fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיפה של אמא – תכשיטים מחלב אם

עם שני זוגות תאומים היה לה הרבה חלב - עדן לנג מייצרת תכשיטים עם DNA
ארבעה ילדים זה שמחה

על תכשיטים מחלב אם כבר שמעתם? אז כן, מסתבר שיש כזה טרנד שהולך ותופס תאוצה. לעדן לנג מבת חפר הייתה תקופה בה הניקה לאורך ארבע שנים ארבעה תינוקות, חלב היה לה בשפע וכך נחשפה לתכשיטים האורגניים האלה, שנושאים את ה-DNA של האם המניקה. ביום היא פורחת בבית עם הילדים ובלילות עסוקה בייצור התכשיטים. אם תשאלו אותה, היא תמיד תרצה עוד עוללים

עדן לנג  אוהבת ילדים. מאז ילדותה היא ידעה שיהיו לה הרבה. כשהתגלו בעיות פוריות, החליטו עדן ובעלה, אביתר, שהם רוצים תאומים. לאחר שנולדו בן ובת: אגם ואופק – היום בני חמש, עדן נשארה איתם במשך שלוש שנים בבית, כשבמהלך תקופה זו כבר נולדו בר ונועם, זוג בנות תאומות, היום בנות שנתיים.

אוהבת עוללים. עדן והילדים צילום עצמי

"אני הפרסומת הכי טובה לחלב אם", אומרת עדן, שהניקה במשך ארבע שנים ארבעה תינוקות: "עד גיל שנתיים הנקתי את התינוקות שלי ללא עזרה. למדתי להסתדר לבד. ההנקה גם אם היא קושי המקבע אותך לבית ולילדים הרי שזה זמני. נשים שהניקו מספרות לי היום שהן מתגעגעות לתקופה הזאת – לתחושות שיש בהנקה, לקשר האינטנסיבי עם התינוק".

לפני שנה, כשהייתה בשלבים האחרונים של הנקת התאומות, עשתה עדן פרנסה מהחלב שלה והחלה לייצר תכשיטים מחלב אם אותם היא מפיצה בדף הפייסבוק שלה: "טיפה של אמא" – תכשיטים מחלב אם. תכשיטים הנושאים את ה-DNA של האם המניקה. "זו דרך להעניק לאמא מזכרת אורגנית מהתקופה הזאת", היא אומרת.

 

איך הגעת לזה?

"לא שמעתי על זה ולא ידעתי שזה קיים ולא ידעתי שגם בארץ יש יוצרות. ערב אחד, כשהילדים הגדולים צפו בסרטון ביוטיוב, עלתה במקרה כתבה באנגלית על אישה שנאלצה להפסיק להניק למרות שהיה לה הרבה חלב. היא סיפרה שהיא מאוד רצתה מזכרת מהתקופה הזאת וכשנודע לה שיש מישהי שעושה תכשיטים מחלב אם היא פנתה אליה וזו עשתה לה מזכרת. באותו הזמן הנקתי את התאומות, זה נגע לליבי והחלב פשוט נזל ממני. רציתי לנסות ולראות איך זה יוצא. חלב הרי יש לי בשפע".

תכשיט צילום אדוה בר לב

חלב אם בשפע

עדן חיפשה באינטרנט והגיעה לאישה בארה"ב שעושה תכשיטים מחלב אם: "הגעתי לאישה מאוד מוכשרת וכשסיפרתי לה שאני מישראל ואני מניקה תאומים, זה נגע לליבה. היא הסבירה לי את השיטה שלה, שלחה את ה"מתכון", שיתפה בסודות המקצוע וגם תמונות של תכשיטים שהיא עשתה. באותה עת לא ידעתי שיש בארץ מישהי שעושה את זה. היום, אני יודעת שיש. האישה האמריקנית הייתה כל כך טובה, שהיא שלחה לי לינקים לכל החומרים הנדרשים והאביזרים הנלווים לתכשיטים. האישה הזאת נתנה לי מקצוע ואני מודה לה על כך כל יום. אני חושבת שהיא פשוט אישה נפלאה. אז עשיתי סקר שווקים, חיפשתי מידע ולאחר, שבמשך חודשים, עשיתי המון ניסיונות עם החלב שלי, הגעתי לפני שנה לדרך המיטבית לייצר תכשיטים מעוצבים ומסוגננים".

חלב מתקלקל ובטח יש לו ריח. איך משמרים אותו בתכשיט?

"אני מבקשת מהאם המניקה חמישה מיליליטר חלב אם שמגיע אלי באמצעות שליח. את החלב אני מייבשת ומשמרת וכאשר הוא הופך קשה אני כותשת אותו לאבקה ומערבבת את האבקה עם חומר מיוחד שמקשה אותו בתוך 24 שעות לאבן קשה. החומר הזה הוא שקוף והצבע של התכשיט הוא צבע החלב. זה יכול להיות צהבהב, לבן וגם בחלב אם כחלחל נתקלתי. אני עושה לנשים תכשיט שהן יענדו כמזכרת. רבות מהלקוחות שלי מתכננות להעביר את התכשיט לבנותיהן ולהעניק להן אותו בחדר לידה בעת שיילדו להן נכדים. אני מחברת את האם ל- DNA שלה, שהוא גם החיבור שלה לתינוק, דבר שיעבור בירושה במשפחה. גם אני מתכננת להעניק לבנותיי כשיהיו בחדר הלידה את חלב האם שינקו ממני כמזכרת".

כפות רגליים צילום אדווה בר לב

כמה זמן יכול תכשיט אורגני להחזיק?

"זה קשה כמו אבן, זה לא נהרס וזה יכול להחזיק כל החיים. היות ורציתי שהתכשיטים יהיו ברי השגה, אז המחיר שאני מבקשת הוא 300 שקלים וזה לא בשמיים לעבודת יד".

איזה תכשיט נשים מעדיפות?

"אני משבצת את האבן מחלב אם בשרשראות כסף, זהב וגולדפילד. יש בנות שאוהבות עיצוב אישי. אני זורמת איתן, נכנסת לראש שלהן, מעצבת להן ושולחת תמונה. יש נשים שרוצות כמזכרת פסלון קטן של תינוק או פסלון של כפות רגלי תינוק, שזה מתוק במיוחד. נשים אוהבות תכשיט עם פנינה מחלב אם או מספר פנינים, שרשרת עם כף יד, תליון עגול עטוף בכתר גם כצמיד. יש לי קטלוג יפה שצילמה אדווה ברלב וכל הפריטים שם נוצרו מהחלב שלי".

תכשיט אורגני. צילום אדווה בר לב

הבחורה מוכשרת

עדן ניהלה בעבר חנויות של רשתות בקניונים. בעלה, אביתר לנג, מוכר לנו כעיתונאי ופרשן ספורט לשעבר. היום הוא סוכן ביטוח וסוכן שחקני כדורסל. יש לה כישרון גם בתחום האוכל ובעברה המקצועי עשתה סדנאות אוכל לאנשים פרטיים, בעיקר, סושי, אוכל טריפוליטאי, מרוקאי וטבעוני. הלהיט שלה היה סושי.

עם ארבעה ילדים קטנים מתי יש לך זמן לעבוד?

"אני מאד יסודית וכל מה שאני עושה צריך להיות מדויק. למדתי תכשיטנות דרך האינטרנט, עשיתי עבודת מחקר במשך שנה וגיליתי עולם ומלואו. נכנסתי לזה בכל הכוח ואני עובדת בעיקר בשעות מאוחרות בלילה כשהילדים ישנים".

היא לא ישנה במשך חודשים ואין בה טיפה של כעס. בהנקה של מספר תינוקות היה עליה לזכור איזה תינוקת ינקה באיזה שד כדי שלאחותה לא יחסר: "אני מגדלת את ילדיי עד גיל שלוש בבית ברגוע ובאהבה וההנקה היא חלק מזה. זה ברור שהיה קל יותר להאכיל אותם במטרנה, אבל בחרתי לגדל את ילדיי כמו שאמא שלי גידלה אותי ולא שמטפלת במעון תגדל לי אותם. בגיל הרך מה שהילדים הכי צריכים זה אהבה של אמא, זה קרבה וחיבוק ובהנקה יש את כל אלה. אני יודעת להיות מנהלת ולנהל את הבית. לעשות קניות ולנהל את הילדים. אנחנו עושים קניות באינטרנט וקונים כמויות מזון גדולות פי ארבע, כי הילדים אוהבים לאכול וזה נפלא. אני עושה בכל יום לפחות מכונת כביסה אחת. וקיפול הכביסה הוא סיפור קשה. הילדים הגדולים כבר בגן, אך הקטנות עדיין בבית. בין לבין אני מבשלת כל יום אוכל טרי. אז כן יש לי פול טיים ג'וב וגם זמן איכות לעבודה".

אביתר ואופק. אבא ובן

את רוצה עוד ילדים?

"כן. אני אוהבת ילדים אך אני יודעת שאנחנו לא נגדיל את המשפחה. אני לא מתלוננת על דבר. נהנית לדאוג למשפחה, להיות עם הילדים ולעבוד בלילות".

 

מה אומרות המניקות?

זה הופך לטרנד של הניו-אייג' ויש הקוראים לו הזהב הלבן. הוא מוכר יותר כמזון הכי מזין לתינוק. לא כל האמהות מתחברות ללבן הזה. לא כל האמהות מניקות וגם כאלו שכן מניקות יש מהן שנגעלות שחלב אם המופיע כתכשיט. "שנתיים נדפתי ריח חלב שהחמיץ ועכשיו זה מגעיל אותי לשאת אותו על גופי. זה חומר אורגני ונראה לי שיחמיץ ויסריח", אומרת אחת האמהות. ואילו חברתה אומרת שהיא מצטערת מאד שהיא לא ידעה שדבר כזה אפשרי בעת שהיא הניקה: "אני רואה את התכשיטים ואני כל כך אוהבת אותם. יש בהם רכות ועדינות וצבע הפנינה נראה מאד יפה, עשיר ויוקרתי. זו מזכרת של ה- DNA וזה כשלעצמו דבר יפה וגם חשוב".

ערמת חלב צילום אדווה בר לב

 

קטנות עם עדן לנג

מה הפינה בבית שאת אוהבת במיוחד? המטבח זה המקום האהוב עלי. הוא שלי ועושה לי רק טוב לבשל.

מה מרגיע אותך? בישול, צורפות, הכנת עוגות מעוצבות (למשפחה שלי) אני נכנסת לזון של שקט ונרגעת.

מה השריטה שלך? לא מסוגלת לשמוע על פטריות משימורים וקוסקוס מוכן משקית. רק פטריות טריות וקוסקוס מסולת שפותחים לבד.

מה הדבר הראשון שאת עושה כשאת קמה בבוקר? שותה קפה.

מה עשית בחופש עם הילדים? בריכה, קרקס, רכבל בחיפה, גן גורו בעין חרוד, טיולים בטבע, מסעדות, בקיצור המון כיף.

כמה כסף יעשה אותך מאושרת? רק שלא יהיה חסר ואוכל לתת לילדים שלי הכל.

לאיפה היית רוצה לברוח לחו"ל? תאילנד, ברור.

איפה תהיי עוד עשר שנים מהיום? אני עדיין ממשיכה בתכשיטים ומאוד מפורסמת. עדיין סביב הילדים שלי, איתם אני פורחת ומאושרת.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות