fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

געש למעודה: ההסכם בינינו מבוטל

כפי שרבים הופתעו כשאפרים מעודה הצטרף לקואליציה, כך הופתעו כשנודע על סיום ההתקשרות הקואליציונית. אבי כאכון: "הבנתי שחיים געש מאס בהתנהגות הלא מובנת שלו"
אפרים מעודה (צילום: סטודיו "בזווית אחרת")
אפרים מעודה (צילום: סטודיו "בזווית אחרת")

 

ביום ראשון הודיע ראש מועצת פרדס חנה-כרכור, חיים געש, במכתב לחבר המועצה אפרים מעודה מסיעת זך, כי הוא מבטל את ההסכם הקואליציוני בין סיעת תלמ שבראשותה עומד געש לבין סיעת זך. המכתב, שהופץ גם בין חברי המועצה, כתוב בנוסח לקוני ונכתב בו: "הריני להודיעך כי ההסכם הקואליציוני שנחתם בינינו (סיעת תלמ וסיעת הגמלאים), במרץ 2014 – מבוטל".

קיבל מכתב הדחה מפתיע. אפרים מעודה. צילום: סטודיו "בזווית אחרת"
כתמול שלשום. אפרים מעודה (צילום: סטודיו "בזווית אחרת")

כפי שרבים הופתעו כשמעודה עבר מהאופוזיציה לקואליציה לפני שנתיים, כך הופתעו השבוע מהידיעה על ההתנתקות החד צדדית. כמו כן, גורמים במועצה סיפרו בתחילת השבוע כי מעודה צפוי להיות מודח בישיבת מליאת המועצה שאמורה הייתה להתקיים אתמול, חמישי (לאחר סגירת הגיליון) מהוועדות בהן כיהן כחלק מההסכם הקואליציוני, רווחה ומכרזים.

אפרים מעודה מסר בתגובה: "אני חבר מועצה ואף כיהנתי בעבר כסגן ראש מועצה עשרות שנים. התחלתי את הקדנציה בשורות האופוזיציה, עד אשר נעניתי לבקשתו של חיים געש להצטרף לקואליציה לאחר שקיבל דרישותיי. אני דוחה את המינוח כי 'הודחתי' מתפקידים, שכן שירותי כנבחר ציבור הינו בהתנדבות מלאה במשך 30 שנים ועל פי מינוי סטטוטורי בחוק ובצו המועצות. אזכיר כי בוועדות השונות יושבים נציגי אופוזיציה וקואליציה, ומינויי לחבר בוועדות השונות נעשה דווקא בפתח הקדנציה כחבר אופוזיציה ולא כחבר קואליציה. מה שבטוח הוא כי התנהגותי הינה כתמול שלשום והשקפתי לא זזה מילימטר. אשר על כן, לא נותר לי אלא לשער כי אין כל היגיון במכתב שנשלח אליי".

מלשכת חיים געש נמסר בתגובה: "ראש המועצה ביטל את ההסכם הקואליציוני (בין סיעת תלמ לבין סיעת הגמלאים) עליו הוא חתום עם מר מעודה".

קיבל פרס על החינוך. חיים געש (צילום: שלמי גבאי)
בלי הסבר. חיים געש (צילום: שלמי גבאי)

תגובתו של חבר המועצה ומנהל פניות הציבור מטעם ראש המועצה, אבי כאכון, ממחישה את מהותן של פוליטיקה ומשמעת קואליציונית: "אפרים מעודה הוא חבר מועצה ראוי, אך הבנתי שחיים געש מאס בהתנהגות הלא מובנת שלו. בעקבות ההסכם הקואליציוני, אכבד את החלטת ראש המועצה להדיח אותו, גם אם אני מחבב אותו, כמו שמעודה הצביע בעבר בעד הדחתי מוועדות שונות. אני מאמין שאפרים לא ייקח את זה אישית. ככה זה בפוליטיקה. אני בטוח שהוא יעשה עבודה טובה גם באופוזיציה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות