fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עשינו הכל כחוק וקיבלנו צו הריסה"

חנן גרין מפרדס חנה רכש מגרש והחל בהליכים לקבל היתר להקמת מוסך. הוועדה המקומית דנה ואישרה, אבל אז הגיע הטלפון ממהנדס המועצה שבישר: אין היתר
מסכת תמוהה. החלקה. צילום: בועז גרין
מסכת תמוהה. החלקה. צילום: בועז גרין

בישיבת מליאת מועצת פרדס חנה-כרכור האחרונה העלתה חברת המועצה ויו"ר האופוזיציה הגר פרי יגור בקשה לביטול צו הריסה שהוטל על חנן גרין ברחוב תדהר. היועץ המשפטי למועצה אמר בתגובה כי למועצה אין סמכות להחליט על ביטול צו הריסה מינהלי שהוגש עליו צו עיכוב ביצוע, וראש המועצה, חיים געש, הסיר את הנושא מסדר היום ללא דיון. פרי יגור התריעה בפני המועצה כי המעשים שמדובר בהם כנראה אינם חוקיים וחושפים אותה לתביעות.

מסכת תמוהה. החלקה. צילום: בועז גרין
מסכת תמוהה. החלקה (צילום: בועז גרין)

"שנים חלמנו במשפחה לקנות אדמה ולבנות עליה מוסך", מתאר גרין ומוסיף כי ביקש לנהל את תהליך הרכישה כחוק. "ידענו שהחלקה חייבת להיות במקום שאפשר לבנות בו מוסך בתב"ע. מצאנו חלקה, פנינו לוועדה המקומית ושילמנו את האגרה הנדרשת. בוועדה הודיעו לנו שזו קרקע המיועדת למלאכה ותעשייה זעירה, ואישרו שמוסך לטרקטורים ולציוד חקלאי נכלל בהגדרה הזו. סגרנו מחיר עם בעל החלקה ופנינו לעו"ד לסגירת הסכם, והמתכנן הגיש תוכנית לוועדה. בוועדה התקיים דיון בהשתתפות מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט, ויו"ר ועדת המשנה, אלדד בר כוכבא, שאישרו לבנות את המוסך בתנאים מסוימים, עמדנו בכולם ונשאר תנאי אחד שהשלמנו. הקמנו גם גדר בהתאם לדרישות הוועדה. ואז קיבלנו ממהנדס המועצה מכתב שאמר שהוא לא נותן היתר, כי החלקה שלנו יושבת על דרך עתידית שבודקת התוכנית לא הביאה, לטענתו, בחשבון את קיומה. ב-13.6 קיבלנו צו הריסה. לא בניתי כלום, רק הכנסתי מבנה יביל כמשרד ומכולות כמחסנים".

גרין פנה לבית משפט בבקשה לבטל או לעכב את צו ההריסה. "אם היו אומרים לי מלכתחילה שאני לא יכול לבנות על המגרש, הייתי קונה מגרש אחר. אני אדם חולה, ועגמת הנפש גרמה לי לאירוע לבבי שבגללו אושפזתי בבית חולים".

מהמועצה נמסר בשבוע שעבר: "למועצה אין סמכות להחליט על ביטול צו הריסה מינהלי שהוגש עליו צו עיכוב ביצוע. המועצה פעלה ופועלת על דין בלבד. הנושא יידון בבית המשפט. תמוה שחברת הוועדה המקומית דרשה ביטול צו הריסה נגד בנייה ללא היתר, דרישה ששולחת מסר מעודד לעבריינות בנייה שהפכה למכת מדינה כיום. בית המשפט דחה את הבקשה לביטול צו ההריסה ונתן בכך הכשר משפטי לצו ההריסה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות