fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איפה הכי שווה לצלול בסיני?

החוף הצפוני של סיני, שמשמש עבורנו הישראלים כיעד חופשה מבוקש, הוגדר כאתר מורשת טבע עולמית על ידי אונסק"ו. עם החופים הלבנים והמים הצלולים בצבעי כחול וטורקיז, סיני הוא המקום המושלם לצלילה ושנורקלינג. הנה כמה מנקודות הצלילה הטובות שהוא מציע.
צילום: shutterstock

אמרתם סיני – אמרתם שלווה, חופים, מים צלולים וחופשה רגועה. מצד אחד מדבר ומצד שני ים, צלילות, שנורקלינג וספורט ימי. כל אלה הופכים את סיני לאחד מיעדי התיירות המבוקשים ביותר עבור תיירים מכל העולם. עבורנו הישראלים היתרונות גדולים אפילו יותר: אחרי הכול, מה יותר טוב מחופשה מפנקת במרחק נגיעה, במחירים שפויים ועם תודעת אירוח נפלאה?

אי אפשר לדבר על סיני בלי להזכיר את אתרי הצלילה שלה: הים האדום הוא ביתם של כמה מאתרי הצלילה הטובים בעולם. עם טמפרטורת מים ממוצעת של כ- 27 מעלות צלזיוס, שנורקלינג וצלילה הפכו לענפי הספורט הימי הפופולריים ביותר בסיני. כמעט בכל חוף, כולל בחופים הנידחים ביותר, תוכלו למצוא מועדון צלילה שמציע קורס אשר בסיומו תקבלו תעודה של ההתאחדות הבינלאומית בצלילה. בנוסף, בכל חוף תוכלו לשכור ציוד דוגמת שנורקלים ומשקפות, חליפות צלילה ובלוני חמצן שיאפשרו לכם לצלול למעמקים – ולפגוש מראות ימיים מרהיבים.

כמו הבנו, כל רצועת החוף היפה של סיני מציעה הזדמנויות לעשות שנורקלינג, צלילות וספורט ימי על שלל סוגיו. אחרי שאמרנו את זה, יש כמה מקומות שנחשבים לטובים במיוחד לביצוע פעילויות ימיות: שארם א-שייח', 3 הבריכות בדהב, איי האלמוגים והדובדבן שבקצפת: שמורת ראס מוחמד.

שארם א-שייח': חוף חולי לבן והרבה אתרי צלילה

שארם א-שייח' הוא אחד המקומות הטובים ביותר בסיני לפעילויות ספורט ימי. יש בשארם קילומטרים על גבי קילומטרים של חוף חולי לבן, לצד אתרי צלילה מקצועיים שמאפשרים לחקור את הים עם שנורקל או עם בלוני חמצן על הגב. החופים הפופולריים ביותר לשנורקלינג בשארם א-שייח הם ראס נוסראני, ראס אום סיד ומועדון החוף Sharks Bay.

אתר השנורקלינג שנחשב לטוב ביותר בשארם א-שייח' הוא מפרץ הכרישים. המפרץ שוקק חיים ימיים, וכל מי שחוקר ומתבונן בהם לא מפסיק להתפעל. נדמה שהדגה במקום כבר התרגלה לפרצופים המשתאים מאחורי מסכות הצלילה, והדגים שוחים להם בשלווה והנאה סביב המשנרקלים והצוללים. המקום ידידותי גם לילדים, והוא מציע קרקע חולית רדודה שמאפשרת להם לחקור את הסביבה הימית המופלאה.

לא בא לכם לצלול או לשנרקל, או שאולי יתר בני המשפחה מחפשים פעילויות אחרות? במקום תוכלו למצוא מגוון פעילויות ספורט ימי נוספות.

דהב: אחד מיעדי הצלילה הפופולריים ביותר בעולם

בין שארם א-שייח' לבין נואיבה, ממש בחצי הדרך, נמצאת דהב – עיירה קסומה ומוכרת היטב לתיירים רבים. דהב היא אחד מיעדי הצלילה הפופולריים בעולם, ולעיתים קרובות משווים אותה למוקדי צלילה כמו באלי וקונה. מי שביקרו וצללו בה, אומרים ששוניות האלמוגים שלה הן מהטובות בעולם, והנראות הימית שלה דורגה על ידי צוללנים כאחת מהבהירות והצלולות שראו אי פעם.

דהב מציעה מגוון רחב של אתרי צלילה, והם מתאימים לצוללנים ומשנרקלים בכל הרמות, מכיוון שחלקם עמוקים יותר וחלקם פחות. מצפון לדהב נמצאים אתרי הצלילה: "הפעמון", "הקניון" והמוכר משלושתם – ה"בלו הול".

גם מדרום לה נמצאים מספר אתרי צלילה מעניינים. הידוע והמוכר שבהם הוא אתר "3 הבריכות". 3 הבריכות בדהב הן למעשה סדרה של בריכות מים מתוקים שנחצבו באבן ע"י צוללנים שחיפשו פנינים. בריכות אלו מושלמות למתחילים, מכיוון שהן מציעות מים רגועים וגישה נוחה לחוף.

אי האלמוגים: יפה מעל פני המים, יפה עוד יותר במצולות

6 ק"מ דרומית למעבר הגבול בטאבה ו- 300 מטרים לתוך הים שוכן רכס גרניט שבולט ממנו: אי האלמוגים. שמו ניתן לו בזכות טבעת האלמוגים המקיפה אותו. בעבר ניתן היה לצפות באי האלמוגים בדגה מדהימה ומגוונת, אך עם השנים, ריבוי האוניות העוגנות סביבו וכמויות התיירים שמבקרים במקום, גרמו לפגיעה באלמוגים ובהיקף הדגה. למרות זאת, עדיין מדובר במקום מרהיב שיכול להפגיש אתכם עם מראות יוצאי דופן. באזור הדרומי של האי המים רדודים יחסית, מה שמאפשר לבאים ליהנות גם בצלילה וגם בשנירקול.

שמורת ראס מוחמד: 1,000 סוגי דגים ומאות אלמוגים

המקום שנחשב לדובדבן שבקצפת עבור חובבי הצלילה הוא שמורת ראס מוחמד. מדובר בשמורת טבע מוכרזת שגודלה 480 קילומטרים רבועים, והיא ממוקמת כ- 30 ק"מ דרומית לשארם א-שייח'. היא עשירה בחי וצומח, יש בה מאות מיני אלמוגים, קרוב ל- 1,000 מיני דגים, כ- 25 מיני קיפודי ים וברקודות וגם הדולפינים אוהבים להגיע אליה. לא פלא ששמורת ראס מוחמד נחשבת לאחד המקומות היפים בעולם.

אם תרצו להגיע לשם ולפגוש במו עיניכם את היופי הזה, תצטרכו להוציא אשרה מבעוד מועד. את האשרה תוכלו להוציא בשגרירות מצריים בתל-אביב או באילת. לקראת ההגעה לשגרירות, יש להצטייד ב- 4 תמונות פספורט ודרכון. כאשר תגיעו לשגרירות המצרית (חשוב לעשות זאת כחודש לפני מועד הירידה לסיני), תתבקשו למלא טפסים ולשלם אגרה. לאחר שתקבלו הודעה שהאשרה מוכנה (לפחות 10 ימים), תוכלו להגיע לשגרירות שבה התחלתם את התהליך ולהחתים את האשרה בדרכון שלכם. אנשים שביקרו בשמורת ראס מוחמד מציינים שיופיו של המקום שווה את הטרחה שנובעת מהוצאת האשרה.

אחת הפעילויות הכיפיות בסיני הן הצלילות והשנירקול, וכל מה שאתם צריכים בשביל להעביר את הזמן בהנאה מרובה הוא לדאוג לקרם הגנה, משקפת ושנורקל איכותיים ולא פחות חשוב: לוודא שיש לכם ביטוח נסיעות לסיני.

כל הסיבות לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל כשנוסעים לסיני

בשנים האחרונות גוברת המודעות לעשיית ביטוח נסיעות לחו"ל, שאמור לכסות אותנו במקרה שצריך סיוע רפואי במהלך החופשה בחו"ל. אך כאשר מדובר בחופשה בסיני הקרבה לישראל עשויה להטעות, ובחלק מהמקרים לגרום לשאננות ולוויתור על ביטוח נסיעות. בפועל, ברגע שאנחנו יוצאים מגבולות ישראל לכל יעד שהוא – ביטוח הבריאות הממלכתי לא מכסה את עלויות הטיפול הרפואי. מכאן שגם בנסיעה ליעדים קרובים יחסית כמו סיני, חשוב להצטייד בביטוח נסיעות מתאים. זאת במיוחד על רקע התשתית הרפואית הלוקה בחסר בסיני.

ביטוח נסיעות לחו"ל נועד לכסות מגוון תרחישים רפואיים. אך מה לגבי סיוע רפואי בעקבות השתתפות בפעילות אתגרית – בים או ביבשה? כדי שהביטוח יכסה אתכם גם במקרים מסוג זה, חשוב לרכוש הרחבת ספורט אתגרי ייעודית: בהתאם לסוג הכיסוי, הרחבה זו יכולה לכסות מגוון פעילויות ימיות דוגמת צלילה, צלילה לעומק (בתנאי שיש לכם רישיון צלילה ישראלי מתאים ותקף), השטת יאכטה, אופנוע ים, סירות מרוץ, גלישת גלים, גלישת רוח, סקי מים, שייט קיאקים, רפטינג, בננות, מצנח גלישה ועוד.

האטרקציות הימיות שמציעה סיני הן עשירות ומגוונות. חלקן נחשבות כאמור ליפות בעולם. אך מטבע הדברים, העיסוק בפעילויות אלו מגדיל את הסיכוי להיפצע, גם אתם, כאשר אתרי הפעילות והמפעילים נוקטים בכל אמצעי הבטיחות הדרושים. ביטוח נסיעות הכולל הרחבת ספורט אתגרי יוכל לכסות אתכם לא רק בפעילויות ימיות, אלא גם במגוון פעילויות יבשתיות ואוויריות דוגמת טיול ג'יפים, רכיבת שטח עם אופניים או אופנוע, גלישה, רחיפה או דאייה אווירית ועוד.

מה חשוב לבדוק לפני שמבצעים פעילות אתגרית?

בעת הוספת הרחבת ספורט אתגרי לביטוח הנסיעות, חשוב לבדוק האם הפעילות האתגרית הרצויה – בים, באוויר או ביבשה נכללת בביטוח נסיעות לחו"ל שאתם מתכוונים לרכוש: הרחבת ספורט אתגרי כוללת רשימה מפורטת של סוגי הפעילויות המכוסות. עשויים להיות הבדלים בהגדרות ספורט אתגרי וענפיו השונים בין חברת ביטוח אחת לשנייה, ולכן אם אתם יודעים איזה פעילויות בכוונתכם לעשות, חשוב לקרוא את תנאי הפוליסה ולוודא שאתם מכוסים כראוי.

סיני מאפשרת לכם ליהנות משפע של פעילויות ימיות. כדי לנסוע בראש שקט ולוודא שאתם מכוסים גם במקרה של פציעה באחת הפעילויות, חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל עם הרחבת ספורט אתגרי.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות