fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיתופי פעולה למניעת התנהגויות בסיכון

פעילות עירונית עם הורים ילדים ונוער למניעת התנהגויות סיכוניות, מתקיימת בשיתוף עיריית חדרה ועמותת "פנאי העיר" ובהובלת ההנהגה ההורית העירונית
שותפים ליוזמה. הצוות המוביל
שותפים ליוזמה. הצוות המוביל

פעילות עירונית עם הורים ילדים ונוער בתחום מניעת התנהגויות בסיכון, מתקיימת בשיתוף עיריית חדרה ועמותת "פנאי העיר" ובהובלת ההנהגה ההורית העירונית.

צוות ההנהגה ההורית, בראשות צפריר אורנשטיין וליאור גולדין, העלו את הצורך בפעילות, ובשיתוף עם מנהלת היחידה למניעת התנהגויות בסיכון והתמכרויות מלי מלכין, ומנהלת מרכז הפנאי בבית אליעזר מירב נבון, תוכננה פעילות עירונית תהליכית שתיתן מענה לסוגיות ולתופעות החברתיות בתחום עבודת המניעה, עמן מתמודדים הורים, ילדים ובני נוער.

למפגש הפתיחה הגיעו כ-150 הורים וילדים משכבות ד'-ו'. הפעילות התקיימה במרכז הפנאי בבית אליעזר בנושא "סכנות ברשת ומניעת התנהגויות מסכנות". על ההפקה עמלה ועדת ההרצאות של הנהגת ההורים, כולל עמדות מושקעות ויצירתיות עם מסרים ייחודיים של כל בית ספר, פינוקים טעימים ועציצים שחולקו לקהל, וכן מדבקות הנושאות מסר מהנהגת ההורים העירונית.

ראויים לציון בתי הספר היסודיים שלקחו חלק בפעילות – "קפלן", "צליל", "אחד העם", "אילן רמון", "הגורן" ו"ארלוזורוב" שהקימו והפעילו את העמדות יחד עם ההורים והילדים.

האירוע כלל הצגה של עמותת אלי (האגודה להגנת הילד) "סרט רע", בעלת מסרים מותאמים לגילאי הילדים, על תופעת השיימינג ותוצאותיה. בתום ההצגה התקיים דיון פתוח בין השחקנים לילדים שגילו עניין ובקיאות  ושיתפו בתחושותיהם.

לדברי מלי מלכין, שיתוף הפעולה של הנהגת ההורים עם הגורמים העירוניים המקצועיים העוסקים בתחום, הוא מחויב מציאות לאור ההתנהלות החברתית באמצעות מסכים וההשתייכות לקבוצות ולתכנים וירטואליים של כלל הציבור.

לדבריה, הילדים הם תוצר ומודל של המבוגרים, אך מה שמתאים למבוגרים אינו בהכרח מתאים לילדים. מלכין: "ילדים מתמודדים עם תוצר חברתי שמחייב שיח ונוכחות מבוגרים בחייהם החברתיים. מחד הילדים סקרניים ומתלהבים ממידע זמין, וכיצורים חברתיים הם מעבירים ביניהם מידע ומסרונים שלא אחת חושפים אותם לתכנים פוגעניים ולניצול תמימותם על ידי גורמים זרים שמטרתם לפתות. מאידך, הילדים עצמם חווים את הקלות והמידיות בהשלכת כעסם על ילדים אחרים באמצעות העברת מסרים פוגעניים, נידוי וחרם חברתי, העלבה והשפלה, העברת תמונות ולחץ חברתי מעיק. ברמת השטח מודעים הורים וצוותי חינוך כי התנהלות זו היא נזק חברתי הפוגע באיכות החיים של הילדים, הנפגעים לא אחת מאמירות פוגעניות והורסניות, מה שמשליך על המשפחה כולה. יש אין ספור סיפורים וכתבות על משפחות המתמודדות עם החרמות ונידוי חברתי כלפי ילדיהם, כשעיקר הבעיה היא תחושת חוסר אונים של ההורים מול התופעה. לכן חשוב והכרחי ליצר שיח ותהליך הסברה מתמשך חינוכי וערכי של כל הגופים העוסקים בריסון התופעה".

הפעילות הבאה תתקיים במהלך חודש מאי להורים ובני נוער משכבות הגיל של חטיבות הביניים,  בהובלת ועדת ההרצאות של הנהגת ההורים: יו"ר "קפלן" אורית טורג'מן, יו"ר "אחד העם" מיכל רקצר, יו"ר "צליל" מיטל דימנט והילה מהגוני. פרטים אודות הפעילות יועברו בקבוצות הפייסבוק  והווטסאפ של הנהגות ההורים.

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות