fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתנגדים למגדל בן 40 קומות ליד קניון עיר ימים

טלי מולנר רוצה להקדים ולא לתת לתכנית כזאת להתפתח עד שיפתרו בעיות התחבורה
מגדל עיר ימים. 40 קומות

אחרי שהרחיבה את קניון עיר ימים ובנתה מגדל משרדים בן תשע קומות רוצה חברת שיכון ובינוי להקים מצידו הצפוני של הקניון מגדל משרדים ותעסוקה בגובה של ארבעים קומות. השבוע נודע במחלקת ההנדסה על כך שחברת שיכון ובינוי מבקשת לעשות תכנית בניין עיר ולבקש זכויות בניה למגדל ענק שאין גבוה כמותו בסביבה.

"מיד כשנודע לי על כוונת שיכון ובינוי להקים מגדל משרדים נוסף בשטח החניה העילית של הקניון פניתי למהנדס העיר וליו"ר הועדה לתכנון ובניה אלון אלראי בבקשה לעצור בשלב זה את ההליכים לקידום הבניה. אין לי דבר נגד הוספת מסחר ותעסוקה ואני לגמרי בעד פתוח מסחר ותעשייה בעיר אולם לא בכל מחיר ולא בכל מקום. לא יתכן שבצומת הכי עמוסה בעיר המרכזת אליה את כל נתיבי היציאה של שכונות דרום העיר יבנה מגדל מסחרי בן 40 קומות. צומת פולג ,כבר כיום , נחשבת לצומת הכי פקוקה בעיר ואינה נותנת מענה לכמות כלי הרכב המתנקזים אלייה ואל נשכח שעיר ימים עדין לא סיימה את האיכלוס , ובעתיד מתוכננות שכונות חדשות בדרום העיר. ולכן כל עוד לא יבוצעו שיפורים בתחום התחבורה בצומת פולג אני לא רואה כיצד ניתן יהיה להעמיס עליה עוד מגדל מסחרי שכזה ולכן בשלב זה ביקשתי להקפיא הליכי קידום אישורי הבניה של מגדל זה".

בשלב הזה שיכון ובינוי עדיין לא הגישו בקשה אלא הראו את התכניות שלהם לגורמים בעירייה. "הם עדיין בשלב התחלתי, צריך לעצור את זה ואני רוצה להקדים ולא לתת לתכנית כזאת להתפתח. לפי ההדמיה הוא נראה מגדל בבל מפלצתי והוא גם לא מתאים לנוף האדריכלי של המקום".

יו"ר הועדה לתכנון ובניה אלון אלראי עדיין לא ראה את התכנית: "הם רוצים לבנות מבנה למשרדים ותעסוקה ובעקרון אנחנו מכבדים את זה. יש שאלות שצריכות להשאל והיא צריכה להגיע לועדה לאישור תב"ע. החברה עושה תב"ע כדי לקבל זכויות בניה נוספות. אם יש להם כבר זכויות אז יכולת התמרון שלנו מוגבלת אבל אם הם באים לבקש עוד זכויות אז את זה תחליט הועדה".

בהתחשב בעובדה שצומת פולג עמוס עוד לפני שנבנו בתי המלון ונבנו מגרשים ריקים בעיר ימים ופרויקטי פינוי בינוי בקרית נורדאו יביאו עוד אלפי תושבים. מה אתה חושב הפתרון?

"אני רוצה להקשיב וללמוד וברור שבלי לספק פתרונות תחבורתיים הולמים יהיה קושי לאשר תוספת זכויות בניה. אנחנו כבר יודעים מה צפוי להבנות בסביבת דרום העיר. אם ימצאו פתרונות והם ישימים מבחינה כלכלית נבדוק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות