fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נשים אתן לא לבד. הילה כאן

נשים למען נשים. לסייע לנשים המתקשות לעבור בדיקות רפואיות.
ידידת הנשים. הילה לב רן

תכירו את הילה לב רן, 46 נשואה ואם לשתי בנות מחבצלת השרון. היא פסיכוטרפיסטית במקצועה ומייסדת המיזם Women Friendly הקהילה לטיפול רפואי ידידותי לנשים. מיזם העוסק בתקשורת בין נשים ואנשי רפואה בטיפול בנשים עם טראומה של פגיעה מינית וטראומות רקע אחרות. נשים אלה מתקשות לעבור בדיקות רפואיות, בפרט בדיקות פולשניות, כמו: בדיקות גניקולוגיות, פרוצדורה תחת הרדמה, טיפול שיניים, בדיקת שד,MRI ועוד.

לדברי לב רן רבים המקרים בהם נשים נמנעות לעבור בדיקות רפואיות והרופאים אפילו לא מכירים אותן. "נשים שיש להן הסטוריה של סרטן השד במשפחה שאינן הולכות לבדיקות סדירות, שלא עושות בדיקות פאפ ולא מעקבי הריון ובכך מסכנות את בריאותן. לעיתים אנשי הרפואה נותרים חסרי אונים מול הטיפול בנשים הללו. זה קורה כשהרופאים עובדים תחת לחץ של זמן, בלא הכרות מוקדמת עם הנשים ומבלי שיש להם את היכולת לתת לנשים הללו מענה רגשי במהלך הטיפול הרפואי".

המיזם עוסק גם בצרכים של הנשים וגם בצרכים של הרופאים: "הגישה שלנו  רואה במפגש בין רופא לבין מטופלת כאינטראקציה אחת השואפת להצלחת הבדיקה או הטיפול הרפואי באופן המיטיב והבריא ביותר ומזמינה ליצירת מפגש שוויוני בין אישה לבין הרופא מתוך ההבנה שהמפגש ביניהם הוא מפגש בין שני גופי ידע: הידע והניסיון המקצועי בו אוחז איש הרפואה והידע של האישה אודות עצמה כמו: ההיסטוריה האישית שלה, הקשיים, משאביה ואסטרטגיות ההתמודדות האישיים שלה. שני גופי ידע אלה משמעותיים להצלחת הבדיקה/או הטיפול הרפואי".

איך זה נעשה בשטח?

"זהו מיזם בו פועלות נשות מקצוע, נציגות 'וומן פרנדלי' כמכינות וכמלוות לבדיקות. אנחנו יצרנו מקצוע חדש שלא היה קיים. אני הבנתי שאת מה שאני עושה הרבה שנים אני יכולה ללמד נשים אחרות. תפקידן  לפגוש את הנשים, לאתר את הקשיים הצפויים בבדיקות הרפואיות, לפתח ביחד איתן אסטרטגיות מול כל קושי שהן מציגות כמו למשל: חשיפת הגוף בפני הרופא, בדיקת אגן פולשנית וכד'. ולבסוף לתעד זאת במסמך ייעודי עבור הצוות המטפל כך שגם לנשים וגם לצוות יהיה קל יותר במפגש ביניהם: האישה לא תחווה את הטיפול באופן שמשחזר אלמנטים מהטראומה שהיא עברה, ולצוות יהיו כלים המתועדים במסמך, כיצד לעקוף את הטריגרים שלה. כי עבור אותן נשים הכניסה למרחב הרפואי היא כמו כניסה לשדה מוקשים. יש המון טריגרים".

מי הן הנציגות שלכן?

"הן נשות מקצוע תומך כמו עובדות סוציאליות, פסיכוטרפיסטיות, מיילדות, דולות ופזיוטרפיסטיות רצפת אגן".

למיזם יש קבוצת פייסבוק ' Women Friendly הקהילה לטיפול רפואי ידידותי לנשים' בו חברים אנשי רפואה בהתנדבות העונים לנשים על שאלותיהם כמו כן נשים בעלות נסיון מעידות על טיפולים שעברו. בדף נשאלות שאלות המטרידות את הנשים העומדות בפני בדיקות רפואיות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות