fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לטייל קרוב לבית – תל קקון

תל-קקון באדיבות מועצת עמק חפר

מקום בעמק חפר להגיע אליו, לספר לילדים על קרבות אמיתיים שהיו באזור והגנו על הרצועה הצרה של המדינה. תל קקון הנמצא בין כפר גן יאשיה לאמץ בעמק חפר הוא מקום יפה לטייל בו עם כל המשפחה. הוא גבעה ירוקה המתנשאת לגובה 52 מ' למרגלות שרידי מבצר ממלוכי – צלבני עתיק יושב במקום בו היה  הכפר הערבי קקון שהיה עוין ליישוב היהודי ארם קום המדינה. המקום עצמו הוכרז כגן לאומי ויש במקום פינות ישיבה ושבילי הליכה מתאים למטיילים שאוהבים אוטנטיות של נוף קדומים. במהלך מלחמת העצמאות ב-5 ביוני 1948 נכבש הכפר, תושביו עזבוהו ולא הורשו לחזור אליו. כיום שוכנים על אדמות הכפר המושבים גן יאשיה, אומץ, עולש, וחניאל, ושטחי המועצה האזורית עמק חפר.

בקקון ובסביבה גידלו הערבים בזמנו אבטיחים מתוקים וגדולים שגודלו רק במי הגשם וללא השקיה. הם היו מובלים בשיירות גמלים, ועל רפסודות במורד נחל אלכסנדר, עד למינת אבו זבורה, המפרץ הקטן שבמכמורת. לאחר הכרזת המדינה נכבש הכפר בו ישבו כוחות עירקיים ותושביו סולקו על ידי לוחמי חטיבת "אלכסנדרוני" ש –  16 מלוחמיו נהרגו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות