fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי זה מישל בקוס ומה הקשר שלו לנתניה?

הדיירים ברחוב קהילת צפת: שם הרחוב אינו מתאים לנו

דיירי רחוב קהילת צפת בשכונת נוף טיילת, הופתעו יום אחד לראות מודעה קטנה בעיתון מטעם ועדת השמות בעירית נתניה המודיעה על כך ששם הרחוב שלהם "קהילת צפת" עומד להשתנות ולהיקרא על שמו של מישל בקוס, קברניט מטוס אייר פראנס שמטוסו נחטף לאנטבה ב-1976 .

תושבת הרחוב עו"ד תמר סוטיל שלחה מכתב התנגדות לוועדת השמות בשם דיירי הרחוב: "מחובת העיריה היה ליידע ולשתף את הציבור בכוונתה לשנות את השם. ברחוב שלנו יש בניין אחד רב קומות ובו 40 דיירים ומלון ווסט לגון שכתובותיהם קהילת צפת. אנחנו אנשים שומרי מסורת ועם כל הכבוד לטייס מישל בקוס שהוא אישיות ראויה לשבח ולהנצחה שינוי שם הרחוב לשמו אינו מתאים. השם קהילת צפת הוא משמעותי לרבים מהדיירים כאן מעבר לאי הנוחות בהחלפת השם של הרחוב לחדש. זה בכלל לא משנה שאנחנו רק בניין אחד ומלון אחד, יש לנו הזכות כמו לרחוב עם עשרה בנינים ואין סיבה מעשית לשנות את השם. נתניה היא עיר שמתפתחת ושתפאר את שמו ותרומתו של האיש במקום אחר בשכונה אחרת. אם ראש העיר רוצה לעשות מחווה למשפחתו של מישל בקוס ולצרפתים, תוכל לעשות כן עת תקרא רחוב חדש על שמו ואין צורך בשינוי שם קיים".

רחוב קהילת צפת

מתוך ועדה הבחירות נודע כי היות ומישל בקוס חי בעיר התאומה לנתניה ניס היה חשוב לעיריית נתניה לערוך טקס קריאת הרחוב על שמו במקום יפה המפאר את שמה של העיר. תושבי רחוב קהילת צפת שהוא רחוב קטן עם בניין אחד לא אוהבים את זה והשם בקוס לא מתאים להם. אבל ככתובת למלון שתיירים רבים מצרפת מגיעים אליו הוא כן מתאים.

הטייס מישל בקוס שנפטר השנה פעל בגבורה ובאצילות נפש כאשר בעת ביצוע ההפרדה ביקשו החוטפים לשחרר את בקוס ואת 12 חברי צוות האוויר שעמו, אך הוא התעקש להישאר עם הנוסעים הישראלים כיוון שהרגיש אחריות כלפיהם. איתו נשארו גם שאר חברי הצוות הצרפתים. 105 החטופים, בהם בקוס וחברי הצוות, שוחררו כעבור כשבוע במסגרת מבצע יונתן.

רחוב קהילת צפת

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות