fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צח בן שבת, פתח חנות בגבעת אולגה לפני שלושה חודשים: "אני מבסוט מהקורונה"

הצעיר בן ה-22 שפתח חנות מארזים לימי הולדת, מסביר למה הקורונה טובה לעסק שלו שבגבעת אולגה
צח בן שבת \ צילום: איילת קדם
צח בן שבת צילום: איילת קדם

בחודש יולי האחרון, השתחרר צח בן שבת יליד אור עקיבא מהשירות הצבאי. אותו עשה כנהג של מפקד היחידה בה שירת. "בהתחלה, עבדתי מהבית", הוא מספר, "בעסק הפרטי שפתחתי, לעיצוב בלונים. עם תחזוק של קיר באינסטגראם, הרבה ווטס אפ וגם מידע על העסק שלי, שעבר מפה לאוזן. המשפחה שלי, היא משפחה מאוד גדולה באור עקיבא. אז לא חסרו לי יחצ"נים. וכעבור שלושה חודשים, החלטתי לפתוח גם חנות. כאן, בגבעת אולגה. ואני לא מצטער אפילו לרגע, אלא בדיוק להיפך".

אנשים טובים

אנחנו נפגשים ליד החנות של צח בן שבת. הממוקמת ברחוב הראשי של גבעת אולגה. מול המתנ"ס השכונתי. "הסוחרים כאן, כולל אני, הם ממש כמו משפחה", הוא אומר בחיוך. ומסביר: "כשאני יוצא לעשות משלוח של בלונים, אני יכול בלי בעיה לבקש מאחד השכנים שלי, להשגיח על העסק. אני לא צריך אפילו לסגור את החנוץ כאן, באולגה, זה יד רוחצת יד".

הוא הגיע לאולגה, בעקבות החברה הצמודה שלו. שגרה בשכונה. "היא נותנת יד בעסק, כל יום בשעה שלוש. וגם בסופי שבוע. גם אבא שלה מגיע לעזור ולפעמים גם האבא שלי. מדובר בעסק שהוא שלי, אבלל האוירה -משפחתית לגמרי".

ולא אמרו לך שהשתגעת?

"כשראו אותי מגיע למקום, שאלו אותי בהתחלה אם אני השיפוצניק", הוא צוחק. "ועניתי שאני מגיע לכאן, כדי לפתוח עסק חדש. שהוא חנות מעניינת ומיוחדת. אמרו לי: 'אתה תפסיד, אתה תיפול', אבל אני מבסוט מהקורונה".

לא צריך לחשוב שלילי

אני שואלת את צח בן שבת, למה הוא מבסוט. "עכשיו יש סגר", הוא עונה. "אין חנויות בגדים, אין חנויות של מתנות. אז מי שרוצה לחגוג יום הולדת-מגיע אלי. בחנות שלי, יש מארזים של שוקולדים ובלונים בכל הצורות והצבעים. וככה, אנשים קונים אצלי ומכניסים שמחה לתוך הבית. ברור שעדיין לא הרמתי את האף. עסק חדש, כידוע, לא נמדד בשדנה הראשונה לפעילותו. אבל אני אופטימי. ואם זה לא יצליח? גם אז הכל בסדר. אבל למה לחשוב שלילי".

הסתובבת בשכונה, לפני שפתחת?

"חברה שלי גרה כאן, אז כן. תמיד עברתי ברחוב הזה. אבל לא הכרתי אף אחד. ועכשיו-אני מכיר את כולם. יש פה המון אנשים טובים".

ולמה בעצם לא באור עקיבא?

"רציתי מקום חדש, שבו אתחיל מאפס ואטפח את העסק שלי. סוג של אתגר. וחוץ מזה, מדובר במיקום מרכזי שבו יש צורך למארזי מתנה ובלונים, מהסוג שאני מכין ומוכר. ואני שמח שעשיתי את הצעד".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות