התכנון ועד טיול חוצה אירופה

חולמים על טיול חוצה מדינות בנופיה המרהיבים של יבשת אירופה ולא יודעים מאיפה להתחיל? ארגנו עבורכם מדריך מפורט שיעשה לכם סדר בעניינים
צילום: Shutterstock

תוכן ממומן ע"י ישראכרט

אם תמיד חלמתם לצאת ל"רוד-טריפ" ארוך, שכולל מעבר בין כמה מדינות שונות בתוך אירופה אבל אתם לא באמת יודעים איך עושים את זה, מה כל מדינה דורשת, איך עוברים בין המדינות ואיך מתכננים מסלול נכון גיאוגרפית – אנו פה כדי לסייע לכם להגשים את החלום. לפניכם כל מה שצריך לדעת ולקחת בחשבון בעת תכנון טיול חוצה מדינות באירופה.

לפני הכל: תכנון התקציב

השלב הראשון ואולי החשוב ביותר בתכנון טיול חוצה מדינות, הוא תכנון התקציב. על מנת לתכנן את התקציב בצורה נכונה יש לקחת בחשבון את עלויות הטיסות, הלינה והמחייה, ולהשאיר תקציב נאה גם להוצאות בלתי צפויות או להוצאות מזדמנות – כמו למשל שופינג. חשוב לזכור כי אמנם מדובר ביבשת אחת אך עלויות המחייה משתנות באופן קיצוני בין מדינה למדינה, ולינה של לילה אחד בהונגריה למשל, יכולה לעלות פחות משליש מאשר לינה באנגליה, לכן כדאי לבצע מחקר על המדינות בהן תרצו ללון ולהבין מה באמת העלויות הנדרשות לכל שהייה במדינה. במקרים בהם אתם חוששים שהסכום שיש ברשותכם לא בהכרח יספיק לכם, ניתן לשקול להיעזר באשראי ברגע* – הלוואה לכל מטרה שמתקבלת באופן מהיר למדי ומתאפיינת בהחזרים בתנאים נוחים יחסית. עם זאת, במידה ואכן החלטתם לקחת הלוואה, חשוב לבדוק טרם לקיחתה את תנאי השירות, הגוף המלווה והריביות וזאת כדי שתבחרו את ההלוואה המתאימה לכם ביותר.

תכנון המסלול

את תכנון מסלול הטיול, רצוי להתחיל בהחלטה על היעדים שתרצו לבקר בהם. אם אתם לא מעורים באטרקציות בחו"ל, תוכלו להיעזר באמצעים כמו גוגל-מפות, אינסטגרם, אתרי העירייה בערים השונות באירופה וכמו כן באתרים של חברות תעופה וחברות נסיעות. אם, לעומת זאת, ביעדים שאתם מעוניינים להגיע אליהם קיים מספר בלתי מבוטל של אטרקציות, רצוי לעשות שתי רשימות: אחת של האטרקציות שאינכם מוכנים לוותר עליהן, והשנייה של האטרקציות שתשמחו לבקר בהן אם תוכלו להכניס אותן ללו"ז.

לאחר שתכתבו את כל המקומות שאליהם אתם מעוניינים להגיע, תוכלו לפתוח מפה ולראות כיצד ניתן לסדר את הטיול בצורה הנכונה והליניארית ביותר, כך שתוכלו להימנע מבזבוז מיותר של זמן או כסף. בשלב הבא, רצוי לבדוק את המרחקים מיעד אחד לשני, על מנת להבין כמה זמן ייקח לכם להגיע ממקום למקום. לבסוף ניתן לבנות את השלד היומי של הטיול, שמתבסס למעשה על נתוני התקציב, המרחק והזמן הכרוך בהגעה מיעד ליעד.

בתוך התהליך הזה חשוב לבדוק את מזג האוויר בנקודות היעד, על מנת להיערך היטב עם ציוד וביגוד מתאימים, וכמו כן לוודא שניתן לבקר באתרים שאתם מעוניינים לראות בזמן זה בשנה. דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא שעות האור במדינת היעד, כיוון שישנן מדינות שבהן כמעט ולא קיימות שעות אור, עניין אשר עשוי לטרפד פעילויות רבות בטיול.

מעבר בין מדינות

המעבר בין המדינות השונות באירופה יכול להתבצע באמצעות שלושה אמצעים שונים: טיסה, שיט או רכבות ואוטובוסים:

  • טיסה – באירופה קיימות חברות תעופה רבות, אשר מציעות לנוסעיהן טיסות בתדירות גבוהה במיוחד לכל אורך השנה. כיוון שהטיסות הללו נוטות להתמלא במהירות, מומלץ להקדים ולרכוש כרטיסי טיסה. יש לציין כי בניגוד למה שנהוג לחשוב, מחירי הטיסות הללו עשויים להיות אטרקטיביים למדיי, ולכן מומלץ תמיד לבדוק את העלויות לפני ההחלטה להתנייד באמצעי אחר.
  • שיט – בין הערים השונות באירופה מתקיימים לא פעם קרוזים, לרוב על בסיס עונתי, שמאפשרים להפליג ממדינה אחת לאחרת בקצב איטי יחסית.
  • רכבות ואוטובוסים – מרבית היעדים האטרקטיביים באירופה מחוברים ביניהם באמצעות תשתית ענפה של אוטובוסים ורכבות. ניתן להוזיל את עלויות ההתניידות באמצעי תחבורה אלה באמצעות רכישת כרטיס המאפשר שילוב של כמה יעדים שונים בזמן מוגבל.

מה חשוב לזכור או לקחת בחשבון טרם הטיסה?

אם כבר הזכרנו את נושא המעבר בין המדינות, אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור לקחת טרם הטיסה הוא הדרכון. חשוב להדגיש כי על הדרכון להיות בתוקף של חצי שנה לכל הפחות מיום היציאה מהארץ. פרט לדרכון, יש לוודא שיש לכם ויזה בתוקף, לקחת רישיון נהיגה בינלאומי לטובת השכרת רכב, להמיר מטבעות ולרכוש כרטיס סים. בנוסף, חשוב מאוד לזכור לרכוש ביטוח נסיעות טרם הנסיעה, ולוודא שהוא מכיל את כל הכיסויים הרלוונטיים לסוג הטיול שאתם מתכננים. לבסוף, יש לקחת בחשבון את משך הזמן של הטיול. מאז הסכמי אמנת שנגן , החלים על רוב המדינות באירופה, ניתן לעבור בין המדינות ללא ויזה לכל מדינה נפרדת, אך ניתן לשהות במדינות אמנת השנגן ברצף עד 90 יום ולא יותר.

חלום שסופו להתגשם

טיול חוצה מדינות באירופה הוא חלום של רבים, אך למרות מה שאולי ניתן לחשוב, ממש לא מדובר בחלום שאינו בהישג יד. תכנון נכון של מסלול בהתאם לתקציב אשר ברשותכם, לצד בחירת יעדים בהם המחייה זולה יותר ובחירה מודעת להימנע מן הבירות האירופאיות המוכרות והיקרות (לונדון, פריז, רומא וכדומה), יכול להבטיח לכם טיול חלומי, מלא בריחות, צבעים, טעמים ותרבות.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות