fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוכל טעים שאפשר להכין לכל השבוע

הכי כיף לחזור הבייתה ולגלות שארוחה חמה ממתינה לכם על השולחן. אמירה שיכולה להתאים לילדים ולמבוגרים כאחד. אכילה בחוץ היא ללא ספק תענוג ופינוק אך ארוחת ערב או צוהריים בבית עדיפה עליה פי כמה.
צילום: pixabay

כיוון שאורח החיים האינטנסיבי היום מצריך שעות עבודה רבות יותר, כיוון שהורים רבים מבלים את שעות אחר הצוהריים בהסעות הלוך וחזור לחוגים, לחברים ולפעילויות אחרות, וכיוון שממילא שעות הבית מצומצמות מאוד, הרצון לאכול בכל יום ארוחה ביתית חמה, מתנגש עם היכולת לבשל בכל יום אוכל חם וטרי.

אחת הדרכים לפתור את הדילמה הזו, היא להכין אוכל בכמות גדולה יותר, להשאירו במקרר ולחמם בכל יום את הכמות הרצויה.

שניצל עם תוספת

שניצל היא מנת הבשר השנייה הפופולרית בארץ, בהתאם לסקר המזון הגדול של תנובה. זו מנה קלה להכנה, ניתן לגוון אותה עם מבחר תוספות והיתרון הגדול שלה הוא ביכולת לשמור אותה בקירור ואפילו בהקפאה.

אפשרות אחת היא כמובן לטגן מראש את כל כמות השניצלים, לחלק לקופסאות ולהשאיר במקרר לילדים שחוזרים בסוף יום הלימודים או עבור המבוגרים המגיעים הביתה מהעבודה.

אפשרות נוספת היא להכין את השניצלים אך לא לטגן אותם, כלומר לטבול בבלילת הביצה ובפירורי הלחם, את השניצלים המוכנים לטיגון להניח בקופסה תוך כדי הפרדת השכבות בניילון או בנייר אפייה, ואת הקופסה לשמור במקפיא. כך ניתן להכין ארוחה חמה וטרייה בלי הרבה מאמץ.

פסטה במיני צורות וטעמים

פסטה משתלבת נהדר עם כמעט כל מנה עיקרית – בשר או דגים. זוהי פחמימה טעימה, מגוונת בטעמיה ואחת התוספות המובילות בהתאם לסקר המזון הגדול של תנובה. פסטה יכולה להישמר בקירור כמה ימים טובים, וכאשר רוצים לאכול אותה, ניתן להכין את הרוטב בלבד ולהוסיף לו את הפסטה המוכנה ובדרך זו לחמם גם אותה.

פסטה ברוטב עגבניות קלסי משתלבת נהדר עם מנת עוף, שניצל, פרגיות ואף קציצות אותן ניתן לבשל בתוך הרוטב עצמו. פסטה ברוטב שמנת כלשהו יכולה להיות תוספת מוצלחת לצד מנת סלמון אפוי או סלט עלים טרי וחמצמץ.

פשטידות קרות או חמות

פשטידה טעימה יכולה להתאים לארוחת הבוקר, הצוהריים או הערב, היא נהדרת חמה ונפלאה קרה, היא משתלבת נהדר עם סלט ירקות גדול או לצד מנה בשרית חמה, זוהי ללא ספק המנה האולטימטיבית לכל מטרה.

ניתן להכין מראש כמה פשטידות אהובות כגון פשטידת תירס, פשטידת פטריות, פשטידת בצל וכרישה ועוד. את הפשטידה ניתן לשמור בקירור או בהקפאה, לחתוך לריבועים גדולים או אפילו לאפות אותן מראש בתבניות מאפינס אישיים.

לארוחת ערב מהירה ניתן לטגן חביתה, לחתוך כמה ירקות ולחמם קוביית פשטידה ריחנית, וזו ארוחה מושלמת בחמש דקות.

כדורי בשר, עוף או דג

קציצות הן אחת המנות המובילות במטבח הישראלי. לפי סקר המזון של תנובה, זוהי המנה השלישית המוגשת בבתים בישראל. קציצות ברוטב הן שדרוג של מנת הקציצות הקלסית, וניתן להכינן מבשר בקר, מעוף ואפילו מדגים טחונים. גם מנה זו תישמר נפלא במקרר וניתן להגיש אותה לצד פתיתים, אורז או קינואה למי שמעדיף, שכולן תוספות קלות ומהירות להכנה.

מרק עשיר ומשביע

עוד מנה נפלאה, מגוונת ומשביעה המתאימה הן לארוחת ערב והן לארוחת צוהריים, כזו שניתן להכינה מראש ולשמור במקרר להמשך השבוע, היא מרק. ניתן לבחור מתוך רשימה ארוכה של מרקים את זה האהוב ביותר, להכינו בתחילת השבוע וליהנות ממנו בשאר הימים.

ניתן להוסיף לו קרוטונים, שקדי מרק, פסטה קצרה, בצקניות סולת ועוד. חימום המרק בסיר ביום המוחרת, לאחר ששהה לילה במקרר, מעניק לו עומק טעמים עשיר יותר מה שהופך אותו לטעים אפילו יותר מאשר ביום שבו בושל.

סקר המזון הגדול של תנובה בדק ומצא כי הישראלי אוהבים לאכול יחד ארוחות משפחתיות, ועושים זאת לפחות פעמיים בשבוע, במיוחד בבית עם ילדים קטנים.

הארוחות המשפחתיות נערכות סביב שולחן האוכל, שאליו מוגשות מנות אהובות על כל בני הבית. הכנת ארוחת הערב בשיתוף עם הילדים היא אומנם דרך נפלאה לבלות את שעות אחר הצוהריים, אך אין סיבה לבלות כך בכל אחר צוהריים.

הכנה מוקדמת של חלק מהמנות וחימומן לקראת שעת הארוחה, היא רעיון נהדר לניצול מקסימלי של זמן האיכות המשפחתי המועט יחד עם הקפדה על ארוחה ביתית משותפת לסיכום היום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות