fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטור השבועי של קורל פרידן -"קול השפיות"

הפעם בטור השבועי שלה, קורל פרידן עוסקת בזהות בימי הקורונה ומגרילה שני אבחונים קוליים במתנה לקוראי "חדשות חדרה"    

פתאום נגנזה לי הזהות. כאשר הקרקע הייתה בטוחה, ונותר לקטר על דברים שוליים כמו מספר הלייקים לפוסט בקידום ממומן, לא התעסקתי כלל במי אני. הרי אני יודעת מי אני, אני קולצ'רית. אני מטפלת מוסמכת בקול. אני מאמנת אישית ועסקית בשיטה שיצרתי הנקראת קולצ'ינג. אני מרצה ומלמדת את הקורס העסקי שלי.  אני עוזרת לאנשים למצוא את קולם בעסק ובחייהם הפרטיים ולעוף איתו. ועכשיו?

עכשיו, שהקול נראה אחרת, עכשיו שהפשיטו אותנו מקול מה שידענו והכרנו, מי אנחנו? הרי לפני דקה, היינו בעלי עסקים, היינו משתפי פעולה, היינו מתארחים אצל משפחה, היינו בשליטה (אולי חלקית אך עדיין שליטה) על חיינו. פתאום, הוכרחנו לחזור לנקודת המוצא שלנו, לשורשים. כאילו לגדול מהר מינקות, לשנס מותניים ולרוץ בעודנו לומדים כעת לזחול, רק הפעם אין אמא שמחזיקה לנו את היד. הורים נאלצים ליצור קייטנת בידור 24/7, בעלי עסקים נאלצים למצוא דרך חדשה לשרוד, סבים וסבתות נאלצים להתיידד עם החרדה והבדידות, ילדים נאלצים ליצור יש מעין וצוותי רפואה נאלצים להילחם במפלצת אמורפית ללא תאריך תפוגה.

אז מגיעה השאלה: מי אני בלי כל מה שאני מכיר?                                   

מי אני בלי הטייטל שלי? מי אני בלי פרנסה? מי אני בתוך מסגרת הבית? מי אני…? התקופה הזאת מאלצת אותנו לחשוב אחרת, לפעול אחרת. היא לא נותנת לנו זמן עיכול או הכנה מסודרת. היא גורמת לנו להילחם על קיומנו בכל ובקול רובד. ומכאן, אני חייבת לשאול אות עצמי ואתכם, איך בכל זאת אפשר לראות את הדברים מזווית שונה? אני אישית אמנם מתורגלת למצבי חירום (ראו כתבה קודמת על רעידת האדמה ב1994 אשר ריסקה את ביתנו בארה"ב). אך מצב חירום כזה, הפגיש אותי עם חרדות ישנות וכורם לי בכל יום למצוא את עצמי מחדש. לכן, החלטתי להקים חמ"ל לליווי בפן הרגשי והעסקי למי שצריך. יצאתי לשטח (הוירטואלי) לבדוק עבורכם זוויות ראייה נוספות, כדאי לקרוא ולהפנים. שאלתי מספר נשים מובילות בתחומן, האם יש יתרונות בתקופה זאת ומה הטיפ העסקי או הקולי שלהן?

"פעם ראשונה בהיסטוריה האנושית בה כל המין האנושי עומד מול חווית התמודדות משותפת. קצת קשה לראות יתרונות בתקופה שהיא מורכבת בכל כך הרבה רבדים . אך יש  חזרה לערכים משפחתייםו קהילתיים . הבנה שהעולם במובן מסוים הוא אכן כפר גלובלי קטן, אלא ביום פקודה כל אחד שואף לחזור לבית , למדינה בה הוא מרגיש הכי מוגן . אני כן רואה פגיעה משמעותית בתחושת המוגנות ואולי כתוצאה מכך אנשים יאמצו מידה משמעותית של צניעות . אני מבינה את הצורך בגמישות מחשבתית בעולם משתנה. היכולת להסתגל לשינויים מהירים זה שינוי חיובי בעיניי. אופן ההתמודדות מעיד עלינו ועל המצב בו נמצא את עצמנו בתקופה שאחרי . החובה לבחור דרך היא בעיניי חשובה . בהתמודדות עם מצבי משבר בעבר, אני למדתי שנקודת ההתחלה ידועה, אלא שמאותו רגע ואילך זה למעשה אירוע מתגלגל . גם אחרי הכל ,נמצא את הדי האירוע אותן נחווה  עוד תקופה ארוכה אחרי . מכיוון שרב הנסתר על הנגלה אני סומכת רק על עצמי – לא משנה מה יקרה בדרכי, אני אצליח להתמודד."

ניבה בן ציון- מאמנת גשטאלטיאנית בכירה , מדריכה, מנחה ומרצה .

" מכל משבר אפשר לגדול ולצמוח, ללמוד ולהתפתח. אחד היתרונות של התקופה הזו הוא היכולת להתבונן פנימה, בשקט ולעשות חשבון נפש, לבחור איך אני רוצה שחיי ייראו לאחר שתסתיים התקופה המאתגרת הזו. היכולת לברוא מציאות חדשה מ-0. בנוסף לכל אחד מאתנו יש יכולות וכישרונות, זה בדיוק הזמן לדייק את מה שיש לכל אחד מאתנו לתת ליקום ולהעניק זאת באהבה.  כתוצאה מהמצב אני חווה שינוי רגשי וניהולי בעסק שלי. אני מבינה שבסיטואציה הנוכחית יישרדו רק "החזקים" וזה מאלץ אותי, יחד עם כל הקושי והאתגר הכלכלי לצאת מהקופסא ולחשוב יצירתי. אחד הפחדים הכי גדולים שלי הוא הפחד מחשיפה ובימים אלו אני מוצאת את עצמי מייצרת סרטוני און ליין, וכמו כן גם כותבת תכנים .  בבית יש לי הזדמנות להוות מודל השראה למנהיגות בעייני ילדיי. אני מראה להם שתמיד אפשר להתמודד בצורה חיובית עם כל משבר, אני נותנת להם דוגמא לעשייה, להתקדמות גם בחושך הכי גדול."                                                                                     

עינת סולל- מייסדת ובעלים של א.מי סקול ישראל (אקדמיה למקצועות הביוטי)

" אני בהחלט מצליחה למצוא יתרונות. אם זה זמן איכות עם המשפחה הכי קרובה שלי, אם זה לבצע כל מיני משימות בבית ששמרתי ל"אחר כך" וגם המון זמן ללמידה והיערכות לעתיד בנוגע לעסק. הילד שלי ואני התחברנו מאוד ואני חושבת שהכרח להיות בבית גרם ליצירתיות שלי דווקא להתפרץ. ממליצה לשמוע כמה שפחות חדשות ולעשות רשימה של דברים שבא לך לעשות ותראו שיש מלא. לעשות דברים כיפיים; ספורט, ריקוד, שירה, ציור, מדיטציה. בעיקר למלא את עצמכם באנרגיות חיוביות. הקול שלי; באופן מפתיע נעשה רגוע יותר, אני בקושי צועקת על הילד שלי."

טופז רוזנברגר אליאס – opaz – בית לעיצוב

 "מטבעי, אני אדם שרואה כמעט בכל דבר גם את הטוב. הודיה והכרת הטוב מדברים אליי מאד. בתקופה מוזרה זו, אני רואה יתרונות בעצם הזמן האיכות שיש לנו כמשפחה. בני מגיע מוקדם ואנחנו יוצאים להליכות בטבע , בשדות בנימינה שפותחים את הלב. אנחנו מבלים יותר זמן עם הבנות ומגלים בהן צדדים נוספים, מבשלים ביחד מתכונים שלא ניסינו מעולם, מרכיבים פאזלים. יש איזה שקט והתכנסות.

אני נהנית להכיר עוד צדדים יצירתיים בי בתחום העסקי, בימים מאתגרים אלה. אני מלווה מזה שנים עמותות חברתיות וארגונים עם נתינה לקהילה, וזה הזמן לסייע להם ולשלב אותם בתקשורת לקבלת תרומות ומתנדבים, ולשמחתי, בדרכים יצירתיות, זה קורה!

 טיפ להתמודדות : לנשום עמוק, להכיר בשפע שבחיינו ,לעשות דברים שדחינו, ללמוד ולהתפתח דרך הרצאות, סרטונים וקורסים ברשת וגם, ללמוד לנוח. לעצור רגע. להתבטל קצת. זה לא קורה הרבה בחיים ובמירוץ בו אנו מצויים.

עשיתי אבחון קולי.  קורל זיהתה מיד את היכולות והתכונות שלי, את החיבור שלי לתקשורת ואת הקול הייחודי שאני מביאה איתי לחיים האישיים ולעבודה. בנוסף, מה שהימם אותי במיוחד היה שהוצאתי בצורה אקראית קלף מהסדרה שקורל פיתחה, שכותרתו הייתה : "הקול ככלי תקשורתי". זה כמובן לגמרי הקול שלי שמאופיין בנחישות, אומץ, נתינה, חכמה וסקרנות, ואני מרגישה שהוא מאד מתאר את מה שאני מביאה לידי ביטוי בחיי. בימים אלו, למרות הטלטלה והשינויים, אני נשארת עם הקול שלי, ברור וחזק, ומחכה בציפייה לעתיד לבוא."

 רות ארן- עצמאית, בעלת משרד יחסי ציבור – יח"צ גורר יח"צ   

  "אני רואה מלא יתרונות. היתרון הכי גדול בתקופה הזו הוא זמן איכות עם הילדים. מבלים יחד יותר ממה שהיינו רגילים אי פעם. הרבה אנשים רוצים להיות בריאים יותר. מתחילים להשקיע בגוף ובנפש שלהם .הרבה אנשים בוחנים את המקום שלהם בחיים ואיך לשפר אותם. אני מרגישה צמיחה בעסק. פתאום אנשים מבינים שזאת לא מילה גסה לעבוד מהבית. שזאת דרך שיווק לגיטימית להציע דברים לא על המדף בחנות. אנשים מחפשים הזדמנויות ולכן ההכנסות שלי גדלות ואני מצליחה לעזור להרבה יותר אנשים. הטיפ שלי הוא להפסיק להסתכל על החדשות. סתם מעלה את מפלס הלחץ. מה שתשימו עליו זרקור זה מה שיגדל בחיים שלכם. הקול שלי בתהליך זה שילוב בין הראיה שלי על איך שומרים על הבריאות. על הידע שלי בתזונה וההזדמנות לעזור לכל כך הרבה אנשים לחזק את עצמם מול האיום הלא מוכר"

עדי פלד -מלווה אנשים לאורח חיים בריא

 "לי באופן אישי תמיד חסר זמן ופעמים רבות זה בא על חשבון המשפחה שלי ועל חשבון עצמי. בזמן הזה אני מסוגרת יחד עם משפחתי בביתי, אנו זוכים להמון זמן איכות יחד, אני עושה דברים בבית שהרבה זמן לא הספקתי לעשות, אני נחה המון ולא מוותרת על ספורט.  בשגרה אני חיה במירוץ נגד הזמן, וכל הזמן נמצאת בסוג של לחץ. כשהבנתי שאני צריכה להפסיק לעבוד לתקופה ולשלוח את העובדות לחל״ת חוויתי מעין התקף חרדה. בניתי את העסק שלי בשתי ידיי ובמאמצים רבים ופחדתי שהכל יקרוס לי. אבל לקחתי את עצמי בידיים. השינוי החיובי הוא רוגע, שלווה, נחת. לא רודפת אחרי כלום. תעשו  דברים שתמיד רציתם ולא היה את הזמן והפנאי. אנחנו רגילות שמנקים לנו את הבית ורגילים לביבי סיטר ומורות פרטיות, זה הזמן להתחבר לבית, להתחבר לילדים, להתחבר לעצמנו. אני שלווה וזה בא לידי ביטוי בקול שלי, הראש שלי לא עובד בלי הפסקה וזה מתבטא בקול שלי."     

עו״ד מירי נחשונוב, חברת מועצת העיר חדרה ויו״ר הועדה לקידום מעמד האישה                                                        

מגרילה 2 אבחונים קוליים מתנה לקוראי חדשות חדרה עם הקוד  HADERA1#

למי שרוצה להשתתף בהגרלה, כתבו לי בפייסבוק את  שמכם והקוד. תוצאות הזכייה יתפרסמו ביום ה' 2.4.20 בעמוד שלי

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות חדרה, כל הפרדס וכל זכרון

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות