fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוצים תחבורה ציבורית בשבת

צירולניק ועמותת "נתניה של כולם" מבקשים. מלול אומר שאין בנתניה התכנות כלכלית לכך.
חבר מועצת העיר בוריס צירולניק

בישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר העלה חבר מועצת העיר בוריס צירולניק את הבקשה להפעיל תחבורה ציבורית בנתניה בשבת. גם חברי עמותת "נתניה של כולם" שלחו מכתב לראש העירייה מרים פיירברג-איכר, ולסגנה, אלי דלל  ובקשו לדאוג להפעיל תחבורה ציבורית בשבת כמו שנעשה בערים בתל אביב והרצליה ורמת השרון. "רק תחבורה ציבורית תהיה תחליף אמיתי לרכב פרטי. אנחנו בפיגור של שנים, חייבים להקצות לטובת העניין משאבים ולקדם את התכנון ואת הביצוע". לדבריהם זה לא רק נושא עקרוני שקשור לכפייה דתית, אלא כורח כלכלי וסביבתי דחוף.

משה מלול צילום רותי ברמן

"אין התכנות כלכלית לתחבורה ציבורית בשבת בנתניה" אומר משה מלול הבעלים של מוניות שי. אולי לא נעים לשמוע את זה אבל מי שאומר את זה מבין משהו בתחבורה ציבורית. מלול אומר שיש קו שרות אחד הפועל בשבת והוא קו 84 מסוקולוב העובר לאורכה של העיר דרך רחובות ויצמן, שדרות בנימין, שדרות בן צבי לסינימה סיטי באזור התעשיה החדש: "ניסינו בעבר להפעיל את קו 4 מקרית השרון לאזור התעשיה החדש בשישי בלילה וזה לא הצליח. קן שרות מהשכונות אל הים ובחזרה  נהגי המוניות לא מעוניינים שילכלכלו להם את המוניות בחול".

האם לדעתך יש סיכוי להפעלה של קוים בשבת?

מלול: "אני לא רואה סיכוי אפילו קלוש שמישהו יאשר זאת במועצת העיר. גם חברות המוניות לא מעוניינים כי זה לא כלכלי. כמו כן אין מספיק נהגי מוניות כי מה שקרה הוא שחסרים נהגי אוטובוסים ולכן הרבה נהגי מוניות עברו לנהוג באוטובוסים. מה שכן יכול להצליח זה יוזמה פרטית בתנאי שיעלו יותר מעשרה נוסעים על מונית".

עוד מוסיף מלול שנושא התחבורה הציבורית שהתחיל בתל אביב לא יעבור בשקט מצד נהגי המוניות: "נהגי המוניות בתל אביב ילחמו על הקווים שלהם ואף יגישו עתירות לבתי המשפט".

בעמותה "נתניה של כולם" אומרים שתחבורה ציבורית מוגבלת, תאפשר לתושבי העיר לוותר על כלי הרכב הפרטיים, ולנוע ברחבי נתניה ובסביבה: "השירות בשבת יהיה מצומצם והוא יופעל בעיקר בצירים הראשיים, ולא ייכנס בהכרח לשכונות בעלות צביון דתי או לרחובות שקטים", אומר ויקטור בר ומוסיף שתחבורה ציבורית בסופי שבוע מקלה על חלקים גדולים באוכלוסייה, כמו גם משפרת את איכות החיים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות