fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ראש העיר לא אוהב אותנו, פה מתחילה הבעיה שלנו"

לקראת הבחירות לוועדים: חברי ועד שכונת הזיתים החליטו שלא להתמודד בבחירות ומבקשים מהעירייה להשאיר את ועד שכונתם עצמאי
מיפוי שכונות העיר לפי וועדי השכונות החדשים
מיפוי שכונות העיר לפי וועדי השכונות החדשים

חברי ועד שכונת הזיתים מבקשים שוועד השכונה יישאר עצמאי וימשיך לייצג את השכונה, ורק אותה. לקראת הבחירות לוועדי השכונות צורפה שכונת הזיתים לוועד אזורי שכולל גם את הקאנטרי קלאס, גני אלון ושכונות בית"ר. בשכונת הזיתים מבקשים להמשיך ולפעול במתכונת בה הם פועלים מאז הקמת הוועד.
ועד שכונת הזיתים הנוכחי נבחר בבחירות מטעם עיריית חדרה כאשר שירותי הקהילה והרווחה היו אמונות על הבחירות לוועדי השכונות ברחבי העיר. יו"ר הוועד שנבחר, ועדיין מכהן, הוא גדי היים ולצדו אלגון. כעת, אומר אלגון, השכונות שחוברו באופן מלאכותי לוועד אזורי שונות זו מזו והחיבור בינן לא יועיל וייתכן ואף יפגע. "אין לנו דבר במשותף עם השכונות האחרות. שכונת הזיתים היא שכונת צמודי קרקע, כשמדובר בסך הכל בכשבעים חלקות בכל השכונה. בשאר השכונות, כמו גני אלון או שכונת הקאנטרי קלאס, צורת המגורים בהן היא בבניינים, וכל אחת מהן בעלת צרכים וסדרי עדיפויות שונים".
אלגון אינו היחיד שמלין על שיטת הבחירות לוועדים. בשבוע שעבר כתבנו ב"חדשות חדרה" על ועד שכונת דניה שצורף לוועד משותף עם בית אליעזר הוותיקה, ועל ועד שכונת עין הים שאמנם התפרק לפני למעלה משנה אך התושבים מעדיפים את המצב הקיים על פני הצטרפות לוועד עם גבעת אולגה, כפי שעולה ממפת חלוקת הוועדים שהוציאה העירייה. "לפי החלוקה במפה, שכונות קטנות כמו חדרה הצעירה, פאר, יצחק ואפילו חפציבה, עם בסך הכל כמאתיים מצביעים, זכו לוועדים עצמאיים. אין שום סיבה שגם שכונת הזיתים, שהוועד שלה הוכיח את עצמו לאורך השנים כפעיל ויעיל, לא תוכל להמשיך ולקיים ועד עצמאי", אומר אלגון.
אלגון שלח לאחרונה מכתב לעיריית חדרה בנדון אך טרם נענה. מאחר והבחירות יתקיימו בעוד פחות משלושה שבועות ואלגון והיים לא הגישו מועמדותם לוועד האזורי, ולא מתכננים להגיש, עולה השאלה מי ייצג את תושבי שכונת הזיתים בוועד החדש. כמו כן, האם תושבי השכונה יצאו להצביע ללא מועמדים משכונתם.
בתקנון הוועדים מצוין כי הרשות תפעל אך ורק מול ועד שכונה אשר נבחר ברוח התקנון. לדברי אלגון, התחושה היא ש"מתכננים להקים ועדי שכונות 'מטעם', שחבריהם הם אנשי שלומו של ראש העיר. הוועד שלנו היה פעיל ואפקטיבי במשך כל השנים, למרות שבניגוד לכללי תקנון הוועדים, אנחנו לא מקפידים על פגישות חודשיות ומקיימים את מרבית ההתקשרות בינינו בשיחות טלפון ובמיילים. אבל ראש העיר לא אוהב אותנו, פה מתחילה הבעיה שלנו".
מעיריית חדרה נמסר: "אין לנו ספק שאם הפונה היה מקבל את התפקיד שדרש מראש העירייה להעניק לו בתחילת הקדנציה הראשונה, לא היו לו שום טענות ושום מענות. מאחר שהוא היה פעיל פוליטי במטהו של ראש העיר, אך לא עמד בקריטריונים לתפקיד שביקש לקבל, הוא נותר מתוסכל וכועס עד עצם היום הזה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות