fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוחננוב בחר בהצלחה

עשה לבוכרים מה שהקוסקוס עשה למרוקאים. חוגג 40 בפריזמה חדשה
יוחננוב - גם אוכל תורכי. צילום שונית וייס

השף רון יוחננוב עזב קריירה יציבה לטובת המטבח ופתח את מסעדת "מאמא רעיה" שנסגרה אחרי חודשים ספורים. המשבר היה קשה והביא איתו 45 קילו נוספים של צער. הוא בחר בהצלחה והיום רון מנחה סדנאות בישול ואפייה, יש לו בלוג ואתר עם מאות אלפי עוקבים, טור קבוע במאקו וגם ליין חדש של תבלינים. השבוע הוא חוגג 40 ומרגיש גאה על שהצליח "לעשות לבוכרים מה שהקוסקוס עשה למרוקאים"

במטבח צילום שונית וייס

רון יוחננוב, שף ואיש מכירות מקרית השרון חוגג השבוע 40. הוא נשוי ואב לשתי בנות בוגרות. כבר בשמו אפשר להבין שהוא בן העדה הבוכרית והוא נושא את מוצאו בגאווה. בשנה האחרונה הוא עוסק גם בכתיבת בלוג אישי ויש לו אתר משלו עם מאות אלפי עוקבים בו הוא מפרסם את המתכונים שלו. הוא מלמד ומנחה סדנאות בישול של מטבחי עדות ועמים, מלמד בקורסים לאפייה ב"שפייז" שהוא בית ספר עם הסמכה של משרד העבודה בפתח תקווה, בבתי ספר מוכרים לבישול, ובנתניה הוא מלמד בויצ"ו קנדה סדנאות בישול ואפייה. הוא מופיע בתוכנית הבוקר של פאולה וליאון וכותב טור מתכונים קבוע באתר מאקו.

עד גיל 30 הוא עשה כל מה שלא מצפים מבחור שגדל בהארלם של נתניה. הוא למד במכללה למנהל עסקים, עבד בחברת ביטוח כמנהל נכסים. הייתה לו קריירה יפה עם רכב צמוד ומקום עבודה משעבד. הוא גר בקריית השרון שהחלה לצמוח והיה מבין עמודי התווך של השכונה: פעיל חברתי וקהילתי וחבר בוועד השכונה. הוא יצר קבוצת נטוורקינג בה הפגיש תושבים שהם בעלי עסקים עצמאיים: "הבנתי מיד שהנטוורקיג מספק הזדמנות מצוינת להיכרות עם אנשים חדשים ובמיוחד בשכונה כמו שלנו שיש בה פוטנציאל שמאפשר יצירת קשרים עסקיים ענפים".

רון נולד בשכונת נורדאו למשפחת עולים בת עשר נפשות מאוזבקיסטן, עבר ילדות מאתגרת בשכונת עולים במשפחה קשת יום עם הורים שהתקשו להתאקלם. מרבית אחיו התחנכו בפנימיות: "חוויות הילדות שלי הן שעיצבו את האישיות שלי. בגרות מוקדמת, יציאה מהבית בגיל צעיר, נישואין בגיל 21, אב צעיר עם משכנתא".

רון בסדנא בבית ספר לבישול

מה היה בשבילך המטבח?

"המטבח של אמא היה תמיד ברקע. היא בישלה בסירים גדולים כמויות גדולות. כשחבריי גלגלו כדור בחצר למטה, אני גלגלתי קציצות עם אמא שלי והכנתי עוגיות. כשאשתי הגיעה לראשונה לבית הוריי היא התפעלה מזה שיש לנו בבית שקים של תפוחי אדמה ותבניות שלמות של ביצים ושאלה אם אנחנו מסעדה".

מבין ההרצאות שהגיעו לקבוצת הנטוורקינג בקריית השרון היו כאלה שעודדו יזמות ובעלי עסקים לפרוץ מחסומים. הרצאות להגברת המוטיבציה.

"בהרצאות כאלה תמיד מאיצים בך לפרוץ גבולות, לא להיתקע במקום, להמריא עם החלומות. זה נראה מאד סקסי להיות עצמאי. גם אני רציתי. הייתי שכיר מכובד אבל משועבד. ידעתי מה אני יודע ומה אני מסוגל. אני יודע לבשל, להפיק אירועים, אני טוב בשיווק ובמכירות ויש לי יכולות. התחלתי לחשוב איך אני ממנף את כל כישוריי ביחד. ואז בוקר אחד, בעוד אני עומד בפקק, צלצלתי לאשתי והצעתי לה שנזמין כמה זוגות חברים ואלמד אותם את סודות הבישול הבוכרי, שאעשה להם סדנא בבית שלנו. לפני כן לא עשיתי סדנאות כאלה. הכרתי את השפים אהרוני, קומרובסקי, גורן מתוך צפייה בטלוויזיה. הרגשתי שיש לי משהו בידיים לעבוד איתו. אני מביא משהו אחר. את סודות הבישול והאפייה של העדה הבוכרית. משהו להתגאות בו. הרגשתי שגריר של העדה ורציתי לעשות לבוכרים מה שהקוסקוס עשה למרוקאים".

מאז הוא מנחה סדנאות אוכל בוכרי ומטבחים נוספים, פתח את המסעדה "מאמא רעיה" בשכונה וסגר אותה אחרי כשנה כשנקלע לקשיים, עלה במשקל, שינה תפיסת חיים, אורח חיים ופילוסופיה של החיים וחושב שהמשבר הזה היה צריך לקרות לו כדי שישנה את תפיסת עולמו. בימים אלה יש לו הרצאה אותה הוא מעביר לגופים ציבוריים וחברות פרטיות על ההצלחה והפרסום להם זכה, על השנים הקשות והמשברים שעיצבו אותו מחדש.

"אחרי שעשיתי סדנאות אוכל בוכרי בביתי לקהלים מצומצמים, הרמתי בוקר אחד טלפון לבית ספר "לגעת באוכל" שהעביר סדנאות אוכל הודי, תורכי, מרוקאי אמרתי לעצמי הנה אני בא ומציע לו עוד נישה: אוכל בוכרי".

זו הייתה ההזדמנות הראשונה שרון קיבל בקריירה הקולינרית שלו. אחרי מספר ימים הוא כבר הוזמן לאירוע פרטי להעביר סדנא מטעם בית הספר לבישול בשם: "סודות המטבח הבוכרי". הוא התמלא גאווה על כך שהציבור התחיל לזהות את האוכל האוטנטי הבוכרי כמו אושפלו, באחש, מאפים ממולאים בשר, כיסונים ועוד, הם גילו מטבח מלא טעמים מסעיר. אנשים יצאו מופתעים.

"עד היום, הנחיתי ולימדתי בכל אקדמיה את הבישול הבוכרי: פור-שף, ספייסס, בולטאפ, סטודיו לבישול ועוד בתי ספר מקצועיים. עשיתי אירועים וארוחות נישה. התאהבתי ברעיון לעמוד מול אנשים ולשתף אותם בידע שלי, תוך מתן טיפים ושיטות אפייה".

רון יוחננוב בסדנא לפני הניתוח צילום נורית פלד

היום שאחרי "מאמא רעיה"

בעת שעסק בהעברת סדנאות בישול, החל לחשוב איך הוא ממשיך להתפתח. "כשפעם אמרו לי לפתוח מסעדה נרתעתי. בסוף החלטתי לעשות צעד גדול לעתיד. לקחתי את כל הכסף שחסכתי ופתחתי את '"מאמא רעיה" במרכז דוד. שהייתה מסעדת אוכל ביתי כאשר בכל יום היה אוכל של עדה אחרת. לשבת הייתי מבשל סירי ענק של אוכל בוכרי, מרקים וכיסונים ובשעה 12:00 בצהרים הסירים התרוקנו. עבדתי לבד כמו חמור. באותם חודשים זנחתי את הסדנאות ואת ההרצאות ואת השיווק. הגיע מבצע 'צוק איתן' והמסעדה התרוקנה. חצי שנה אחרי שפתחתי את המסעדה נקראתי לבנק. שם הודיעו לי שהם לא מוכנים לגבות אותי. חזרתי הביתה בטירוף של להכין אוכל למסעדה לשבת, לספק הזמנות והרגשתי רע. אמרתי לרעייתי שאני מקבל התקף לב ושתזמין אמבולנס. הייתי בן 34. זה היה התקף החרדה הראשון שחוויתי, התגברתי על זה אבל לא התגברתי על ההפסדים הגדולים שספגתי עם סגירת המסעדה. הבנתי שהפרק הזה בחיי הסתיים והוא לא יחזור".

רון אוהב מאד לבשל ונהנה מאד לראות אנשים נהנים מתבשיליו, ילדים שחוזרים מבית הספר אוכלים אצלו. כשהמסעדה שלו נסגרה השכונה הייתה באבל. זו הייתה נקודת שבירה אותה לא יכול היה לסבול. הוא לא סיפר לאחיו על הקשיים שלו, לא ביקש עזרה מאף אחד והמשיך להציג מצב "הכל בסדר": "האגו כרסם בי, חשבתי שאני חייב להציג דמות של אדם חזק ומצליח כי זה גם חלק מהמנטליות שלי, כך התחנכתי".

המכה הכלכלית הייתה קשה. גם הבריאות שלו נפגעה. הוא עלה 45 ק"ג במשקלו והגיע למשקל של 125 ק"ג, גם סיבוכים רפואיים הופיעו. היה עליו להתמודד עם סגירת המסעדה והקשיים שהיו בתוכה. אשתו עודדה אותו והוא עבר ניתוח קיצור קיבה. היום, הוא שומר על אורח חיים בריא, מתעמל שלוש פעמים בשבוע, מבשל אוכל בריא ומשמש דוגמה גם לבנותיו. "משהו טוב קרה לי מהמכה הזאת. היום אני עושה את הבחירות שלי. אני עדיין לומד מטעויות העבר אבל גם מנסה להמציא את עצמי מחדש".

לפני שנה הוא החליט לשנות דרך: "שנים שאני פעיל בפייסבוק ובאינסטגרם ומעלה תמונות של מאפים ותבשילים שאני מכין, מספק הצצה מחיי היום יום שלי, מייצר קהילה גדולה של עוקבים בציפייה שיגיעו לסדנאות שלי. ראיתי במהלך הזמן שאנשים צמאים ליותר מאשר תמונות. הבנתי שעליי לשתף את הקהל שלי בידע בלי לצפות לתמורה וכך אני עושה. התפיסה שלי הייתה שגויה. יש לי מתכונים שאין לאחרים, בעיקר אוכל עדתי. אני מנסה להביא את המטבח הפשוט, האותנטי, בלי מניירות. כמו שהוא עם נגיעה עדכנית, עם טיפים שמשדרים את חוויית הבישול".

רון הוא בלוגר, מתכונאי ומוביל דעה עם מאות אלפי עוקבים אחרי חוויות הבישול שלו. מאז שהקים את האתר שלו הצטרפו אליו 80 אלף איש בתוך ימים ספורים, שעוקבים אחריו באדיקות. בקבוצת הבוטיק שהקים אנשים מדברים על אוכל ומתעסקים באוכל. בבלוג שלו "מבשלים ואוכלים עם רון יוחננוב״ הוא מפרסם את המתכונים שאנשים חיכו להם.

"היום כל מתכון שאני מעלה בפייסבוק מגיע למיליון איש ובאינסטרגרם לעוד יותר. יש אינטראקציה של אנשים, הם משתפים, מחווים דעה ומעבירים עצות".

אצל פאולה וליאון

האם אפשר להתפרנס מזה?

"כן. תוך שיתופי פעולה עם חברות. כפרזנטור של חברות ומוביל מותג. לאחרונה מופיע מתכון שלי על שקית של "שימרית". אני גאה שבחרו בי ואנשים מזהים אותי עם המתכון".

הוא מופיע עם ההרצאה שלו בשם "מתחברים להצלחה" בפני ציבור עובדי חברות מסחריות ועובדי הייטק. "בהרצאה אני מספר על הילדות, על החלום, על הקשיים והמשברים, על שינוי קריירה, על הטעויות ואיך התחזקתי אחרי הכל. על הניתוח ועל שינוי הגישה. בהרצאה שלי אני דווקא לא ממליץ על הניתוח וממליץ על תמיכה וליווי אישי לירידה במשקל. לעשות שינוי בתפיסה גם אם זה דורש ליווי פסיכולוגי כדי לקבל חיזוקים. היום אני זה שמדבר על אוכל, מתעסק עם אוכל ולא יכול ליהנות ממנו. שנתיים אחרי הניתוח אני מקפיד לשמור על אורח החיים כי אני יודע שכל סטייה מן הדרך יכולה להחזיר אותי לממדים גדולים. אני בחרתי באורח בריא מכל הבחינות. אני בוחר להתעסק במה שעושה לי ולגוף שלי טוב. אני מבלה עם אנשים שעושים לי טוב, שמעודדים אותי, שמפרגנים ומחזקים. אני עושה את הבחירות שלי תוך חשיבה ברורה שאני רוצה לעטוף את עצמי באנרגיות טובות".

שמח במטבח. המורה יוחננוב

אחד הפרויקטים שלו שהוא גאה בו במיוחד בו הוא ההדרכה שהוא עושה בבית הספר ויצו קנדה: "כשאני יודע שתלמיד מגיע לבית הספר רק בזכות השיעורים שלי זה ממלא אותי בריאות. אני מייצר לתלמידים האלה תכנים שיימשכו אותם להגיע לבית הספר".

היום הוא ממשיך לצלם ולהעלות את המתכונים שלו, מופיע בתוכנית הבוקר בטלוויזיה פאולה וליאון וכותב קבוע במאקו. הוא חולם להוציא ספר מתכונים משלו ולצלם תוכנית טלוויזיה.

"אחד החלומות שלי הוא להיכנס למטבח שלך. אני לא יכול להיכנס פיזית למטבח שלך אבל אני כותב בשבילך מתכונים. לאחרונה, הוצאתי ליין של תבלינים שיימצאו על המדף במטבח שלך. תבלינים על בסיס טבעי כמו מלח שום, תערובת לדג, תערובת לצלי, לממולאים, לאנטי פסטי, בסך הכל 14 תערובות אותן אני מייצר במפעל, הכל טבעי ובלי חומרים משמרים. הקו הראשון של התבלינים נמכר כולו ובהמשך ניתן יהיה לרכוש אותם דרך האתר. אני מאמין שהקשיים שעברתי מחזקים ומחשלים, שחלומות מתגשמים ואני בדרך להגשים אותם".

קאפקייס צילום רון יוחננוב

 

קאפקייקס שוקולד וקצפת / רון יוחננוב

כ- 12 קאפקייקס (תלוי בגודל השקעים)

חומרים:

140 גרם קמח

1 כפית אבקת אפייה

5 כפות קקאו איכותי

100 גרם חמאה

2 ביצים

180 מ"ל חלב

150 גרם סוכר

קורט מלח

תמצית וניל

50 גרם שוקולד צ'יפס/מטבעות (לבן/מריר/חלב)

בננה חתוכה לפרוסות

לקצפת:

250 מ"ל שמנת מתוקה קרה

2 כפות אבקת סוכר

2 כפות אינסטנט פודינג וניל

תמצית וניל

לקישוט:

סוכריות לקישוט / אוראו / קינדר

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות.

בקערה גדולה מערבבים יחד את כל הרטובים: חמאה מומסת, ביצים, חלב, סוכר, מלח ווניל עד שמתקבלת תערובת אחידה.

מוסיפים את הקקאו, הקמח ואבקת האפייה ומערבבים במהירות עד לקבלת תערובת אחידה.

מעבירים לתבנית שקעים מרופדת בעטרות נייר וממלאים עד לכ-2/3 מגובה כל שקע.

מפזרים מעט שוקולד מריר מעל כל קאפקייק ומניחים פרוסת בננה.

אופים במשךכ-14-20 דקות, או עד שהקאפקייקס מוכנים.

מקררים היטב

הכנת הקצפת: שימו לב לטיפ החשוב. מקפיצים את השמנת המתוקה עד ליצירת מרקם מוס.

לאחר מכן מוסיפים את האבקות ומקציפים שוב עד לקבלת קצפת יציבה מאוד.

מעבירים לשקית זילוף ומקשטים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות