fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

6300 יחידות דיור במתחם 542 א' – מרכז עירוני חדש

התכנית לה חיכו 60 שנה מאות יורשים. התב"ע ב- 542 א' שודרגה. אפשר להתחיל לבנות.
תב"ע חדשה ל-542 א'. הדמיה באדיבות עיריית נתניה

 

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז הגדילה את כמות יחידות הדיור במרכז העירוני החדש (מע"ר) במתחם 542 א' בכ- 3,500 יחידות דיור ל- 6,300 יחידות דיור. הבניה בשטח לא מומשה עשרות שנים ונראה שהגדלת זכויות הבניה במתחם תניע התחלות של בניה. את מסמך המדיניות ערך צוות התכנון של עיריית נתניה בראשות מהנדס העיר ארז טל ובתיאום עם לשכת התכנון מחוז מרכז.

מדובר בעדכון מסמך המדיניות למתחם בתחום תכנית המאושרת משנת 2003 (נת/542/א'), בשטח כולל של כ- 780 דונם וממוקם בין הרחובות היהלומן אברמס, שד' בן צבי במזרח, בן גוריון במערב, ושכונת נווה עוז בדרום.

המתחם שאושר לבניה כבר בשנת 2003 התעכב מחוסר תקציב למימון הוצאות פיתוח יקרות בעקבות טופוגרפיה קשה במתחם כולו. רק לפני חמש שנים  אושרו שם 2,800 יחידות דיור. עבודות התשתיות במתחם בהיקף של 33 מיליון שקלים התאפשרו הודות לאישור תקדימי שהעניקו משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל לקבלת קדם מימון בגובה של 50 מליון שקלים וזאת לבקשת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "תכנית 542 א' הינה תכנית וותיקה שנדרשנו לבצע בה מקצה שיפורים ולהתאימה לצורכי השעה. אני שמחה שאחרי שנים רבות בהן שיוועו בעלי הקרקע לממש את זכויותיהם , אישרה הוועדה המחוזית את בקשתה של עיריית נתניה ופרוייקט 542 א' יוצא לדרך".

שינוי התכנון במתחם נדרש עקב חסר מימוש של רוב שטח התכנית התקפה. המסמך מציג תכנון עדכני, עם ניצול יעיל של חטיבת הקרקע הפנויה ברובה אשר מקצה זכויות בניה באופן שיאפשר בין היתר פיתוח ראוי והנחת תשתיות עירוניות באזור. רוב שטח התכנית לא מומש ולכן הוחלט על הכנת מסמך מדיניות עדכני. המסמך החדש מניח בסיס תכנוני להגדלת כמות יח"ד לכ-6,300 יחידות דיור בצפיפות של 20 יחידות דיור לדונם נטו וכן תוספת שטחי ציבור מסחר ושטחי תעסוקה, וכן מערכת נגישות חדשה שנשענת על הליכה ברגל ושימוש בתחבורה ציבורית, שמשנה את התפיסה התחבורתית של התכנית הישנה שנענה בעיקר על שימוש ברכב פרטי.

בתכנון שהיה תקף עד כה ניתן היה לבנות במתחם 2,800 יחידות דיור בצפיפות של 8 יח"ד לדונם נטו ובבינוי של 2-7 קומות כאשר מרבית השטח מיועד לבניה נמוכה וצמודי קרקע.

עפ"י עקרונות התכנון החדש אזור התכנון חולק ל- 22 תתי מתחמים כאשר ניצול ומימוש מלוא הזכויות המוצעות והוספת יחדות הדיור מותנה בתכנון המתחם בשלמותו.

מסמך המדיניות מציע לשמור על רחובות אוסקר שינדלר, לוי אשכול ואירנה סנדלר כרחובות הראשיים והעיקריים עליהם תתבסס מערכת תחבורה ציבורית, מבני ציבור ועירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה. כמו כן, מאפשר המסמך ניצול יעיל של רחובות משניים וכן חיבור השדרות המרכזיות אל הפארק, מבני הציבור והשטחים הפתוחים.

שדרות אוסקר שינדלר מוצעים להפוך לשדרה מרכזית ירוקה ברוחב של 15 מ' הכוללת מעבר להולכי רגל ורוכבי אופניים. לאורך שדרות אירנה סנדלר מוצעת שדרה ירוקה א- סימטרית ברוחב 8 מ' בצד אחד של הרחוב בלבד.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, ציין כי "המסמך מהווה תשתית תכנונית להמשך התפתחותה של נתניה, תוך תוספת משמעותית לחיזוק העירוניות המתחדשת ומהווה תכנון עדכני".

לדברי דוד מכלוף זכיין רימקס נתניה ככל שהתכנית תצא לדרך מוקדם יותר זה יהיה טוב לעיר: "בעלי הקרקע התחננו מזמן שיקדמו תכנית מעודכנת לעת הזאת. מה שתכננו לשנות השמונים כבר לא רלוונטי היום ואכן בהנדסה הבינו את זה. יוצרים כאן מרכז עיר חדש שיש בו שילוב של מגורים, מסחר ותעסוקה מה שניתן למצוא במרכז העיר נתניה היום. אני מברך על התכנית וחושב שעיר ימים מיצתה את עצמה, השכונות האחרות קריית השרון ואגמים גם הן והתכנית  הזאת תביא אוכלוסיה צעירה חדשה למרכז העיר".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות