fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיטת גרינבוים

בגיל 16, כשחי ברמת הגולן עם סוסים בטבע, הצליח עומר גרינבוים "להקשיב ולשוחח" איתם. עכשיו הוא מלמד את השיטה הייחודית שמיושמת במכללה ללימודי הסוס (שילובים) ומסייעת לפתור מגוון של בעיות באמצעות סוסים, גם של אלימות קשה במשפחה
עומר גרינבוים (צילום: מוריה כהן)
עומר גרינבוים (צילום: מוריה כהן)

במכללה ללימודי הסוס (שילובים) שבפרדס חנה-כרכור עובדים עם סוסים בלימודי רכיבה, אילוף ורכיבה טיפולית, בשיטה ייחודית ויוצאת דופן שנקראת "שיטת ההקשבה לסוסים", אותה פיתח עומר גרינבוים העובד במכללה. בדרך זו, כך מסבירים במכללה, עובדים עם הסוס ולא נגדו, ובסיועם של הסוסים והכלבים הנאמנים עוזרים לילדים ולבני נוער עם קשיים.

רכיבה במקום מכות
עד לפני שש שנים היתה האורווה שבה ממוקמת מכללת שילובים חלק מכפר הנוער החקלאי. לאחר שהשטח הושכר ובהמשך נמכר לגורם פרטי, שכרו אותו ממנו מייסדי המקום. מאז הם מקיימים ומפתחים בו את אחת המכללות הגדולות בארץ למדריכי רכיבה ולרכיבה טיפולית. כיום נמצאים במקום יותר מ-40 סוסים בכל רגע נתון, קרוב ל-50 אנשים מועסקים בו ויש בו 11 מגרשי עבודה.

"אנחנו מקיימים מספר רב של קורסים במהלך השנה, המיועדים לבעלי ניסיון של כמה שנים ברכיבה", מסביר אריה חן שמשמש בעל המקום זה שנתיים. "משום שאין דרך מדויקת לקבוע כמה שנות ניסיון ברכיבה יש לאדם, אנחנו מקבלים סטודנטים על סמך מבחני רכיבה. אלה צעירים שמחפשים מקצוע בתחום ייחודי שמחובר לטבע, לאדמה, לחיים האמיתיים.

"מי שממשיך בתחום ומתמחה ברכיבה טיפולית, יכול להתמקצע באפיקים שונים ולעזור לילדים עם בעיות שונות: ילדים אוטיסטים, ילדים עם נכות פיזית, ילדים עם בעיות רגשיות והתנהגותיות ועוד. להבדיל מקורסי ההדרכה והטיפול, בית הספר לרכיבה של המכללה פתוח לכל מי שרוצה ללמוד לרכוב, ואכן לומדת בו קשת רחבה של אוכלוסייה. מומלץ להתחיל מגיל חמש-שש, תלוי בגודל הפיזי של הילד ובנכונותו לחוות את הרכיבה. עבור ילדים קטנים, יש לנו גם סוסי פוני".

הטיפול שניתן להגיש באמצעות סוסים הוא מגוון ביותר, מתברר, כפי שמסביר חן: "בתחום הרכיבה הטיפולית המכללה עובדת עם כל קופות החולים, ועם מוסדות חינוכיים שונים. מופנים אליה בין השאר ילדים עם ניוון שרירים, בעיות קשב וריכוז, ADHD ועוד, כמו גם עם אוכלוסיית רווחה".

חן מוסיף כי למכללה חלק חשוב גם בפרויקט של משרד הרווחה הקרוי "הורים מכים", המשקם משפחות שסובלות מאלימות בתוך המשפחה. "הם עוברים אצלנו תהליך של סדרת מפגשים. לאחר מכן אנחנו שולחים סומכים מטעמנו לבתיהם, לסדרה נוספת של מפגשים", הוא אומר, "זו השנה החמישית לפרויקט, הוא מאוד מצליח, והרבה משפחות עמדו על סף פירוק ובזכותו ניצלו".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "כל הפרדס"

עומר גרינבוים (צילום: מוריה כהן)
עומר גרינבוים (צילום: מוריה כהן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות