fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפול בקשיים התפתחותיים – שיתוק מוחין אצל ילדים

לא מעט ילדות וילדים סובלים מקשיים התפתחותיים שונים, אשר הסיבות להם עשויות להיות רבות ומגוונות. דוגמא הרלבנטית ללא מעט משפחות בארץ ובעולם היא שיתוק מוחין אצל ילדים. שיטות טיפול ייעודיות שונות, ובפרט כאלו הנערכות בבית הילד עצמו, מאפשרות לשפר את המצב משמעותית ולהעלות את הילד על מסלול של התפתחות מיטבית ותפקוד אופטימלי, מכל הבחינות.
טיפול בקשיים התפתחותיים – שיתוק מוחין אצל ילדים | צילום: Junior Therapy - אסתי נעים פלד - freepik

טיפולי בית פרא רפואיים עבור מקרים של שיתוק מוחין אצל ילדים

שיתוק מוחין אצל ילדים מהווה למרבה הצער מצב לא נדיר במיוחד, הנגרם כתוצאה מפגיעה מוחית המתרחשת סביב הלידה. מצב זה משפיע ישירות על תפקוד הגוף, החל מבעיות קואורדינציה ובעיות בהפעלה בסיסית של שרירי הגוף וכלה בבעיות קוגניטיביות, בעיות בדיבור, באכילה, בראייה וכיוצ"ב. בעוד הפגיעה בהתפתחות התקינה ובאיכות החיים של הילד עלולה להיות משמעותית ברבים מן המקרים, לרוב ניתן לסייע באופן ניכר ולשפר את המצב באמצעות טיפולים מתאימים.

טיפולים פרא רפואיים מסייעים משמעותית לכל ילד/ה הסובלים משיתוק מוחין, ויכולים להביא לשיפור ניכר ברובם המכריע של המקרים. מדובר בטיפולים דוגמת ריפוי בעיסוק (עבודה יחד עם הילד בביצוע פעילויות המסייעות לשיפור והגברת עצמאותו של הילד בפעולות בסיסיות כמו לבוש למשל ובפעולות מורכבות יותר כמו משחק והשתתפות חברתית), תרגילי פיזיותרפיה שיקומית לילדים ואף טיפולים מקצועיים של קלינאית תקשורת לילדים אשר נותנת מענה במקרה של בעיות בשפה ובדיבור, בעיות בבליעה ובאכילה, לקות שמיעה וכיוצ"ב.

היכן כדאי לבצע את הטיפולים ומה תפקידה של המשפחה בתהליך?

טיפולים בקשיים התפתחותיים בקרב ילדים, בפרט במקרים של שיתוק מוחין אצל ילדים, הופכים במקרים רבים לאפקטיביים הרבה יותר כאשר נערכים בבית הילד עצמו, ולא במרפאה או בית חולים. הסביבה הביתית משרה רוגע וביטחון על הילד, ומאפשרת לו להפיק יותר מהטיפול ולחוות שינוי משמעותי יותר במסלול ההתפתחותי עליו הוא נמצא. כמו כן, כאשר הטיפול נערך בבית מדובר במקרים רבים בהקלה משמעותית עבור ההורים, אשר אינם נדרשים לטרטר את הילד, להכניס אותו לרכב ולהביא אותו בכל פעם למרפאה. כשחוסכים את הנסיעות נחסך הרבה מאוד זמן יקר ערך, וההורים והילד גם יחד מבזבזים פחות אנרגיה וחווים פחות את המתח הנפשי הכרוך פעמים רבות בניוד ילדים עם מוגבלויות. זה עשוי להפוך משמעותי ביותר כשמדובר בטיפולים קבועים על בסיס שבועי.

נקודה חשובה נוספת בטיפול מסוג זה הוא תפקידה של המשפחה – זו משחקת תפקיד מרכזי ומהותי ביותר בתהליך הטיפולי שעובר הילד, מכיוון שמדובר באנשים הקרובים ביותר אל הילד, מכירים אותו ואת צרכיו טוב מכולם וכמובן – אוהבים אותו ודואגים לו יותר מכל אחד אחר. לכן, התהליך כולו מכליל ומשתף את המשפחה הקרובה כולה. המטפלים מקבלים החלטות בשיתוף פעולה עם ההורים, נעזרים בהם, מתייעצים עימם ואף עשויים להפעיל אותם ואת האחים/אחיות בדרכים רצויות ומיטיבות עבור הילד והמשפחה גם יחד.

מחפשים שיקום נוירולוגי פרטי לילדכם? התקשרו ל- Junior Therapyשיקום ביתי פרטי לילדים ופעוטות, בטלפון שמספרו 077-9966400 או בקרו אותנו באתר האינטרנט בכתובת: https://junior-therapy.co.il/.

אצלנו ב-Junior Therapy כל הטיפולים השיקומיים מתבצעים אצלכם בבית בסביבה הטבעית בה הילד חי ומתמודד מדי יום. אנחנו מתמחים במגוון רחב של טיפולי בית בילדים, כגון: טיפול בהפרעות קשב וריכוז, טיפול בילדים עם אוטיזם, טיפול בקשיי כתיבה, טיפול בעיכוב שפתי, ועוד.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות