fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפתרון למחסור בתשתיות חינוך בפרדס חנה כרכור?

המועצה קיבלה פה אחד את הצעתו של יוני חכימי לבדוק אפשרות לרכוש את מדרשיית נעם, למרות שהמדרשייה נמכרה לעמותה פרטית
צילום: נירית שפאץ

האם הפתרון למצוקת תשתיות החינוך התיכוניות בפרדס חנה כרכור מונח ממש מתחת לאף ולא ממומש? חבר המועצה יוני חכימי העלה בשבוע שעבר הצעה לסדר בישיבת המועצה – לרכוש את מדרשיית נעם, במטרה לספק פתרון מיידי לבית ספר תיכון נוסף בישוב, ואולי אפילו יור. ההצעה שהתקבלה ואושרה נוסחה כהחלטה לבדוק את האפשרות הזאת. "אני רוצה להודות להגר ולכל חברי המועצה על התמיכה בהצעתי והחלטה בפה אחד לבדוק ולקדם את נושא קניית המדרשיה, הן בפן המשפטי ע״י היועץ המשפטי, והן בפן הכלכלי, ע״י גזברית המועצה", הודיע חכימי לציבור. "המדרשייה ממוקמת במרכז הישוב, שטחה עומד על כ-50 דונם וכולל מבנים רבים: כיתות, מגרשי ספורט ואולם ספורט, בית כנסת גדול מהיפים בארץ וחדרי מגורים .את הצורך בקניית המדרשייה העליתי כבר במערכת הבחירות".

חכימי מרחיב השבוע, במעט יותר הסתייגות: "הדיון בנושא תפס את כל זמן הישיבה, היו שאמרו שאין סיכוי, אבל כל חברי המועצה הבינו בסוף את חשיבות העניין. עם זאת, לצערי, הוחלט רק לבדוק ולא לנקוט צעדים. אני אעקוב אחרי הבדיקות. הייתי שמח אם היו מחליטים גם לפעול בעניין".

יוני חכימי (צילום: מיה כרמי דרור)
יוני חכימי (צילום: מיה כרמי דרור)

המחסור במסגרת תיכונית לבני היישוב הדתיים ידועה ומוכרת ביישוב זה שנים רבות, מבלי שיימצא פתרון. נכון להיום, בעוד שביישוב פועל התיכון החקלאי "ברנקו וייס" עבור הציבור החילוני, ובית הספר התיכון "אלישבע" פועל ביישוב עבור הבנות הדתיות, עבור הבנים הדתיים אין כל מסגרת תיכונית, והוריהם נאלצים לשלוח אותם ללימודים מחוץ ליישוב. הבעיה הועלתה מספר פעמים במועצה, והועלו הצעות בניסיון למצוא פתרון, ולו זמני – כמו, למשל, הצעתו של חבר המועצה לשעבר אבי כאכון בקדנציה הקודמת, להוסיף כיתות חטיבת ביניים לבית הספר היסודי מורשה בכרכור – אך האפשרות להשתמש לצורך זה בשטחים הנרחבים של מדרשיית נעם, ולנסות להעביר אותה לצורך זה לידי המועצה, לא עלתה על השולחן ברצינות. עכשיו העלה אותה חכימי, זמן קצר לאחר שהמדרשייה החליפה ידיים, כשרשת נעם מכרה אותה לאחרונה לעמותה פרטית העוסקת בחינוך. חכימי סבור שפעולת המכירה היא לא בהכרח סוף פסוק ושהמטרה חשובה מכדי לוותר עליה מראש. "המגרש שעליו יושבת המדרשייה מסומן כשטח חום, ציבורי", הוא מפרט, "ייתכן שאפשר לעשות בבית משפט צו מניעה, כדי שהשטח ישרת את הציבור לטובת פרדס חנה כרכור. בשטח המתחם הגדול אפשר להקים גם שני בתי ספר, תיכון דתי לבנים לצד תיכון חילוני נוסף, וכך אפשר לפתור את כל בעיות תשתיות החינוך בפרדס חנה כרכור, שכיום מתקשה להכיל גם את כל תלמידי התיכון החילוניים ביישוב, שרבים מהם הולכים ללמוד בתיכונים מחוץ ליישוב בהיעדר אופציות בפרדס חנה כרכור. עכשיו האדם שקנה את השטח, תמורת כ-25 מיליון שקלים, יכול לעשות בו כראות עיניו, ולהבדיל מהמועצה, הוא לא מחויב למטרה לעזור לחינוך של ילדי פרדס חנה כרכור. העמותה הוקמה לאחרונה לצורך הקנייה. אין לי ביקורת אישית על הרוכש, אך האינטרס הציבורי מחייב את רכישת השטח עבור המועצה. יש לזה היתכנות כלכלית. אולם הספורט ובית הכנסת המפואר יכולים לשרת את כלל היישוב. אני חושב שגם עכשיו אפשר לפעול בעניין ולמנוע את המכירה, להוביל מהלך בתקווה שנצליח. אם לא ננסה לא נדע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות