fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתנגדים ל-8500 יח"ד. אסון תחבורתי!

סירקין ופתח תקווה עתרו לבטל אישור ותמ"ל. צפון נתניה עין התכלת חבצלת לידיעתכם
צילום גלעד קוולרצ'יק

תושבי סירקין בעתירה מנהלית לעצירת תכנית רובע סירקין. גם עיריית פ"ת יוצאת כעת כנגד תכנית סירקין, ועתרה בטענה שהתכנית לבניית דירות ומסחר בעייתים מבחינות רבות

תושבי פתח תקווה וכפר סירקין הגישו אתמול (ראשון) עתירה מנהלית כנגד תכנית סירקין, גם עיריית פתח תקווה הגישה עתירה מנהלית לפני מספר ימים. העתירות הוגשו לבית המשפט המחוזי במרכז, בבקשה לבטל את האישור שניתן על ידי הותמ"ל. התכנית אמורה לכלול בנייה של 8,500 דירות ו-250,000 מ"ר למסחר על שטח של 2,600 דונם, כאשר חלק גדול מהשטח הזה כרגע מייוער וצפוי לעבור כריתה מאסיבית.

העתירה של העירייה יוצאת כנגד ההשלכות החמורות של תכנית סירקין על העיר פתח תקווה. וכי יש לתת מענה לצורכי התחבורה המורכבים קודם כל, שכן בלעדיהם צפוי האזור להפוך לאסון תחבורתי חמור הרבה יותר ממה שהוא כעת. ובקשה לבצע את התכנית בצורה מדורגת במקביל להקמתן של תשתיות תחבורה. בעתירה זו של העירייה מודה בעצם ראש העיר, רמי גרינברג, כי מדובר בתכנית מסוכנת ולא טובה לאזור.

העתירה של התושבים כוללת: לעצור את המהלך התכנוני הכושל הפזיז והלא אחראי, לעצור את ההשלכות הרסניות של תכנית סירקין והשפעתן על ציבור רחב של תושבים, למנוע את הכאוס התחבורתי הנוראי באזור מרכזי שכבר עתה סובל מבעיות ועומסי תחבורה, וזאת ללא מתן פתרונות תחבורתיים ראויים לבעיות התשתיתיות המאפיינות את האזור, הדגשת הפגיעה הקשה והישירה באיכות חייהם של תושבי הסביבה, אשר לא ניתן להשלים עימה.

מוביל מטה המאבק בתכנית סירקין, משה פישר: "מטה המאבק למען סירקין שפויה מברך על הידיעה כי עיריית פ"ת מצטרפת לעתירה נגד התכנית לבנות במחנה סירקין כ-14,000 יחידות דיור ללא מענה ראוי בתשתיות , ללא שמירה ראוייה ויד שקולה ואחראית  בשמירה על העצים ובמיוחד ללא מענה תחבורתי ראוי. מטה המאבק מכוון להשגת תכנון שלם, כוללני ואחראי שיתן מענה ממשי לצרכי הציבור ובמיוחד להסעת המונים – מטרו ורכבת קלה משולבים, מתואמים ומעוגנים בתהליכי הביצוע ."

העתירה הוגשה ע"י עו"ד שגיב חנין ועו"ד חן אסלן ממשרד גולדפרב זליגמן ושות' בשם התושבים.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות