fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שני מתחמים במרכז חדרה לקראת פינוי בינוי

עיריית חדרה מקדמת תוכנית התחדשות עירונית במרכז העיר, ובמסגרת זו יוגשו שני מתחמי פינוי בינוי הממוקמים בליבה הגיאוגרפי, ההיסטורי והאזרחי הישן של חדרה
כך תיראה הפיאצה לפי תוכנית ההתחדשות העירונית. הדמיה: עיריית חדרה
כך תיראה הפיאצה לפי תוכנית ההתחדשות העירונית. הדמיה: עיריית חדרה

עיריית חדרה מקדמת תוכנית התחדשות עירונית במרכז העיר, ובמסגרת זו יוגשו שני מתחמי פינוי בינוי הממוקמים בליבה הגיאוגרפי, ההיסטורי והאזרחי הישן של חדרה, למסלול רשויות אשר ימומן על-ידי משרד הבינוי והשיכון. הגשת המתחמים למסלול רשויות אושרה בהנהלת העיר ותעלה גם לשולחן המועצה.

ההתחדשות העירונית היא תוכנית מתארית שנועדה להתוות מסגרת ליוזמות רבות, הן לפינוי בינוי באזור הסובב את המע"ר והן לעיבוי לפי תמ"א 38. את גיבוש התוכית הובילה מחלקת התכנון באגף ההנדסה ובראשו אדריכלית העיר ליטל שלף-דורי, וכן צוות מתכנן שכלל יועצים ומומחים בתחומים אורבניים שונים. את הליך הפנייה למסלול רשויות מובילה החברה הכלכלית חדרה באמצעות המינהלת החדשה להתחדשות עירונית.

אחד המתחמים שהוגשו מסומן כמתחם 7, וגבולותיו הם הרחובות הרברט סמואל מדרום ושדרות הנשיא מצפון, הגיבורים ממזרח ורחוב הרצל ממערב. כיום רחובות הרברט סמואל והנשיא הם עורקי התחבורה וציריה הראשיים של העיר, ובמתחם נכללים מוקדים ציבוריים כמו הספרייה העירונית, יד לבנים, גן המייסדים, הפיאצה ועוד.

תוכנית ההתחדשות העירונית למתחם זה מציעה תוספת למגורים, מסחר ותעסוקה (בדגש על עסקים קטנים), וכן מוסיפה שטחים וצירים ירוקים בתוך המתחם ובהיקפו. במסגרת התוכנית מוגדר המתחם האמור כמתחם "מחולל שינוי".

תוכנית ההתחדשות תעצב את הרחובות הראשיים במתחם כך שישלבו בנייה למגורים עם חזיתות מסחריות, תייצר מגוון רחב של יחידות דיור שימשכו אוכלוסייה מגוונת מחתכים שונים, תחזק את המרחב הציבורי הפתוח והמוקדים העירוניים ואת הקשרים ביניהם, תייצר פתרונות חנייה עירוניים בהתאם לדרוש, תחזק את החזית המסחרית בצירים המרכזיים. המתחם יקודם בראייה כוללת של העיר, במסלול רשויות אשר ימומן על-ידי משרד הבינוי והשיכון אשר ילווה את תהליך ההתחדשות במרכז העיר.

המתחם השני שיוגש למסלול רשויות, זוהה אף הוא כמחולל שינוי, וגבולותיו הם רחוב הרברט סמואל מצפון ואחד העם מדרום, הגיבורים ממזרח ורחוב רוטשילד ממערב. המתחם, המסומן כמתחם 13, כולל בתוכו את השוק העירוני ומגוון של בתי מגורים. התוכנית מעוניינת לחזק את השוק כמוקד מסחרי במרכז העיר, ולעצב את הרחובות הראשיים כצירים עירוניים וכמדרחוב מסחרי.

כמו כן, התוכנית מבקשת לאשר בנייה רוויה למגורים לאוכלוסייה מגוונת באמצעות יצירת תמהיל רחב של דירות.

במקביל מקודמת תוכנית אב לתחבורה אשר תבנה רשת תחבורה ציבורית וצירי העדפה לאורך הרברט סמואל ורחוב הנשיא. בכל הרחובות הגובלים במתחם מתוכננים שבילי אופניים ומדרכות רחבות אשר באות לשרת את תוספות הבינוי.

חידוש המתחמים צפוי להחיות את מרכז העיר כמרכז תרבותי ומסחרי. במינהלת מדגישים כי תוכנית ההתחדשות העירונית חשובה לפיתוח העיר, בדגש במיוחד למרכזה של העיר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות