fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרים תעזרי לנו. הילדים שלנו נרדמים בפחד

הערב בשעה 20:45 יפגינו תושבי עיר ימים בבקשה להפסיק הפגנת האתיופים הנמשכת 4 חודשים
רק מרים יכולה. בחנכת מרכז לאתיופים בנתניה

הערב בשעה 20:45 יפגשו תושבי עיר ימים להפגנה שקטה ברחוב אהוד מנור 2 , בקריאה לראש העירייה מרים פיירברג איכר להתערב ולפעול להפסיק את ההפגנות של הקהילה האתיופית בעיר ימים מול ביתה של ראש מחש קרן בר מנחם קרניאל שגרה במקום. המפגינים דורשים ממחש הצגת הסרטונים שנמצאים בידיהם מרצח סלומון טקה בחיפה: "זה כר לא סביר שאנחנו סובלים ערב ערב כבר ארבעה חודשים וראש העירייה לא מתערבת. בהתחלה חברי מועצה מטעם סיעת נתניה אחת תמכו בהפגנות שמתקיימות כל יום בשעות 20:30 ועד 23:00 תוך צרחות ונוכחות מאיימת של מפגינים, שחלקם מחוץ לנתניה. מרים מעולם לא הביעה את תמיכתה בנו התושבים ובסבל שאנו עוברים מדי לילה, הבוקר אני נסעה למשרדו של שר התחבורה כי אכפת לה מהסבל בפקקים, אנו רוצים שהיא תכיר בסבל שלנו התושבים ותפעל לעזור לנו". ולא רק ויקטור בר מתלונן. עשרות מהתושבים ניסו בדרכים שונות לשכנע את המפגינים להפסיק ולא צלחו.

"מחודש יולי. כל ערב. הילדים שלנו נירדמים לכל הצעקות האלימות של המפגינים. כששמעו הילדים את הצעקות "נשרוף את נתניה נכנסו לפחד. אי אפשר לחיות ככה. צריך לעשות לזה סוף" אומרת תושבת עיר ימים שילדיה הולכים לישון עם פחדים.

ראש העיריה בתגובה: "לפני כחודש ביוזמתי הזמנתי אליי את קבוצת המפגינים בשכונת עיר ימים. במשך שעתיים התנהלה שיחה שהסתיימה בכך שהמפגינים הביעו נכונות לחשוב על הדברים ולחזור עם הצעות של הצוות שנבחר לשם כך.

אני מבינה את כאבם של יוצאי העדה האתיופית, קשה להתווכח עם תחושה סובייקטיבית של אנשים שמרגישים קיפוח. במהלך הישיבה אמרתי להם שבכוחות משותפים נמשיך לפעול עם דגש על רגישות ועל הצורך לתת להם הגנה מלאה ולהעניק להם תחושת ביטחון, שלטענתם נפגעה. יחד עם זאת הסברתי להם שדרך המחאה בה הם נוקטים לא מקדמת את המטרה שלהם וגם אם הם צודקים- לא זו הדרך.

חשוב לציין כי נושא מתן אישורים להפגנות אינו חלק מתפקידה של העירייה. מי שמאשר הפגנות הינה משטרת ישראל בלבד. באופן אישי אני סבורה כי יש לחוקק חוק שיאסור על הפגנות מול בתים של נבחרי ציבור וקיומן מול מקומות עבודתם בלבד במידה ואנשים מרגישים צורך לעשות כן.

העובדה שבמחאה זו נפגעת איכות חייהם של אנשים שאין להם קשר לאירוע המצער רק פוגעת במאבקם ויוצרת מתחים וכעסים מיותרים. חרף בקשתי להפסיק את ההפגנות הם סירבו וממשיכים לנהוג בדרכם. על פי בקשות התושבים ועל אף שזה אינו בתחום אחריות העירייה אבקש לקיים פגישה של התושבים עם מפקד תחנת נתניה שזה תחום אחריותו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות