fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דפיברילטור – לחיצת כפתור להצלת חיים

צילום: FREEPIK

קיימות סיטואציות בחיים שנרצה להגיע אליהן מוכנים וערוכים בכל היבט אפשרי. במיוחד כאשר מדובר על הבריאות שלנו או של קרובינו. אירועי חירום רפואיים נוטים להגיע באופן פתאומי וברגעים שלא ניתן לצפות מראש. סביב הטיפול במקרי חירום הוקם תחום רפואה שלם הנקרא – רפואת חירום כאשר כל מטרתו היא לעצור את ההידרדרות ושמירה על חיי המטופל עד ההגעה לבית חולים. ברוב מקרי החירום לאדם פשוט ללא רקע רפואי יהיה קשה להשפיע או לשנות את הסיטואציה באופן משמעותי מעבר להזמנת ניידת טיפול נמרץ אך ישנם מקרים שבהם לאדם הקרוב למטופל ישנה אפשרות לא רק לעצור את ההידרדרות אלא ממש להציל חיים במספר פעולות פשוטות.

אירועים לבביים הם אירועים שאף אחד מאיתנו לא באמת יכול לחזות מראש. בחלק מהמקרים הם מגיעים ללא התראה מוקדמת, מבלי שיהיה סימן מצוקה אמיתי. זה יכול לקרות תוך כדי פעילות גופנית, הליכה קלה או מנוחה. ישנם מקרי חירום שונים ומגוונים הנוגעים ללב האדם אך במאמר זה נדבר על אחד הנפוצים ביותר והוא – דום לב. בכל שנה מתרחשים במדינת ישראל כ-8000 מקרי דום לב פתאומיים אשר מובילים להפסקת הזרמת הדם לכל תאי ואברי הגוף וביניהם גם המוח. העניין הוא שרקמת המוח מסוגלת לשרוד בלי חמצן 4 עד 6 דקות ולאחר מכן מתחיל תהלך של פגיעה בתאי המוח – פגיעה בלתי הפיכה. וכאן בדיוק נכנסת החשיבות האדירה של מגיש עזרה ראשונה – האדם שהיה בקרבת הלוקה בדום לב. דרשות ממנו מספר פעולות פשוטות על מנת לשנות את כל מהלך האירוע – הזמנת ניידת טיפול נמרץ, בקשת מכשיר דפיברילטור אשר עושה את כל השינוי ותחילת ביצוע העיסויים.

דפיברילטור הינו מכשיר שיכול לעשות את ההבדל כאשר מסתכלים על השורה התחתונה. באמצעות לחיצת כפתור אחת על המכשיר תוכלו להציל חיים. אם אינכם מכירים את המכשיר הזה, זה בדיוק הזמן לשמוע עליו.

מהו מכשיר דפיברילטור?

דפיברילטור או בשמו הנוסף – מפעם הינו מכשיר החייאה המאפשר לכל אדם לתת את הטיפול הרלוונטי והדחוף ביותר לאדם הלוקה בדום לב. כל הנדרש מהמשתמש הוא להדליק את המכשיר ואז דפיברילטור מתחיל לתת הוראות פשוטות ומובנות בעברית ומה שנותר הוא לעקוב אחריהן ולבצע. מכשיר ההחייאה יודע להדריך בכל שלבי ההחייאה והחוב ביותר – הוא יודע לאבחן קצב לב ולהחליט האם מומלץ לתת למטופל מכת חשמל או לא – במטרה להחזיר לו את קצב הלב התקין שיצליח לייצר דופק. כמובן שהמכשיר גם יודע לתת שוק ומדריך את המטפל בכל השלבים שלאחר מכן על פי פרוטוקול ההחייאה.

מי צריך לרכוש מכשיר דפיברילטור?

מכשיר דפיברילטור -צריך להיות ממוקם בכל מקום ציבורי העשוי להכיל מעל 500 איש ביום – וזה על פי החוק שחוקק בשנת 2008. החוק מחייב בעלי עסקים או בעלי מוסדות גדולים לרכוש מכשירים מהסוג הזה. התועלת של המכשירים הללו היא תועלת שאף אחד לא יכול להישאר אדיש אליה. הביאו את עצמכם למצב בו אתם תיתנו מענה הולם במקרה של סכנה. ישנם כאלה שמחזיקים מכשירי דפיברילטור גם בביתם הפרטי כדי למנוע בעיות שונות. אם אתם מתלבטים תוכלו להתייעץ עם מומחים שמתמחים בתחום הספציפי הזה. בשנים האחרונות המודעות לדום לב עולה משמעותית ואנשים רבים רוכשים את המכשיר לבנייני מגורים, בתים פרטיים, בתי עסק קטנים ועוד במטרה לצמצם את זמן התגובה במקרה חירום של דום לב מתוך הבנה שחלון הזמן קצר מאוד

מהי העלות של דפיברילטור ביתי?

העלות של מכשיר דפיברילטור נקבעת בהתאם לסוג המכשיר אותו תחליטו לרכוש, מדינה ייצור, תכונות הסוללה והמדבקות, יכולות המכשיר ועוד פרמטרים רבים וחשובים. מחיר דפיברילטור יכול לנוע בין 3500 ₪ עד10,000 ₪. חשוב שהמכשיר שתבחרו יהיה בעל יכולת אבחון אוטומטית ופשוט ככל הניתן להפעלה, כך לא תמצאו את עצמכם מסתבכים אתו בעת הפעלתו – בזמן שאתם בלחץ ומתמודדים בפעם הראשונה עם מקרה חירום רפואי ברמה כזו. תזכרו כי עומד לרשותכם זמן מועט עד שתוכלו להציל את חייו של האדם שליבו הפסיק לפעום. השאיפה היא כמובן להחזיר את הלב לתפקוד תקין בטרם יגרם נזק בלתי הפיך. הבשורה היא שכל אדם יכול להציל חיים באירוע חירום כל כך לא פשוט. כמובן שמעבר לרכישת דפיברילטור חשוב לעבור הדרכה בסיסית על תפעול המכשיר וביצוע ההחייאה כדי שבמקרה החירום נהיה עם בטחון עצמי גבוה ככל הניתן ונכיר את סדר הפעולות. בחברת מדיסקופ ניתן להתייעץ בנושע למכשיר המתאים לכם בהתבסס על אופי המקום שאליו נרכש המכשיר ובהתחשב ברקע הרפואי שיש לכם, כמו כן להזמין דפיברילטור שיכלול הדרכה מקצועית על כל הנושאים החשובים החל מזיהוי דום לב, דרך הפעלת שרשרת הישרדות וכלה בשלבי ביצוע ההחייאה שתועבר על ידי פראמדיק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות