fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עתירה לבג"צ: לבטל את ההחלטה להקים שדה תעופה בחדרה

העירייה עתרה לבג"צ לביטול ההחלטה להקים שדה תעופה במזרח חדרה, בנימוק שההחלטה נעשתה במחטף ובחוסר סמכות, ופוגעת בהתפתחות העיר
ילדים בטיול משפחות באזור ביצת זיתא. צילום: קרן אידלזון
ילדים בטיול משפחות באזור ביצת זיתא. צילום: קרן אידלזון

 עיריית חדרה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה הגישו עתירה לבג"צ נגד הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל), רשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית, וכן שרי התחבורה והאוצר, בדרישה לבטל את הבחירה בחדרה מזרח כחלופה להקמת שדה תעופה במקום שדה התעופה בהרצליה.

בעתירה נטען כי הליך בחירת החלופות היה פגום מיסודו. המסמך הסטטוטורי שעל-פי מתוכננת תפרוסת שדות התעופה בישראל הוא תמ"א 15, המפרט את רשימת שדות התעופה המאושרים אשר עברו הליך תכנון ובחינה ונמצאו ראויים למיקום שדה תעופה מההיבטים התכנוניים והסביבתיים. אתר חדרה מזרח אינו נכלל עם רשימת האתרים שנקבעו בתמ"א 15 לשדה תעופה. אי לכך ההכרזה על חדרה מזרח נעשתה בהיעדר סמכות וחוסר סבירות לדיון במסגרת הות"ל ומהווה עקיפת המועצה הארצית והוראות תמ"א 15, תוך חריגה מהמסגרת שיועדה לתוכנית תשתית לאומית.

ראשי הרשויות בישיבה נגד הקמת שדה התעופה
ראשי הרשויות בישיבה נגד הקמת שדה התעופה

עוד נטען כי ההכרזה על התוכנית בהתייחס לחלופת חדרה מזרח, התבצע מבי שהוצגה לעירייה התוכנית המוצעת ולא ניתנה לה שהות ללמוד את התוכנית ולהגיב בצורה מסודרת. העתירה נטען כי מועד ההכרזה, סמוך לבחירות לראשות העירייה ולמועצת העירייה כאשר המערכת העירונית כולה עסוקה בבחירות, היא בגדר מחטף.

בעתירה מדגישים כי לא נעשה הליך ראוי לשיתוף העירייה ונבחריה, אלא כל התהליך שקדם לקבלת ההחלטה נעשה בהסתר ובהתעלמות מפרנסי העיר.

בנוסף, רשות שדות התעופה היא יוזמת התוכנית וגורם בעל עניין, ועדיין מילאה בהליך תפקיד מכריע בקבלת ההחלטה, תוך ניגוד עניינים בוטה וחריף.

העתירה, המגובה במסמכים ובחוות דעת מקצועיות, טוענת כי התוכנית לוקה בחוסר סבירות קיצונים, סותרת תוכניות מאושרות (כוללת תוכנית המתאר של חדרה), מהווה הגבלה על התפתחות העיר, ופגיעה סביבתית קשה.

שלט מחאה בכניסה לבניין העירייה
שלט מחאה בכניסה לבניין העירייה

עוד מצוין בעתירה כי ההחלטה בדבר בחירת חלופת חדרה מזרח מהווה התעלמות מהחלטת שר האוצר, אשר הורה על הקפאת ההחלטה והחזרת הדיון בחלופות לדיון נוסף.

לאור כל זאת, ונימוקים נוספים הנכללים בעתירה, דורשת העירייה להוציא צו המורה על ביטול ההחלטה וכל קיום דיון נוסף לרבות מתן זכות טיעון מלאה לעירייה ולוועדה המקומית.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות