fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקהילה הגאה בנתניה: לא יתכן שהעירייה עברה לסדר היום!

בעקבות דבריו של שר החינוך פרץ: טובה דולב בתגובה: להקדיש רבע שעה לנושא זה מגוחך: "אני מאמינה שהעשייה, הפעילויות והלמידה הן חייבות להיות כחלק בלתי נפרד מכלל היעדים והמטרות שלנו לאורך כל השנה"

כתגובה לדבריו הפוגעניים של שר החינוך, עיריות רבות בישראל גינו את הדברים והורו לפתוח את שבוע הלימודים בשיחה קצרה אודות חשיבות ערך הסובלנות וקבלת האחר. ראשת המועצה עמק חפר ד"ר גלית שאול הוציאה הודעה מיוחדת, בתי הספר בנתניה מגיבים, הורים לילדים גאים משתפים.
"לצערנו, עיריית נתניה החליטה לעבור על הדברים על סדר היום. לכן, החלטנו להעלות בפניה את הדרישה לגנות את הדברים בדף הפייסבוק של העירייה" אומרים חברי הקהילה הגאה "גאווה בנתניה". "לא ייתכן ששר החינוך יכנה אזרחים ישראלים בכינויי גנאי ויאשים את הוריהם בכך שגידלו אותם בסביבה לא טבעית ולא נורמלית. חשוב לנו לברך את המשנה לראש העיר, טלי מולנר, חברת המועצה היחידה עד כה שגינתה את הדברים. טלי עומדת לצידנו ואנו מודים לה, אך במקרה כזה נדרשת תגובה מצד ראש העירייה. אירוע כזה לא יכול לעבור על סדר היום:  אנחנו דורשים מהעירייה ומהעומדת בראשה לגנות את הדברים. אין מדובר בנושא פוליטי אלא לגינוי יותר ממתבקש בתגובה לכך ששר בממשלת ישראל, על אחת כמה וכמה שר החינוך, מכנה אזרחים ישראלים ככאלה שגדלו בסביבה לא טבעית ונורמלית ומאשים את הוריהם בכך. אנו קוראים לעירייה להצטרף למיזם של האגודה למען הלהט"ב ולקיים במהלך השבוע שיחה בבתי הספר בעיר אודות חשיבות ערך הסובלנות וקבלת האחר. חבל שהעירייה לא מצאה לנכון להצטרף לערים אחרות ולגנות את הדברים, אך עדיף מאוחר מאשר לעולם לא."
שירי חגואל:  "אני לא אחנך את שר החינוך אבל דבריו אינם מקובלים עליי. בנתניה אנו מקדמים את ערך השוויון כערך מרכזי בחינוך ובטח ובטח באגף נוער וצעירים עליו אני ממונה. השבוע מתקיים ב"גג" ביוזמתי יום שכותרתו 'נתניה נקיה מגזענות וקידום השוויון"' בו נדון ונפתח תוכניות עבודה יישומיות לשטח. ולכם, חברי הקהילה הגאה אומר רק זאת, אני כאן לצידכם"
הנהגת הורי בית ספר "אלדד" מביעים זעזוע מדברי שר החינוך, כפי שהתפרסמו בסוף השבוע בעיתון ידיעות אחרונות. "אנו מחבקים את השונה ומקבלים כל אדם באשר הוא אדם, מחבקים את הקהילה הגאה, בית ספר אלדד ימשיך לחנך לקבלת האחר בבית הספר שלנו ובקהילה בכלל".
הנהגת הורי בית ספר "חיים חפר" בנתניה מאוכזבים מאד מדברי שר החינוך, כפי שהתפרסמו בסוף השבוע בעיתון ידיעות אחרונות. לאמירות כאלו נגד הקהילה הלהט״בית או כל קהילה אחרת כמובן שאין מקום. זכותו של כל אדם לחיות את חייו בכבוד. אנו נמשיך ונפעל תמיד לחזק את עקרונות הסובלנות וקבלת האחר בבית הספר שלנו. חבל מאד שדברים כאלו נאמרו על ידי אדם שאחראי על כל מערכת החינוך בארץ.
 
אבי בוימן אב לבן מהקהילה הלה"טבית:  סליחה "מהרב" רפי פרץ. אני תושב רמת פולג בנתניה שכנראה ארבעת ילדי לא גדלו בצורה טבעית ובריאה. הבת הבכורה שלי היא דוקטור לפסיכולוגיה מרצה באוניברסיטה אותה גידלתי בצורה טבעית ובריאה ברוך השם. היא נישאה עם גבר וילדה שלוש בנות מקסימות. הבן השני שלי הוא מהנדס תוכנה בחברת הייטק גם אותו גידלתי בצורה טבעית ובריאה. הוא נשוי  עם אישה ברוך השם. הבן השלישי מצטיין דיקן שנה שניה ברציפות ונבחר לאגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית ואיתו 'ניכשלתי'  וכנראה לא גידלתי אותו בצורה טבעית ובריאה. לא יודע איך 'נפלתי' איתו אבל הוא יצא הומו אני מקווה מאוד שלא תזמין משטרה .
אתה מוכן להסביר לי הרב שר החינוך פרץ איך שלושת ילדי גדלו כמו הילד הרביעי ורק הוא יצא הומו?. כמה שאתה חשוך. איפה חיל האוויר שלא זיהה שאתה לא גדלת בצורה טבעית ובריאה? בושה למדינת ישראל שבן אדם חשוך פרימיטיבי כזה שר החינוך". .
רבקה פדלון היא אזרחית כואבת וכועסת. "אני מאוכזבת ומרחמת עליך ועל שכמותך שר החינוך פרץ. שר חינוך?ככה נוהג ומדבר שר בממשלה שר חינוך? בושה וכלימה. בתי המוכשרת החכמה, הנעימה המדליקה גדלה וגודלה בבית עם ערכים לאהבת האדם, קבלת האחר ואהבת המדינה. נשואה עם בת זוג מהממת ומגדלות ילד מתוק לערכים באהבה ולאהבה. לצערי, אתה שאמור להיות מייצג המדינה מאכזב מאוד ואני מקווה שמהר מאוד תיעלם מהנוף הפוליטי ותחזור לביתך שאולי שם מקבלים את דבריך האומללים. אני מקווה שילדיך "המוצלחים והערכיים" לא חושבים כמוך. צעד קדימה פרץ ".
מעירית נתניה הגיבה טובה דולב, ראש מינהל החינוך בעיריית נתניה: "נושא הגזענות על כל גווניה מרים ראש מעת לעת ואנו בעיריית נתניה בכלל ובמינהל החינוך בפרט מוטרדים ופועלים לאורך כל השנה על מנת להתמודד עם ההשלכות הישירות והעקיפות של הנושא בעיר. אני כראש מינהל החינוך בעיר מתחילה להשתתף השנה בפורום הרשויות המקומיות של "תקוה ישראלית", אשר יזם בית הנשיא. מפגשים להיכרות מעמיקה ושיח בין קבוצות שונות בחברה הישראלית והאתגרים העומדים בפני אנשי החינוך. מינהל החינוך בנתניה הוביל כבר מספר פעמים סמינר סובלנות בו משתתפים תלמידים וצוותים חינוכיים בחטיבות הביניים. בנוסף, השנה עיריית נתניה בשיתוף עמותת "ישראלים ללא גזענות" מקדמת בניית תכנית רחבת היקף שמטרתה ליצור נתניה נקייה מגזענות עד כמה שאפשר. הנושא הינו חלק בלתי נפרד מכל הנושאים האחרים איתם אנו מתמודדים. נראה מגוחך בעיניי כאשר מקדישים רבע שעה לנושא כמחאה על דברים שנאמרים. אלה בדיוק חילוקי הדיעות בחברה הישראלית ולכן אני מאמינה שהעשייה, הפעילויות והלמידה הן חייבות להיות כחלק בלתי נפרד מכלל היעדים והמטרות שלנו לאורך כל השנה".
 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות