fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כיתת אמן בחקלאי

אמנים מפרדס חנה-כרכור מלמדים את הדור הבא במסגרת הפרויקט "מעבירים את זה הלאה" בחקלאי
אמנים עם תלמידים. אמנים עם תלמידי התיכון החקלאי. צילום: אלה פאוסט
אמנים עם תלמידים. אמנים עם תלמידי התיכון החקלאי. צילום: אלה פאוסט

 

אמנים בפרדס חנה-כרכור הוזמנו להעביר לדור הבא את הידע, הטכניקה ודרך היצירה שלהם במסגרת הפרויקט "מעבירים את זה הלאה" בתיכון החקלאי. מובילות את הפרויקט ליאת שרון, תרפיסטית באמנות וקרמיקאית, ונטע פרץ, אמנית ומורה לאמנות.

תלמידי מגמת האמנות זוכים להכיר את האמן, יוצרים ולומדים בעזרתו את הדרכים ושיטות העבודה שלו, במעין "סדנת אמן" בכיתת בית הספר. עד כה התקיימו שלוש סדנאות עם אמניות.

תלמידי כיתות ז' התנסו ביצירה יש מאין עם האמנית גליה שמחאי, בעלת סטודיו KWALA. כל משתתף פיסל דמות מדמיונו בעיסת נייר עם אדמה וחומרים מהטבע על גבי בקבוקים ועיתונים. "אני יוצרת ומפסלת מהקיים, מלקטת חומרי גלם כמו תרמילים וזרעים מהטבע, ניירות שאין בהם שימוש, בקבוקים שסיימו את תפקידם ואוצרות נוספים שאחרים ייקראו להם זבל", מספרת שמחאי.

אמנים עם תלמידים. אמנים עם תלמידי התיכון החקלאי. צילום: אלה פאוסט
אמנים עם תלמידים. אמנים עם תלמידי התיכון החקלאי (צילום: אלה פאוסט)

ענבל לייטנר, מאיירת ספרי ילדים ונוער, עובדת בטכניקות מסורתיות, פסטל, אקריליק, צבעי מים וקולאז', ומערבבת חומרים, צבעים ושיטות עבודה. תלמידי כיתות ח' יצרו איתה קולאז' בנושא קרקס. איילת גד, אמנית ומאיירת, מדריכת סדנאות בעץ ממוחזר, עבדה עם תלמידי כיתה ט' בנושא "הבית שלי". התלמידים ביטאו בכנות ובעושר צורני את עולמם בעזרת פיסות עץ ממוחזר ויצרו נוף אותנטי ומרגש של מחשבות ורעיונות.

הענף השני של הפרויקט מפגיש בין תלמידים לבין אמן שמנחה אותם באופן פרטני בסטודיו שלו. המפגשים מתקיימים אחת לשבוע אחר הצהריים עם האמנים הבאים: ג'אנה שימונוב, קרמיקאית מומחית באבניים ובשריפות מיוחדות; שלומית חפר, אמנית רב תחומית שמציגה תערוכות במוזיאונים ומאתגרת חשיבה יצירתית; אלינה אורן, ציירת מומחית בצבע ובציור דיוקנאות; ויקטוריה שפאגין, ציירת בשמן, מלמדת טכניקות מסורתיות במבט ריאליסטי; אדוה ברונר, מעצבת בגדי נשים ובגדי יוגה; איילת לבן, מעצבת בגדי נשים וילדות; ננסי כץ, מעצבת תכשיטים מזרעי צמחי האמזונס, משלבת רוח בחומר; אלה פאוסט, צלמת ומעבירה סדנאות פוטותראפיה.

הפרויקט גם ישלב סיורים בחללי העבודה של האמנים ברחבי פרדס חנה~כרכור, מתוך אמונה שבמקום בו חיים יצירה מתפתחת גם הבנה עמוקה של ערך חשוב זה.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות