fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה: חופי נתניה נקיים מאד

חוף סירונית צילום רותי ברמן

בעיצומה של עונת הרחצה נמצא בסקר שערך המשרד להגנת הסביבה שחופי נתניה הם בין הנקיים ביותר בארץ ביחד עם  חופי הרשויות של: אילת, אשדוד, תל אביב-יפו, ג'סר א-זרקא, גן רווה, בת ים ועכו. האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות.

ממדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, עולה כי 61.54 אחוז מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד". בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 74.24 אחוזים מהחופים נקיים עד נקיים מאד.

החל משנת 2019 המשרד להגנת הסביבה תומך ברשויות מקומיות שבתחומן חופים בלתי מוכרזים בהיקף של 9,307,300 שקלים – התמיכה הגדולה ביותר שניתנה עד כה על-ידי המשרד. רק 216 קנסות ניתנו במהלך חודש יולי למשליכי פסולת בחופים. לאור החשיבות של שמירת נקיון החופים והים, קנס מסוג זה יכול להגיע לסכום של 750 שקלים.

במשרד להגנת הסביבה מייחסים את נקיון החופים להגדלת התקציבים שהעביר המשרד לרשויות לניקיון החופים ולפעילויות הסברה בשנים האחרונות, לצד כניסת חוק השקיות, הביאו להפחתה משמעותית של כמות הפסולת בחופים.

"מדד חוף נקי" הוא כלי המשמש להערכה אחידה ואובייקטיבית של מידת ניקיון חופי הארץ הלא מוכרזים בים התיכון ובמפרץ אילת, ומהווה חלק מתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות