fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרויקט שני מחדרה ייצג את ישראל בפורום העולמי לעירוניות

אחרי פרויקט התכנון של רובע הים זכה גם בית המשפט מאופס האנרגיה בקול קורא של משרד הבינוי והשיכון, ויוצג בפורום בינלאומי באיחוד האמירויות
בית משפט מאופס אנרגיה. הדמיה
בית משפט מאופס אנרגיה. הדמיה

פרויקט שני מחדרה, בית המשפט מאופס האנרגיה, זכה בקול קורא  של משרד הבינוי והשיכון, ויוצג בביתן ישראלי בפורום העולמי לעירוניות שיתקיים בפברואר 2020 באבו-דאבי, איחוד האמירויות.

הפורום העולמי לעירוניות הוקם בשנת 2001 על ידי האו"ם כדי לבחון את אחד הנושאים הדוחקים ביותר העומדים בפני העולם כיום: עיור מהיר והשפעתו על קהילות, ערים, כלכלות, שינויי אקלים ומדיניות. הפורום נחשב כיום לכינוס המרכזי בעולם בנושאי עירוניות ולאחד המפגשים הפתוחים ביותר בזירה הבינלאומית לצורך החלפת דעות וניסיון על אתגרים עירוניים.

את בית המשפט בונה חברת שיכון ובינוי סולל ובונה בע"מ, והוא מוקם כבית משפט מאופס אנרגיה הראשון בארץ, מה שמבטיח שכ-80 אחוז מהאנרגיה שיצרוך, תסופק באמצעות אלמנטים חסכוניים באנרגיה והצבת פאנלים סולאריים. ההיקף הכספי של הפרויקט נאמד בכ-150 מיליון שקלים, תוך שימת דגש רב בתכנון פרויקט בר-קיימא, בסטנדרט בנייה איכותי ועל פי דרישות תקן עדכניות ביותר.

הפרויקט נבחר לייצג את ישראל לצד פרויקט התכנון של רובע הים בחדרה, המשלב תיירות, מגורים, תעסוקה ושטחי ציבור, תוך קידום קיימות עירונית ויצירת סינרגיה בין תכנון, משאבי הטבע והקהילה. התכנון המקודם הינו הראשון מסוגו וייחודי בכך שהוא צופה את פני העתיד, הן באלמנטים התכנוניים והן בדרישות התשתיתיות והטכנולוגיות, תוך ניסיון לבניית מערך המשלב את הקהילה כשכבת תשתית שכונתית.

תכנון ובנייה של שכונות מוסדות ציבור מאופסי אנרגיה בחדרה מתבצע בהתאם למדיניות ראש העיר צביקה גנדלמן לבנייה ירוקה וברת-קיימא. בהתאם למדיניותו נבנו בחדרה גני ילדים מאופסי אנרגיה וברי-קיימא, הראשונים מסוגם בישראל, הפועלים בהצלחה מזה שלוש שנים כמבנים המנצלים בצורה מקסימלית את תנאי הסביבה (רוח, שמש, תאורה טבעית וכדומה) ומייצרים את כמות האנרגיה שהם צורכים. בין היתר הותקנו על הגג קולטי שמש המייצרים את האנרגיה והחשמל הדרושים לתפעול הגן, וגם הקירות והחלונות תוכננו בהתאם כדי למטב את היעילות האנרגטית של הגן.

ראש העיר צביקה גנדלמן מציין: "אחרי גני הילדים מאפסי האנרגיה שהקמנו בחדרה, מוקם היכל  משפט מפואר, גם הוא מאופס אנרגיה. אני שמח שהעיר חדרה פורצת דרך בנושא זה ומאמין כי היכל המשפט בחדרה יהיה מודל לחיקוי בכל הארץ ובעולם, ממש כמו גני הילדים אשר אליהם מגיעות משלחות מהארץ ומחו"ל כדי ללמוד ולהתרשם מבנייה מאופסת אנרגיה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות