fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרדס חנה: כיכרות חדשות בצמתים מרכזיים

בימים אלה מתבצעות עבודות להקמת שתי כיכרות באזורים המאופיינים בעומסי תנועה: צומת רחוב פיק"א-רחוב הדרים וצומת הרחובות הצפירה-דרך הנדיב-היוגב. כיכר נוספת נמצאת בתכנון
כאן סוללים! עבודות בכיכר הצפירה-הנדיב-היוגב. צילום: נירית שפאץ
כאן סוללים! עבודות בכיכר הצפירה-הנדיב-היוגב. צילום: נירית שפאץ

 

שתי כיכרות חדשות מוקמות בימים אלו בפרדס חנה-כרכור, בשתי צמתים מרכזיים ביישוב הידועים כמקור לעומס תחבורתי. הכיכרות החדשות הן במיקומים חשובים: בצומת רחוב פיק"א-רחוב הדרים ובצומת הרחובות הצפירה-דרך הנדיב-היוגב, והעבודות האינטנסיביות ניכרות בכל צידי הצמתים.

כאן סוללים! עבודות בכיכר הצפירה-הנדיב-היוגב. צילום: נירית שפאץ
כאן סוללים! עבודות בכיכר הצפירה-הנדיב-היוגב (צילום: נירית שפאץ)

מהנדס המועצה, אריה רפפורט, מסביר על הרקע לסלילה ומהלך העבודה: "העבודות על הכיכרות החלו לפני כחודשיים. הצפי לסיומן היה מהיר יותר, אך עיכוב בהעתקת תשתיות של עמודי חשמל, מול חברת החשמל, גרם לעיכוב בהתקדמות העבודות, והן צפויות להסתיים בשתי הכיכרות בעוד כחודש. הכיכר בצפירה-היוגב-הנדיב תהווה מעגל תנועה אחרון ברצף של מעגלי תנועה לאורך דרך הנדיב. זה היה אחד הצמתים היותר סואנים ביישוב, ויצר מגבלה וקושי לתושבים בדרכם, ולכן נדרשה הקמת הכיכר. הכיכר בצומת פיק"א-הדרים גם היא מאוד חיונית. יש שם עומס רב, עם מסה גדולה של רכבים צריכים להשתלב בתנועה".

העבודות כוללות סלילת מדרכות והסדרת התנועה והפרויקט קיבל תקצוב ממשרד התחבורה עבור הסדרים תחבורתיים. "עוד לא גובשה תוכנית ברורה לגינון בכיכרות, אבל מתכוונים למאפיינים שמשקפים את המושבה והנוף המקומי".

לדברי רפפורט, בזמן הקרוב אין תוכניות להקים כיכרות נוספות. "יש תוכנית לכיכר בדרך הים~רחוב אורנים~רחוב רבי עקיבא, אך היא מתעכבת כרגע עד להשתתפות משרד התחבורה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות