fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שאימהות אוהבות

תשכחו מאמא שמסתובבת בשמלת בית מוכתמת וישנה בין הנקה הנקה. אתר האופנה IMAHOT של הגר טהר לב מכפר יונה פונה לאימהות שאוהבות אופנה ומשלבות בהצלחה קריירה, משפחה וכל מה שקשור בסגנון חיים
שיר טימור ומור קפל בהפקה "אקספרס של כלות" (צילום: אורית כץ)
שיר טימור ומור קפל בהפקה "אקספרס של כלות" (צילום: אורית כץ)

לכבוד עונת החתונות, העניק אתר האופנה IMAHOT לשלוש אימהות הזדמנות שנייה להיות שוב כלות לכמה שעות במסגרת ההפקה הפקה "אקספרס של כלות". שתיים מה"כלות" היו שיר טימור (37) ומור קפל דרוקר (38) מנתניה, נשואות ואימהות לילדים, שזכו להתגנדר שוב ובדיוק בשעה 19:00, כשכלות אמיתיות עושות את דרכן לאולם החתונות, הן חזרו הביתה לילדים אחרי יום צילומים ארוך, עייפות אך מרוצות לאללה.

הפרויקט "אקספרס של כלות" הופק על ידי שירי לוינקוף ויצנר מנתניה עבור האתר IMAHOT אותו מנהלת הגר טהר לב מכפר יונה. אגב, גם הצוות שטרח סביב הכלות~אימהות, הצלמת אורית כץ והמאפרת ענת רזמוביץ, הן משלנו, תושבות נתניה. IMAHOT הוא אתר אופנה העוסק בסגנון חיים ומצליח לסחוף אחריו עשרות אלפי אימהות שהתחברו באופן טוטאלי לאג'נדה האימהית החדשנית שהוא מציע. האתר הוא פרי יוזמתה ובעריכתה של טהר לב מכפר יונה, והוא מערער כל מה שידענו וחשבנו עד כה על אימהות.

טהר לב מספרת: "האתר נותן במה לייצוג חדש של אימהות, כזה שעד עתה פחות ניתן עליו הדגש. זו כבר לא עקרת הבית, וגם לא האמא הקרייריסטית שהכרנו. האמא שמייצג האתר היא רב תחומית, כזו שמצליחה לשלב בין בית וקריירה ולא מוותרת על סגנון חיים. הגישה שלי שונה. אני לא מחנכת ולא מדברת על מוצצים וחינוך – כבודם במקומם מונח – אני נותנת השראה, שלמרות האתגר אפשר לאזן ולהמשיך לעסוק במה שהן אוהבות ולהשקיע בסגנון החיים. במציאות אנחנו עצמאיות ומאוד יודעות מה אנחנו רוצות".

"החלטתי ללכת עם הלב וזכיתי לשלב באתר את כל האהבות שלי: כתיבה, אופנה ואימהות". הגר טהר לב (צילום: רותם רייצ'ל חן)
"החלטתי ללכת עם הלב וזכיתי לשלב באתר את כל האהבות שלי: כתיבה, אופנה ואימהות". הגר טהר לב (צילום: רותם רייצ'ל חן)

טהר לב (37), נשואה ואמא לשני בנים, נולדה וגדלה בנתניה. היא יזמית, עוסקת במיתוג וקריאייטיב, ובמשך שנים כתבה בלוג אופנה עצמאי ובמגזינים שונים. הניסיון לאזן בין היותה אמא ואשת משפחה, לבין אהבותיה ועיסוקיה הרבים, לצד החיפוש אחר פלטפורמה שתדבר לאימהות כמותה, הביא אותה להקים את האתר IMAHOT הפונה אל האמא המודרנית האורבנית, רבת הפעלים, מתייחס לאמא כאל אינדיבידואל, היא המרכז, החשובה והמעניינת. התכנים באתר הם נטולי הטפה, ביקורת או שיפוטיות, מעניקים השראה בלי ניסיון לחנך. צוות הכותבות באתר מורכב מאימהות, כולן עובדות מהבית, כחלק מתפיסת העולם של האתר. הן לא מתביישות וגם לא מתנצלות כשהן כותבות על אופנה, עיצוב, אוכל טוב, ובטח על פנאי ובילויים, שלכאורה נתפסים כרחוקים מעולמן של אימהות.

הגר: "לסגנון ולאיכות החיים שלנו יש מקום בחיינו והוא חיוני לתפקוד שלנו. אימהות זה לא רק טיטולים, מוצצים, ודילמות צרכניות. אימהות לא רק יושבות בבית כל היום בטרנינג מוכתם בכתמי חלב אם על החזה – זהו דימוי מוקצן. נכון שהאימהות מאתגרת, אך לצד זה היא גם מספקת, מרגשת, מעניינת ומרתקת. הגיע הזמן להתנתק מהדעות הקדומות. זו דרך ותפיסת חיים שלמה, ולכן מדובר במשהו חדש לגמרי".

איך הגעת לעולם האופנה?

"האהבה שלי לאופנה קיימת מילדות. גדלתי ובגרתי לצד סבתא ואמא שעסקו כתחביב ובכישרון רב בתפירה. באחת מהתחנות בקריירה שלי, עוד לפני שמישהו חלם על חנות וירטואלית, הקמתי חנות מקוונת לאופנה שבה עבדתי כעצמאית מול מעצבות. עסקתי בקניינות, ייבוא ואפילו התנסיתי ביצירת קולקציה משלי. בכל אותו זמן הרגשתי שהלב רצה לשלב את הכתיבה, והכל במקביל לגידול שני בנים במשרה מלאה – תובל בן 14 וירדן בן 13. החלטתי ללכת עם הלב וזכיתי לשלב באתר את כל האהבות שלי: כתיבה, אופנה ואימהות".

טהר לב למדה מדעי החברה באוניברסיטה הפתוחה, כשמרבית הקורסים היו בתקשורת. את התואר סיימה לאחר 14 שנים שבמהלכן, כשהיא רק בת 24, הפכה לאמא. "למדתי במקביל להיותי אמא לשני בנים בהפרש גילאים של שנה, שזה כמו לגדל תאומים, תוך כדי עבודה במשרה מלאה בתחום השיווק, עבודה תובענית שבשלב מסוים הבנתי שלא אוכל להחזיק בה ואז פרשתי לביתי".

בן זוגה, עו"ד אלברט טייב, בעל משרד עו"ד בנתניה, תמך לאורך כלהדרך: "הוא מאוד מאמין בי. ללא הסבלנות שלו וההבנה שאני חייבת לעבור תהליך, להתפתח ולהגיע למקום שבו הכי טוב לי, ספק אם הייתי מגיעה לאן שהגעתי".

מי הכותבות במגזין שלך?

"רוב הכותבות הגיעו אליי אחרי שהתחברו לאג'נדה של האתר. זה התחיל כתחביב, ניסיון של כתבה או שתיים ונמשך. למשל, הכותבת ליאת נוימן גרה בקנדה – זה נפלא שהיום עם הקדמה והטכנולוגיה למרחק אין משמעות. שירי ויצנר, שלמדה איתי בתיכון, היום חיפאית, הצטרפה לאתר לאחר שהמליצו לי עליה ככותבת בוגרת קורס עיתונות אופנה בשנקר. היום היא עורכת את מדור אופנה שגדל מאוד והיא עושה את זה בכישרון רב. אני והכותבות הקבועות שלי כבר שנה יחד בעסק ואנחנו מגדירות את האתר כמיזם, אך שואפות הכי גבוה ורצות למרחקים ארוכים. כולן היום מוכרות בענף, ומזוהות עם מותג איכותי, מה שתורם גם לרזומה ולקריירה האישית של כל אחת".

שיר טימור ומור קפל בהפקה "אקספרס של כלות" (צילום: אורית כץ)
שיר טימור ומור קפל בהפקה "אקספרס של כלות" (צילום: אורית כץ)

מהן הנושאים החמים באתר?

"יש לנו מדור שנקרא IT MOM, שבו אימהות קוראות 'פותחות ארון' ומשתפות אותנו באהבה שלהן לאופנה וסטייל. הן עונות על שאלון זהה ומצרפות תמונות אותנטיות שלהן, זה המדור הכי אהוב והכי נצפה. כמובן שכתבות השער המקוריות שלנו, המלוות בצילומים האומנותיים של מיטב הצלמות, תמיד מעניינות את הקוראות. התארחו אצלנו שירז טל, גילי סער, מעין קרת ועוד. משמח שבתוך עולם שהוא מאוד 'צהוב', אתר שהוא די שונה בנוף, רגוע, מכיל, לא מתחנף, ולא בא לחנך אף אחת, זוכה לכזו תמיכה. זה לא מובן מאליו שאלפי קוראות מחכות מדי שבוע לניוזלטר, ובכלל שנרשמים בימינו לאתר בשביל תוכן ולא בשביל הטבות או מבצעים ".

איך את נמנעת ממסחור?

"אני לא נמנעת, מסחור זו לא מילה גסה, אבל אני שקופה מול הקוראות. אם בכתבה יש אלמנט מסחרי, הוא מזוהה ככזה. יש הרבה היגיון באיזון. אם האתר יהיה רק מסחרי, הוא לא יעניין. מצד שני, גם תוכן מסחרי יכול להיות מעניין – ופה היתרון הגדול שלנו, ביכולת והניסיון ליצור קונספט ולהפוך גם את הבנאלי למעניין ואטרקטיבי".

טהר לב עוסקת גם בשיווק ומיתוג עסקם: "לרוב אני מסרבת לפניות כי כל כולי היום באתר, ואני לא מאמינה בחצי עבודה או במשהו 'על הדרך'. עם זאת, אחת מהפניות שקיבלתי הייתה מאתר ההנצחה לחללי הפיגוע בבית ליד. הגעתי למקום שנפתח למבקרים רק השנה, 21 שנים אחרי הפיגוע הנורא ואחרי אינספור תלאות והתרוצצויות של המשפחות השכולות. יצא שחיפשו איש שיווק, וביקשו ממני לקחת על עצמי את התפקיד. למרות שזה רחוק שנות אור מהעולם שלי, זה התחיל כניסיון והתגלה כמאוד מוצלח לשני הצדדים, תוך תקופה קצרה אני כבר רואה במקום הזה בית של ממש, ואני מרגישה מחויבת לעשות הכל כדי שהמקום ימשיך לפעול ונצליח להופכו לאתר שוקק חיים. היום אני אחראית על פיתוח התכנים, יח"צ, תקשורת ואירועים שזה המון עבודה ואתגר לא קטן. הכל אני עושה בהתנדבות מלאה כתרומה לקהילה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות