fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

די מרים – לא בונים על הים!

לאחר שנדחה הדיון בוולחו"ף - המאבק נגד תכנית המלונות בעיר ימים תופס תאוצה.
מרים לא בונים על הים

אמש (יום ג') נתלו ברחבי רמת פולג ובעיר ימים מאות שלטים על הבתים וסטיקרים על המכוניות  ועליהם כתוב: "די מרים! לא בונים על הים!".  זהו אחד מן הצעדים במאבק נגד תכנית המלונות בחוף פולג. את הקמפיין העלו תושבים ופעילים סביבתיים המתנגדים לתכנית הבינוי של המלונות בחוף פולג כמה ימים לאחר שהועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף) דחתה את המשך הדיון על תכנית המלונות של תשובה למועד אחר.

מדובר בתכנית שהגישה חברת אלעד של יצחק תשובה לבניית בתי מלון על ארבעה מגרשים בהם זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל. הדיון התקיים בהשתתפות ראש העירייה מרים פיירברג, הצוות המקצועי, נציגיו של יצחק תשובה וגם שתי נציגות עיר ימים שייצגו את המתנגדים לתכנית. בתום הדיון הארוך החליטה הועדה לדחות את המשך הדיון לחודש דצמבר: "למזלנו, הדברים שהצגנו בולחו"ף, הגיעו לאוזניים קשובות וחברי הועדה החליטו לדחות את ההחלטה בנושא המלונות עד לקיום דיון מעמיק בנושא. הוועדה החופית הבינה שיש בעיה. שהם דנים על תוכנית אחת ובעצם העיריה  העבירה תוכנית אחרת עם שינויים. כלומר שהם קיבלו תמונה שגוייה של המצב בחוף פולג. אנחנו נהייה גם בדיון הבא. יש לציין שבשבוע הבא יתקיים הערר בתכנית ואנחנו נהיה שם עם מתנגדים נוספים". אומרת ריקה אידלמן שהיתה בדיון ביחד עם זוהר אלטמן ראביד.

די מרים לא בונים על הים

 

דודו סלמה המעורב בפעילות נגד בנית בתי המלון מוסיף: "קיבלנו את התכניות יום אחד בלבד לפני הדיון ולמדנו במהירות את השינויים הרבים בה. ריקה וזהר היו בדיון והסבירו לחברי הועדה שיש פערים בין מה שהעיריה הציגה ובין המציאות בשטח. אנחנו שמחים שלבסוף הוחלט לדחות את המשך הדיון בנושא משום ששום חבר ועדה שמכבד את עצמו לא יוכל ללמוד כל כך הרבה שינויים בזמן קצר.".

מרים לא בונים על הים

מעירית נתניה נמסר בתגובה: הדיון שהתנהל בנושא עסק אך ורק במרחב הציבורי. השינוי עליו דובר נגע להתעקשות ראש העיר והדרג המקצועי לאפשר חיבור טוב ונגיש לכל התושבים מאזור בתי הקפה והבילוי לחוף הים, בעוד שגורמים ירוקים התעקשו לצמצם את יכולת המעבר לבני אדם ולקבוע מערכת גשרים לטובת בעלי חיים, שהייתה מונעת את הגישה של הציבור לחלקים גדולים של חוף הרחצה. מאחר ובאותו היום סדר היום של הוועדה היה עמוס, הם לא הסכימו לקיים את הדיון הפנימי באותו היום ולכן הוחלט לקיים את הדיון הפנימי בישיבה הבאה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות