fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בן 14 התמוטט במהלך אימון

נער בן 14 התמוטט במהלך אימון קבוצתו בטוברוק. מאמני המחלקה ביצעו בו החייאה והצילו את חייו. בבית החולים התגלה מום נדיר בליבו. המאמן ברומר: "הילד פשוט ניגש אליי ואמר שהוא חש לא בטוב עם כאבים בחזה וסחרחורות ופשוט התמוטט לידי"
גדי ברומר ורונן גבאי
גדי ברומר ורונן גבאי (צילום: מועדון טוברוק)

דרמה גדולה התחוללה בשבוע שעבר, במהלך אימון של קבוצת נערים ג' באצטדיון של בית"ר טוברוק. במהלך אימון שגרתי התמוטט לפתע שחקן מקבוצת נערים ג' של המועדון. הקבוצה ערכה באותן דקות את חלק השחרור שלפני סיום האימון.

הנער בן ה-14 צנח במפתיע על כר הדשא ואיבד את הכרתו והכל לעיני חבריו ההמומים. למזלו של השחקן הצעיר, הוא התמוטט ממש בסמוך למאמן קבוצת נערים ב',  גדי ברומר שיחד עם מאמן קבוצתו אמנון זוהר ומאמן הכושר ישראל זביטי החלו לבצע בו החייאה. במשך דקות ארוכות נלחמו המאמנים במטרה לספק לשחקן חמצן בכדי שלא ייגרם לו נזק הפיך כזה או אחר. בו בזמן הזמינו אנשי המועדון למקום אמבולנס שהגיע למקום ופינה את הנער לבית החולים 'לניאדו' בעיר שם אושפז במחלקה לטיפול נמרץ.

גדי ברומר ורונן גבאי
גדי ברומר ורונן גבאי (צילום: מועדון טוברוק)

הרופאים שקיבלו את הנער בבית החולים הודיעו חד משמעית כי תושייתם של המאמנים המעורבים היא זו שהצילה את חייו של הנער. בהמשך השבוע הושאר הנער להשגחה בבית החולים וייתכן כי ייאלץ לעבור בקרוב ניתוח מעקפים וזאת בשל מום נדיר שהתגלה בליבו בעקבות המקרה.

מאמן נערים ב', גדי ברומר, סיפר השבוע: "זה קרה לקראת סוף האימון. עמדתי על הקווים והילד פשוט ניגש אליי ואמר שהוא חש לא בטוב עם כאבים בחזה וסחרחורות ופשוט התמוטט לידי. התחלתי לעשות את מה שצריך מבחינת עזרה ראשונה, עד שהגיע מגן דוד אדום. דיברנו עם הנערים אחרי האירוע והרגענו אותם. מקרה כזה הוא מעבר לכדורגל. זאת תחושה שהחזירה אותי לאחור, כבר עברתי סיפור דומה עם מני לוי, אבל צריך להתעשת ולעזור בכל מצב. הכדורגל הוא פרט שולי במקרה כזה ואני מאחל רק בריאות והחלמה מהירה לנער".

המנהל המקצועי של טוברוק, רונן גבאי, שאימן אף הוא בסמוך לאירוע אמר: "זה היה מחזה קשה מנשוא לצפייה. לא היינו רחוקים מאסון גדול. חייב לשבח את התושייה של מאמני המחלקה הם הצילו חיי אדם".

יו"ר המועדון אריק איזיקוביץ' ביקר את הנער בבית החולים ולאחר ששוחח עם הרופאים היה נחרץ במיוחד: "אין לי ספק שהכדורגל הציל את חייו של הילד. אם לא הכדורגל ייתכן מאד שבעוד כמה שנים היה נגרם לו אסון גדול וזאת כיוון שלא גילו את המום בליבו. עצם ההתמוטטות שלו במסגרת הכדורגל עשתה לו חסד כי כך הוא ומשפחתו מודעים למום שהתגלה".

אגב, בטוברוק לא נשארו אדישים למקרה ולמרות שמאמני המועדון גילו תושייה רבה ופעלו באומץ רב במקרה החליטו בהנהלת המועדון לערוך רענון בנושא עזרה ראשונה וכבר בשבוע הקרוב יעברו מאמני ומנהלי הקבוצות הדרכה בנושא.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות