fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוא על הרצף ויש לו חלום: להרגיש שווה

בפברואר האלבום: "בשירים האחרונים שלי אני מנסה כמה שפחות לגעת בעבר וכן לנגוע בגאווה להיות מי שאני כיום"
הגיטרה של אבא. צילום מוטי וגמן

לכבוד היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות חזרנו אל מוטי דרור, 30 זמר ומוסיקאי, כותב, מלחין ומנגן שסובל מתסמונת אספרגר ברצף האוטיזם. לפני שלוש שנים הוא חיפש את עצמו, התלבט בתחום המוסיקה וגם התמודד עם חיפוש עבודה שלא היה קל בגלל המגבלה שלו.

השבוע שחרר מוטי מחדש לבקשת הקהל את השיר See Me Now  שנכתב והולחן לזכרה של אימו יוליה. השיר יצא לראשונה במרץ 2019 : "הרגשתי צורך עז להראות את התחושות האמיתיות שלי כלפי אמא שלי בזמנו ולא יכולתי לחכות יותר כדי לתת לה את הכבוד הזה".

מתגעגע לאמא. מנצחת ומורה למוסיקה

לאחר תשע שנים של נסיונות מוסיקלים בסוגים שונים של מוסיקה הוא מצא את המקום האמיתי שלו – הבלוז. את כל האלבומים שיצר עד כה בשלל סגנונות הוא גנז: "אחרי שמונה הופעות מוצלחות וקידום לא רע למיני-אלבום האחרון שלי ושני שירים אני מוציא בפברואר אלבום שיהיה תקליט ודיסק. זה אלבום שלא היו בו התלבטויות. מצד אחד הוא יזום ומצד שני הוא מתקן. בשירים האחרונים שלי אני מנסה כמה שפחות לגעת בעבר וכן לנגוע בגאווה להיות מי שאני כיום, המון באהבת חינם, טיפה הומור, הרבה באמא שלי ובילדות".

הוא מצא עבודה, עובד שלוש שנים בחנות אדידס בקניון עיר ימים, יש לו חברה כבר שמונה שנים ועכשיו יש לו גם כיוון במוסיקה שהוא הולך איתה עם כל הלב: "בסך הכל עברה עלי שנה טובה, אני סוגר עשור מסובך ופותח עשור חדש בתקווה לעשייה ויצירתיות".

בחר בבלוז. מוטי דרור

בגיל ארבע מוטי אובחן כלוקה באספרגר. הוא למד בבית הספר "יונתן", ובתיכון "שרת" התקשה בלימודים. "אני לא מתבייש בזה שאני קצת שונה ולא תמיד מבינים אותי. אבל אני די כועס שאין מודעות לאנשים עם צרכים מיוחדים וחושבים שאני לא מסוגל לעשות כלום. יש לי שאיפות להצליח במוסיקה, שיקשיבו למה שיש לי להגיד. אני כותב מתוך רצון לשחרר את מה שאני מרגיש ואני הכי פתוח שרק אפשר. אני בן אדם כמו כולם. ושונה כמו שכל אחד שונה מהשני. לי יש חלום להרגיש שווה. שלא יתעלמו ממני. שאהיה חלק ממשהו טוב. מבחינת הלימודים התגברתי על הקושי באמצעות התמדה. אני לא נותן לתסמונת לגבור עלי אך יש מצבים שהיא חזקה ממני מצד אחד אבל מצד שני אני כבר כמעט ולא מדבר על זה".

להיות שווה. מוטי דרור

מוטי נולד בברית המועצות, עלה לארץ עם הוריו בגיל חצי שנה. אמו יוליה ז"ל הייתה מנצחת ובארץ היתה מורה למוסיקה. "אמא ניגנה על פסנתר ואבא ניגן בגיטרה. בגיל 17 כאשר קיבלתי מאבי את הגיטרה התחלתי להלחין ולשיר". הוא סיים את התיכון עם בגרות חלקית, שירת במחלקת הגביה במד"א בשרות לאומי.

אחרי תשע שנים שעסקו בהתלבטויות הוא התחיל לעבוד עם הזמרת נויה סול שנתנה לו טיפים חשובים לחיים של זמר ומלחין: " בזכות העצות שלה, קיבלתי השראה לעשות שינוי התנהגותי. לקחת הכל במידה, לא להתרגש מביקורת ובעיקר ללכת עם הלב וכך למעשה נולדתי מחדש."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות