fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לך תעשה טובה לדג

בהליכת בוקר בחוף ינאי אריה אשר דאג לדג
דג כפוי טובה. אריה אשר

 

"איזה דג כפוי טובה" אומר אריה אשר מגבעת שפירא. אתמול, יום ג' הלכתי הליכת בוקר בחוף ינאי לכיוון צפון אל עבר שפך נחל אלכסנדר. כמו שאני עושה בכל בוקר כהרגלי אני הולך יחף כבר הרבה מאד שנים. בדרך חזרה מהנחל כמה מטרים משפת הים שכב לו דג כשהוא פוער את פיו ומראה סימני חיים".

הדג שכנראה הגיע לים מנחל אלכסנדר נשטף עם הגלים אל החוף. אמנון הוא דג שחי במים מתוקים וכנראה התקשה להסתגל למליחות של הים. רחמיה של זוגתו, שהיא אישה טובת לב נכמרו על הדג והיא בקשה מאריה להחזיר אותו למים: "בבעיטה קלה ברגל ימין החזרתי אותו אחר כבוד למים וחטפתי מהסנפירים שלו שתי דקירות בשתי אצבעות רגל ימין, לא הרגשתי משהו מיוחד. במשך היום החלה הרגל לכאוב, להאדים ולהתנפח ואני לא יכולתי לדרוך עליה.  בערב כשהכאבים גברו נסענו למר"מ. הרופא בדק ומיד נתן לי זריקת אנטי טטנוס וצייד אותי באנטיביוטיקה וגם הוסיף בחיוך: 'אל תשמע בקול אישה'.

זיהום מסוכן ברגל. דקירה ממושט

הרופא גם הסביר שזה היה דג מסוג אמנון (מושט) שדקירה מהסנפירים שלו יכולה להעביר חיידק שנמצא בבריכות דגים. החיידק מסוג 'ויבריו וולניפיקוס' המתפשט בדם יכול לגרום למחלה קשה בחלקים נוספים של הרגל או היד עד כדי כריתה.

אשר: "אז יש לי שתי הצעות טובות: לא להתעסק עם דגים ובפרט לא עם אמנון טרי (בקפוא החיידק לא חי) ודבר חשוב עוד יותר הוא שאם נדקרתם מסנפירים של דג – לכו מיד למיון כדי למנוע התפשטות הזיהום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות