fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עצומה: מחברים את הצפון לדרום

רוצים קווי אוטובוס לחבר בין שכונות העיר
נציגי ההורים על אלי דלל

עם הכותרת: "מחברים את הצפון לדרום" יצאה השבוע קבוצת תושבים, הורים בעצומה הקוראת לעיריה לפעול לחיבור שכונות העיר בתחבורה ציבורית ישירה. ההורים שהרימו את הפרויקט חושבים רחב לא רק לתלמידי התיכונים אלא בעצם על כל תושב שבכמה קווים חדשים ישירים של תחבורה ציבורית איכות חייהם תשתפר ובהם נוער ומבוגרים. "אחדות היא לא מילה גסה. תחובר העיר יחדיו". אומרת רותי פרוז'ן וייץ מעין התכלת אחת היוזמות.

בעצומה עליה התבקשו לחתום כל תושבי העיר כתוב: "אנו תושבי נתניה ושכונותיה, מוצאים עצמנו נהנים מפרי עמל קברניטי העיר באופן קבוע וראוי לציון. עם זאת אנחנו מתקשים להבין את התנהלות העיר בנושא התחבורה הציבורית בכלל, והתחבורה מחברת השכונות בפרט. למשל לא נתפס בעיננו כי צפון העיר מנותק תחבורתית מקרית השרון, וזאת למרות שבצפון העיר ממוקם בית החולים העירוני ושני בתי ספר על יסודיים מובילים בעיר. לאחרונה למדנו כי במכללת נתניה מתקיימים קורסים לתלמידי תיכון, קורסים פתוחים לקהל הרחב ואפילו חוגי ספורט לאוכלוסיה המבוגרת, אבל באופן לא מובן דיירי שכונות הצפון מופלים לרעה מכל, בכל הפעילויות המבורכות האלו, אלא אם הם רוצים לבלות מעל שעה בשני אוטובוסים ברחבי העיר".

בבדיקה שערכו התושבים הסתבר כי המצב מקשה על בני הגיל השלישי אשר מתגוררים בצפון העיר ורוצים לבקר את יקיריהם בבית העלמין של נתניה, מסתבר שהיעדר הנגישות פוגע בתושבי העיר בכל שלב של חייהם.

"בעבר כבר פנינו לגורמים בעירייה בנושא, להפתעתנו קיבלנו תשובות דחיינות ומתחמקות, פעם הציעו לנו למצוא נהגים נוספים, ופעם אחרת ביקשו שנמתין למכרז חדש, שנדחה ונדחה בכל שנה מחדש".

לדעתם חשוב שבעיר המורכבת משכונות תהייה תחבורה ציבורית שתאפשר גישה מכל שכונה לכל שכונה בקו אוטובוס רציף אחד: "ועוד יותר ראוי הוא שהשכונות הוותיקות בעיר, מרכז העיר וצפון העיר, יחוברו בקו אחד לשכונה הגדולה והמתפתחת בעיר – קריית השרון.  לא נתפס בעיננו מצב בו נסיעה שאמורה לקחת 20 דקות במקרה הרע מתארכת למצב של שעה וחצי לכיוון. במצב של היום בו כולנו מנסים להפחית שימוש ברכבים פרטיים עלינו לשים את התחבורה הציבורית בראש מעיינינו ולפעול בהקדם לחבר את כל שכונות העיר. המצב הנוכחי אינו נסבל ואנו דורשים לטפל בעניין ללא דיחוי".

עם פרסום העצומה הוזמנו היוזמים איציק וקנין יו"ר ועד ההורים העירוני, דנה כהן חברת הנהגת ההורים שרת, שי בראון יו"ר הנהגת ההורים דבורה עומר ואודי ארביב יו"ר הנהגת ההורים ביה"ס ביאליק לפגישה עם מ"מ ראש העיריה והממונה על התחבורה אלי דלל.

דלל:  "בעקבות תלונות של הורים על כך שילדיהם מתעכבים בהגעתם למוסדות חינוך ולמתנ"סים שאינם נמצאים בשכונות שבהן הם מתגוררים יזמתי בדחיפות פגישה עם נציגי ההורים מצפון העיר. רשימה של הצעות ובקשות שהוגשו מיד בתום הפגישה למשרד התחבורה שהוא הסמכות העליונה בכל הנוגע לקווי אוטובוסים – לטיפול בטווח המיידי. יש לציין כי בשנת 2021 צפוי רה-ארגון בתחבורה הציבורית הפנים עירונית, שבמסגרתו יתווספו קווי אוטובוס, ישונו המסלולים בהתאם לצרכי התושבים שנבדקו, יוארך באופן ניכר מספר הק"מ של האוטובוסים ותגדל תדירות מועדי האיסוף. עד אשר הרפורמה תצא לפועל אנו מטפלים בבעיות נקודתיות שעולות".

שרית מורדוך טויטו: "הפגישה היתה מצויינת והתנהלה באוירה טובה מאד. אלי דלל ומוטי פנחסי מנהל מחלקת תחבורה ציבורית היו מאד קשובים לצרכים שלנו והציעו פתרונות שיעלו בפני משרד תחבורה שהוא הגורם הקובע בכל מה שקשור לאוטובוסים. יצאתי מהפגישה בהרגשה שהעניין בטיפול ונמצא בעדיפות גבוהה אצל דלל.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות