fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה בארץ: מכשיר חדשני להצלת חייהם של פגים

ד"ר אריה סימונדס

תינוקות שנולדו בשלב מוקדם של ההריון ו/או סבלו מבעיות שהתרחשו במהלך ההריון או הלידה עלולים לסבול מבעיות בדרכי הנשימה, עד כדי סכנת חיים. אחד הטיפולים המוצעים כיום הינו הזרמת גז NO (NITRIC OXIDE) לכלי הדם בריאות על מנת להרחיב אותם ולאפשר כניסת אוויר מיטבית.

המכשיר שמבצע את הזרמת הגז ושולט על קצב ההזרמה והמינון עבד עד כה בנפרד ממכונת ההנשמה, מה שחייב את צוות הפגייה לפקח באופן ידני על קצב הזרמת הגז והמינון – בהתאם למדדי ההנשמה בזמן אמת. המכשיר החדש הנקרא NOXBOX העובד בתיאום אוטומטי בין מכונת ההנשמה להזרמת הגז.

ד"ר אריה סימונדס
ד"ר אריה סימונדס (צילום: באדיבות לניאדו)

הפגייה בלניאדו השתמשה באופן ניסיוני במכשיר החדשני בשבוע שעבר במקרה שדרש טיפול בגז NO, ולאחר בחינה מדוקדקת שלו הוחלט לרכוש אותו. מדובר בפגייה הראשונה בישראל שתצטייד במכשיר ובכך תשפר את סיכויי ההישרדות של הפגים המאושפזים במצב קשה.

ד"ר אריה סימונדס, מנהל הפגייה בלניאדו: "מדובר במכשיר מציל חיים. לאחרונה טיפלנו במקרה קשה מאוד של תינוקת שסבלה מדימום בתוך הרחם ולחץ דם ריאתי גבוה. אני מאמין שהשימוש במכשיר איפשר לנו להמנע מחיבור התינוקת למכונת לב-ריאה (אקמו) ולהציל את חייה".

נדב חן
נדב חן (צילום: באדיבות לניאדו)

אתי ליטי, אחות אחראית בפגייה: "המכשיר החדש מקל מאוד על עבודת הצוות הסיעודי בפגייה ומאפשר לנו להתמקד בטיפול בבעיות קליניות המחייבות מגע אנושי".

נדב חן, מנכ" לניאדו: "הצלת חיים היא ערך עליון עבורנו כהנהלת לניאדו. נמשיך להצטייד במכשור רפואי הטוב ביותר הקיים בשוק על מנת להעניק טיפול רפואי מיטבי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות