fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

3 טייסים מעמק חפר

ראשת המועצה ד"ר גלית שאול: "הם מייצגים את האיכות המופלאה של הצעירים והצעירות הגדלים בעמק חפר"
שלושה טייסים חדשים מעמק חפר צילום דובר צהל

לאחר שלוש שנים מאתגרות, שבהן השלימו תואר ראשון, הוכשרו כקצינים וביצעו אינספור גיחות, בוגרי קורס טיס מחזור 179 קיבלו ביום רביעי האחרון שלושה מבני עמק חפר את כנפי הטיסה בטקס "מסדר כנפיים" המסורתי בבסיס חצרים. הטקס התקיים בסימן 70 שנה לבית הספר לטיסה.

ראשת המועצה שנכחה בטקס הסיום גאה בהצלחתם: "אני גאה ונרגשת בבוגרים בני העמק, המייצגים את האיכות המופלאה של הצעירים והצעירות הגדלים כאן, את השורשים העמוקים הנטועים באדמה ובאהבת הארץ, בחינוך המעולה וברוח המנהיגות והערכים המהווים חלק בלתי נפרד מרוח המקום. "

סגן ס', בן 22, טייס קרב. ביו, זיו, הוא יועץ ארגוני, ואמו, חגית, היא מדריכת טיולים בטנזניה וזואולוגית במקצועה. דודו של ס', אבישי לוי ז"ל, היה טייס מסוקים בטייסת 118, והוא נהרג באסון המסוקים שבועיים לפני שס' נולד. אבישי ז"ל מוזכר בבית ובטייסת רבות. ס' למד בתיכון בעמק חפר, הרחיב את לימודי הפיזיקה ומדעי המחשב, ובקורס הטיס הוא למד לתואר בכלכלה וניהול. בזמנו הפנוי הוא אוהב ללכת לים, לטייל ולבלות עם משפחה וחברים. ס' היה מדריך בתנועת בני המושבים עד כיתה י"ב ועשה שנת שירות ב"אלוני יצחק", כפר נוער חינוכי ליד בנימינה שבו לומדים עולים חדשים ובני נוער בסיכון. ס' לא חלם להיות טייס אך רצה לעשות תפקיד משמעותי ולכן הגיע למיונים לטיס. כבר בגיבוש הבין כמה הוא רוצה להיות טייס.

סגן נ', בן 21, טייס מסוקים. אביו ע' שירת ביחידת העילית שלדג. נ' גר בעבר עם משפחתו בטנזניה כשהיה בן 11, כחלק משליחות מהעבודה של אביו שניהל פרויקט בטנזניה. סביו, דב, היה מפקד סיירת שקד. נ' אוהב לעסוק בספורט אקסטרים כמו סנובורד וגלישת קיט, בעיקר כזמן איכות עם אביו. בנוסף, לפני שהצטרף לקורס, התאמן לטריאתלון. נ' למד בתיכון רופין במגמות פיזיקה ומדעי המחשב ובקורס הטיס עשה תואר בניהול מערכות מידע. בילדותו היה חניך ומדריך בתנועת בני המושבים. נ' שאף להגיע לתפקיד קרבי ומשמעותי בצבא ולכן החליט ללכת לכל המיונים שנפתחו לו, כך בסופו של דבר הגיע לקורס טיס.

סגן א' העדיף לא לחשוף פרטים על עצמו.

מפעיל כתמ"מ. סגן ע צילום דובר צהל

מחזור 34 של קורס מפעילי כלי טיס מאויש מרחוק הגיע גם כן לסיומו בחודש האחרון.

בוגר הקורס, תושב עמק חפר הוא סג"ם ע', בן לקרן, בעלת תואר באדריכלות וגל, עובד בהייטק. הוא בן 20, למד בתיכון מעיין שחר והרחיב לימודי פיזיקה ומדעי המחשב. אוהב לעסוק בספורט ובייחוד בריצה, ומתעניין בנגרות. היה בתנועת הנוער של השומר הצעיר ולאחר מכן למד במכינה קדם צבאית. בילדותו חלם להיות טייס. ע' בחר בקורס מפעילי הכטמ"ם כי רצה להישאר בזירה המבצעית ולעסוק בתפקיד מעניין ומאתגר. את הקורס הוא מתאר כחוויה עמוסה יותר אפילו מקורס הטיס. ע' מחשיב את תפקיד המפעיל כתפקיד שנותן מקום ליוזמה ולהתקדמות ומאפשר הגנה ישירה על המדינה: "התפקיד הכי מבצעי בצבא".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות