fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עדכון מהנישוב: אין זיהום אוויר, הבנזן ייפלט בצהריים

המשרד להגנת הסביבה מוסר כי הנישוב באסדת הגז לווייתן מתנהל כסדרו ולא נרשם זיהום אוויר חריג
מפקח המשרד להגנת הסביבה בתחנת ניטור. צילום: המשרד להגנת הסביבה
מפקח המשרד להגנת הסביבה בתחנת ניטור. צילום: המשרד להגנת הסביבה

הבוקר בשעה 07:30 החל תהליך הנישוב והוצאת הגזים מאסדת לוויתן, ובשלב זה תערובת הגזים הנפלטת כוללת בעיקר חנקן (99.9% נכון לשעה 10:50). כך נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. לפי נתוני צוות המשרד שעל האסדה, בשעה 13:00 בקירוב לפי הערכות נובל, יתחילו להיפלט גם תרכובות אורגניות שאינן מתאן (NMVOC), ובכללן בנזן.

בשעות הבוקר נשבה רוח דרומית דרום מזרחית לאורך החוף, אשר הסיעה את המזהמים מהאסדה לכיוון צפון צפון-מערב מעל הים במקביל לקו החוף. בהתאם לכך, ריכוזי הבנזן אשר נמדדו בתחנות הניטור היו נמוכים ונעו בין 0.32 – 1.28 מק"ג/מ"ק. נכון לשעה 11:00 הרוח היא דרומית והריכוזים הם עדיין בטווח הערכים אשר נמדד במהלך התקופה 1 נובמבר – 22 דצמבר שהיא תקופת הייחוס להרצה (תקופה עם תנאים מטאורולוגים דומים).

לחצו על הקישור למעקב אחר תחנות הניטור

הממוצע התקופתי של ריכוזי הבנזן בכל תחנות הניטור בתקופה של נובמבר-דצמבר נע בין 0.29 ל-0.80 מק"ג/מ"ק, שהם 7.4% עד 20.5% מערך הסביבה והיעד היממתי. ערכי הבנזן היממתיים המרביים בתקופה זו נעו בין 0.64 ל-1.75 מק"ג/מ"ק שהם 16.4% עד 45% מערך הסביבה והיעד היממתי.

לאור עומס משתמשים רב, קרסה הבוקר זמנית מערכת נתוני איכות אוויר של המשרד והאפליקציה, אך התקלה טופלה לאחר מכן והדבר לא השפיע על המידע. המשרד ימשיך לפרסם לאורך שעות היום את ריכוזי הבנזן הנמדדים בתחנות הניטור המוצבות לאורך רצועת החוף אשר מול האסדה.

עוד נמסר מן המשרד כי אין כל הנחיות מיוחדות לציבור לאורך כל שעות היום, וכי ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה תהיה מזערית. אין כל מקום או הנחיות לפינוי תושבים ולפי חוות הדעת של כל המומחים לא צפוי כל סיכון לציבור בעת הנישוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות