fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנערים שעלו לבדם לארץ ישמחו למשפחה מאמצת

מימין: לושה עם משפחת פוקסמן באחד מטיוליהם המשותפים
מימין: לושה עם משפחת פוקסמן באחד מטיוליהם המשותפים

בכפר הנוער מאיר שפיה, הסמוך לזכרון יעקב, מתגוררים קרוב ל-300 חניכי פנימייה. מספר גדול מחניכי הפנימייה שייך לפרוייקט נעל"ה ("נוער עולה לפני הורים"), שמונה קרוב ל-100 חניכים שעלו ארצה מארצות חבר העמים בכדי ללמוד בבית הספר בכפר. נערים ונערות אלו בחרו להשאיר מאחור את משפחתם, חבריהם, שפתם ותרבותם כדי לעלות ארצה ולהשתקע בישראל.

בכל שבועיים חניכי הפנימייה של כפר הנוער מאיר שפיה אמורים לצאת לחופשה בחיק משפחתם. לחלק מחניכי נעל"ה יש קרובי משפחה בארץ אצלם הם מתארחים, אך לחלקם (כ-20 חניכים) אין בני משפחה בארץ. כפר הנוער עושה מאמצים לעזור לחניכים אלו למצוא משפחות מארחות שיסכימו לפתוח את דלתן ולשנות מציאות זו.

כמה משפחות כבר לוקחות חלק בתהליך ומארחות בביתן נערים אלה. מריה פוקסמן מעפולה, המארחת את אלכסיי (לושה) ממאיר שפיה, משתפת על החוויה שלה: "אני עצמי למדתי בפנימייה בפרדס חנה והייתי חלק מתוכנית נעל"ה. אומנם לי הייתה משפחה לצאת אליה בחופשות, אך אני זוכרת את המבטים שהסתכלו בי חבריי לקבוצה, שלהם לא היה לאן לצאת, כל פעם שיצאתי. בגלל זה נהגתי לארח בביתי לעתים תכופות את חברותי מהקבוצה. התחנכתי יחד עם איש צוות שעובד כיום בכפר, ופניתי אליו בבקשה להיות משפחה מארחת. ביקשתי לעזור לנער. הילדים שלי אוהבים את לושה מאוד. הם מחכים לו. בתי בת השש שואלת כל הזמן: 'מתי לושה יבוא?' ובני בן ה-14 גם הוא מאוד מחובר אליו. הפרש הגילאים הקטן ביניהם אפשר להם להפוך לחברים טובים. אנחנו לוקחים את לושה לאירועים משפחתיים ומחשיבים אותו כאחד משלנו לכל דבר".

קובי גזית, תושב גן השומרון, מארח כבר שנתיים את זכר מכפר הנוער מאיר שפיה. "שמענו על הצורך במשפחות מארחות ממשפחה אחרת מהמושב שלנו, שגם היא מארחת. התחלנו לארח את זכר לאחר שהילדים שלנו התבגרו והתחילו לעזוב את הבית. נראה לנו כמו רעיון טוב לעשות משהו בעל ערך של תרומה ולתת בית חם לילד שנמצא לבד. זכר לא רק מתארח אצלנו בסופי שבוע, הוא גם מצטרף אלינו גם לאירועים משפחתיים, כמו החתונה של הבן שלי. גם כשזכר חוזר לביקור בבית שלו בחוץ לארץ, אנחנו נשארים איתו בקשר בוואטסאפ. כשהוא חוזר הוא דואג להביא מתנות לנכדים שלנו".

ממאיר שפייה נמסר: "הכפר מעריך מאוד את המשפחות המארחות שלו וישמח לקבל משפחות נוספות. משפחות המעוניינות לארח את חניכינו ו/או מעוניינות לקבל מידע נוסף בעניין יותר ממוזמנות ליצור קשר עם דוד שפיר, מנהל השירות הפסיכו-סוציאלי בכפר הנוער".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות