fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמו מוסקווה וקייב

בולמש: המון כסף לעיריה. יואל אלראי: ברכה לבטלה
קניון מתחת לכיכר העצמאות - לא מציאותי

חבר מועצת העיר אפרים בולמש המחזיק את תיק התיירות העלה לסדר היום של מועצת העיר שהתקיימה השבוע הצעה להקמת חניון ענק וקניון תת קרקעי מתחת לכיכר העצמאות שיחבר בין רחוב אושיסקין עם רחוב דוד המלך. בולמש מתכוון למרכז קניות ובידור, בתי קולנוע בתי שעשועים בסגנון הכיכר האדומה במוסקבה וכיכר העצמאות בקייב: "אין ספק שהקמת מאות מקומות חנייה מתחת לכיכר העצמאות תיתן חיים לכיכר העצמאות ולמרכז העיר ותחייה מחדש את המרכז התיירותי של נתניה. באם ירצו לעשות אטרקציות ומתקני תיירות על הכיכר הרי הם יהיו נגישים כיוון שתהיה חניה שתאפשר נגישות אליהם. זו הצעה שהעליתי במשך שנים רבות ואני מבקש להעלותה לדיון במועצת העיר. העלויות יכולות להיות  אפסיות לעירייה ומאידך זיכיונות במכרזים אף יכניסו לעירייה מאות מיליוני שקלים".

אפרים בולמש צילום רן אליהו

בולמש לא טועה. מצוקת השטחים הפנויים בישראל מובילה את מנהל התכנון במשרד האוצר לצאת מהקופסה ולגבש מהלכים שיעודדו את שוק הנדל"ן לעבור לבנייה תת־קרקעית שהיום אינה מפותחת בארץ בעיקר בגלל העדר כדאיות כלכלית.  לא רק תשתיות ומקום מיגון להמונים אלא נדל"ן מניב: מסעדות, חנויות ומועדונים וכמובן חניה.

כבר בימיו של ראש העירייה לשעבר יואל אלראי החלו לתכנן חניה תת קרקעית מתחת לכיכר העצמאות ובה 500 מקומות חניה: "זה עמד על סף ביצוע אך כשצבי פולג נבחר לראשות העיר התכנית נגנזה עמוק במגירות".

יואל אלראי צילום רותי ברמן

לחפור את הכיכר לעומק של מספר קומות זה יקר וזה מצריך בדיקות סביבתיות ועוד: "צריך לראות מה יהיו ההשפעות על הסביבה, מה השימושים ומה התקציבים. ובעיקר האם אנחנו רוצים שנתניה תתחרה בתל אביב. אם זו הכוונה הרי שזו ברכה לבטלה" אומר אלראי ומוסיף: "הנתונים האובייקטיבים בנתניה בהשוואה לתל אביב הם פרובינציונאליים. השאיפה להביא עוד ועוד תיירים ולבנות עוד ועוד בתי מלון היא משאלת לב יפה אבל, היום גם לערים אחרות זה קשה. נתניה היא לא פנינה בכתר, היא מתאמצת לתת כמה שיותר אך היא לא תיהפך לעיר תיירות של ממש".

בתשובה לבולמש אמרה פיירברג – איכר כי היתה חשיבה בנושא עוד בתחילת הקדנציה שלה:  "הגענו למסקנה שזה לא נכון להקים שם חניון כי המיקום לא מתאים ומספר הרכבים שהחניון הזה יכיל לא יצדיק את העלות". כמו כן, לדבריה הבנייה תנתק את החלק הצפוני מהחלק הדרומי למספר שנים. פיירברג ציינה כי גם הרעיון להקים  תת קרקעי בכיכר המייסדים  נמצא לא מתאים מבחינת התנועה. אולם גם שם אין למכוניות מהיכן להיכנס ולצאת".

מהנדס העיריה ארז טל,  ציין כי יש בגן דוד המלך קיימת תב"ע מאושרת לחניון תת קרקעי ל- 600 כלי רכב, אולם לא נמצאה לו כדאיות כלכלית, וגם הועדה לשמירה על החופים לא תאשר תכנית כזו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות