fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיפורים שסיפרתם למס הכנסה

הצ'ק לא להפקדה, היה לי לחץ, לא ידעתי שצריך... קבלו תירוצים נבחרים שבעלי עסקים מהאזור סיפקו לפקידי השומה
דוח השכר בגופים הציבוריים | צילום אילוסטרציה: פוטוליה
דוח השכר בגופים הציבוריים | צילום אילוסטרציה: פוטוליה

מבקרי מס הכנסה שהגיעו במהלך יום הביקורת למוסך בחדרה מצאו 2 צקים שלא נרשמו בסכום כולל של 1,825 שקלים. בעל המוסך בחר בתירוץ מנומק במיוחד ואמר: "צ'ק אחד הוא משנת 2017, קיבלתי אותו ורשמתי עליו לא להפקדה, כי הלקוח לא רוצה לשלם את כל העלות של התיקון שהיא גבוהה יותר מהצ'ק ולכן עדיין לא רשמתי. הצ'ק השני מקורו בטעות של הפקידה שלא רשמה".

המקרה ארע ביום שישי האחרון, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק באזור, אשר כלל 57 ביקורות, מהן עלה כי בקרב  12% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל על ידי עובדי משרד פקיד שומה חדרה, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, התעשייה ומתן השירותים.

מבדיקת ספר ההזמנות במספרת נשים בחדרה עלה כי שוברי אשראי בסכום של 500 שקלים לא תועדו בספרי העסק, כמו גם 2,500 שקלים ששולמו באמצעות אפליקציית ביט. מעצב השיער מיהר להסביר: "לא ידעתי שצריך לרשום תקבולים מאפליקציית ביט ולגבי התקבולים מאשראי, אמא שלי במצב לא טוב ואני עסוק איתה".

גם מטפל ברפואה סינית שלא רשם הכנסות ששולמו לו באמצעות אפליקציית ביט טען: "בסוף היום אני עובר על ספר ההזמנות, מוודא מי הגיע  לטיפול ושילם לי ורושם קבלות, פשוט יותר נוח לי להתנהל כך".

בעלת עסק לבניית ציפורנים הסבירה: "ספר הקבלות נמצא אצל רואה החשבון ולא היה לי איפה לרשום", כשנשאלה על ידי הבודקים מדוע לא רשמה הכנסות משני לקוחות שונים. זגג שלא רשם הכנסותיו טען אף הוא: "ספר הקבלות נמצא אצל רואה החשבון לעדכון ולא היה לי איפה לרשום". ולעומתם, בעל חנות לתשמישי קדושה מזיכרון יעקב, שלא רשם הכנסות מקניית ביקורת סמויה טען: "באותו יום היה לי לחץ, הנחתי את הכסף בצד ושכחתי מזה בכלל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות