fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהתיכון לחיל האוויר

בתוכנית שוחרי חיל האוויר בתיכון החקלאי בפרדס חנה כרכור זוכים תלמידים להזדמנות יוצאת דופן בשיתוף פעולה עם החיל
צפריר שלמה (צילום: פרטי)

בשבוע הבא, ב-16.2 וב-18.2, יגיעו נציגי חיל האוויר לשני ימים פתוחים בבית הספר התיכון החקלאי ברנקו וייס בפרדס חנה כרכור. הם יציגו בפני תלמידי כיתה ט', האמורים ללמוד בשנה הבאה בכיתה י', את התוכנית הייחודית של שוחרי חיל האוויר, שבה לומדים תלמידי מגמת אלקטרוניקה מחשבים בתיכון החקלאי בשיתוף פעולה מיוחד עם חיל האוויר.

ב-6.11 התקיים בתיכון החקלאי טקס השבעת שוחרי חיל האוויר של התוכנית הנוכחית, ובו נשבעו כ-22 תלמידים. בטקס נכחו מפקדים בכירים מהחיל ומשפחות התלמידים. זו השנה השנייה שבה מתקיים בבית הספר המסלול הייחודי, בשיתוף חיל האוויר, ובו לימודים ברמה גבוהה של מקצוע הנדסת האלקטרוניקה ומחשבים. כ-22 תלמידים הלומדים בשכבת י' נשבעו בטקס אינטימי ומרגש לחיל האוויר. בטקס ההשבעה נכח רב סרן א', שאיחל שנה טובה עם הצלחות רבות וציין: "היו גאים בכך שנבחרתם לאחר מיון קפדני ונמצאתם לשרת בחיל האוויר. אתם תזכו למעטפת מחזקת, לסיוע ותמיכה שוטפים, לסגל מורים וסגל צבאי מהטובים ביותר במדינת ישראל".

רב סרן ש' מבסיס חיל האוויר פלמ"חים הסביר: "המסלול הוא מסלול ייחודי בבית הספר המאופיין ברמת לימוד גבוהה. הכניסה למסלול העתודה הטכנולוגית מבטיחה את שיבוץ השוחרים במערך הטכנולוגי של חיל האוויר בתפקידי מפתח מתקדמים בחיל. כיום, תלמידי המסלול מהווים כ-50 אחוז מאנשי המערך הטכנולוגי של חיל האוויר. במהלך הלימודים נחשפים תלמידי המסלול לחיל האוויר וליחידות הפועלות בו, מכירים את אפשרויות השיבוץ במקצועות הטכנולוגיים של החיל ועוברים קורסים בבסיסיו. את המסלול מסיימים השוחרים כשבידם הכשרה תעסוקתית וניסיון מוכח. לרבים מהם תיפתח הדלת גם למסלול ההנדסאים בחיל האוויר עם סיוע במימון הלימודים. בנוסף, חיל האוויר נותן לשוחריו עזרה במבחני הפסיכומטרי ובמלגות לימודים בכיתות יג'-יד' עבור אוכלוסייה זו. בנוסף, לשוחרי חיל האוויר יש עדיפות כניסה לאדרים, מסלול ייחודי בצה"ל המשלב תואר ראשון וקורס קצינים במקביל".

מורה ורכז מגמת אלקטרוניקה מחשבים בית הספר, ד"ר צפריר שלמה, ציין: "במגמה זו לומדים תלמידים ברמה לימודית גבוהה המתעניינים במקצועות המדעים וההנדסה. הנחת היסוד המונחת בבסיס המגמה היא שלימוד משולב של מקצועות משני ההיבטים הללו הינו בעל ערך רב יותר מאשר לימוד כל אחד מהתחומים בנפרד. מצד אחד, מקצועות ההנדסה נשענים תמיד על בסיס מדעי תיאורטי רחב, וכדי להתמודד היטב עם האתגרים ההנדסיים צריך לרכוש את הבסיס הזה בצורה מעמיקה, אך גם תוך התייחסות מתמדת אל הצורך ההנדסי. מצד שני, מקצועות המדעים המדוייקים נתפשים לא פעם כמבודדים ומופשטים מדי, מה שמקשה על הגישה של התלמידים אליהם. קישור המקצועות הללו עם לימודי טכנולוגיה עשוי להקל על התלמידים לרכוש את הידע המדעי התיאורטי. הלמידה במגמת אלקטרוניקה מחשבים היא למידה בצוותים סביב פרויקטים, עבודה מבוססת פרויקטים, כמו שזה נעשה בחברות הייטק. המטרה היא להכשיר אותם לעבוד בחברות הייטק. יש להם גם פרויקט גמר של 5 יח"ל בכיתה יא', ופרויקט נוסף של  יח"ל בכיתה יב'. הם יוצאים עם 10 יח"ל, ועוד 5 יח"ל במקצוע מדעי, פיזיקה, כימיה או ביולוגיה, בסה"כ 15 יח"ל לבגרות".

מנהלת בית הספר, נטע קוסובסקי, מסרה: "אני גאה להתחיל שנה שנייה של תוכנית שוחרי חיל האוויר בבית ספרי עם תלמידים איכותיים, צוות מקצועי של בית הספר המלווה אותם ותמיכה מרשימה של הורי התלמידים. התוכנית המבורכת מצליחה להשתלב מערכת הלימודים של התלמידים בתיכון בצורה חלקה, ללא הפרעות ובשיתוף פעולה מלא בין הצדדים. נערכות פעילויות רבות לתלמידים המאפשרות העצמה, גיבוש והתחזקות לטובת למידה משמעותיות יותר ואיכותית יותר. רוצה להודות לכל השותפים, חייל האוויר, צוות מורי בית הספר, ההורים והתלמידים על התגייסות רצינית, מכבדת ומקצועית לטובת הצלחתם של התלמידים בתוכנית ובתיכון בכלל. בטוחה בהצלחתם בלימודים וכמובן בהמשך דרכם לאחר סיום בית הספר. אני מצפה לראותם בתפקידים איכותיים ומשמעותיים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות